Chica@Concours L2 *Filmpjes*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Chica@Concours L2 *Filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:39

Zaterdag hebben wij weer wedstrijd gehad in de L2. We zijn op dit moment hard aan het trainen voor de M. Thuis heb ik haar goed voor elkaar, nu op de wedstrijd nog! Ik ben te vaak nog zenuwachtig en rijdt er dan niet voldoende aan. Dit wordt al wel beter, dus hopelijk kan ik dan eindelijk rijden zoals we gewoon thuis ook kunnen!

Hier ons vorige topic:
[RT-HAW] Creekman's Chica (v. Speyksbosch Nando)@concours L2

Waar ik zelf heel erg op moet letten, is mijn houding en dan met name mijn handen en benen. Dit is al heel erg verbeterd, zeker in vergelijking met ons vorige topic, maar het moet nog beter!
Met Chica train ik voornamelijk op de impuls om die vast te houden en de middengangen die Chica van haar zelf niet sterk heeft. Dit gaat steeds beter, alleen de stap moet nog veel meer!!

De eerste proef was Chica erg fijn te rijden, helaas kwam hier de middenstap er totaal niet uit en leverde dat een 3 op! Wel was de impuls erg fijn tijdens de proef, alleen valt ze met het wijken nog wat terug.
De tweede proef was de batterij een beetje op en moest ik er duidelijk meer aan werken. Juist dan word ik ook weer onrustig in mijn zit en dat zie je dus duidelijk terug.

Hier de filmpjes!

Proef 12, 188 punten.

Proef 11, 183 punten.

Ik sta open voor tips en commentaar, maar houdt het wel netjes! Zelf ben ik van mening dat we wel klaar zijn voor de M, graag hoor ik hiervoor ook nog wat tips wat we dan kunnen gebruiken!

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:43

Ziet er goed uit!
Pas alleen op dat je niet te hard gaat rijden, verwar impuls niet met snelheid!

Naath86

Re: Chica@Concours L2 *Filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:17

Bedankt voor je reactie Pooh! Het tempo viel mij ook op, terwijl toen ik erop zat ik juist het idee had dat het nog wat te langzaam ging. Ga er dus op letten!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:43

Ziet er netjes uit, mooie pony heb je! Wel ga ik mee in je eigen commentaar, namelijk de houding van je handen en benen. Ik heb precies hetzelfde probleem, is helaas niet zo makkelijk op te lossen als het lijkt! :) Ik stoor me niet zozeer aan je benen, maar je lijkt je schouders en armen wat vast te zetten, misschien zelfs een beetje vanuit het bekken, waardoor je handen dus wat schudden. Dat wordt dooroefenen denk ik, maar van wat ik zie gaat dat al super. Je proef vind ik namelijk zeer netjes, en je kan duidelijk zien dat je hard traint!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:44

probeer meer verschil te laten zien bij je middengangen. Je tempo ligt te hoog, voor het wegrijden extra terugrijden, wegrijden en daarna goed terugrijden. Ik mis je verschillen een beetje. Omdat het tempo te hoog ligt valt je pony op de voorhand terwijl hij nu juist wel wat meer moet gaan zitten, je handen/zit zijn idd erg onrustig. Nette punten hoor!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:00

Bedankt voor jullie reacties.

Andante: Tijdens de wedstrijd heb ik altijd best wel wat spanning en dan zet ik mijzelf nog wel eens vast ja.. Het was me zelf nog niet opgevallen, maar ik ga er op letten! Thuis gaat dit ook al wel beter, maar met wat spanning wordt mijn houding ook direct al weer minder..

Mimeslosydy: Daar zijn we idd flink op aan het oefenen. Als ik er op zit lijkt het juist alsof we al heel veel verschil laten zien, maar als je dan terugziet valt dat even flink tegen!! Of het tempo te hoog ligt weet ik niet, maar ben er eerlijk gezegd wel een keer blij mee, want vaak met wedstrijden klapt Chica helemaal dicht en moet ik er enorm aan rijden om haar voorwaarts te krijgen. Ik zal op het tempo letten, maar ga liever een keer te hard met Chica dan te langzaam.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:03

hee, ziet er leuk uit!
Meeste commentaar is gegeven, probeer je handen rechtop te houden en je hoofd stil dus niet te gaan knikken, omdat je je paard met je zit wegdrukt gaat je bovenlichaam en armen handen hoofd meeknikken probeer dit eruit te krijgen! succes

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:04

ik vind je paardje wel een mooie hoofd-hals-houding hebben, alleen in de middengalop (en dan zeker de rechtse) ben je hem wel een beetje klein kwijt. ik vind hem prachtig lopen als hij voorwaarts-neerwaarts loopt. mooi vooruit zonder weg te lopen en mooie halshouding, dat is echt top.
je stap is idd niet de beste kant, maar dat geef je zelf al aan ;)
ik vind wel dat je af en toe wat streng overkomt met je hand. ik weet niet of dit werkelijk zo is, maar het lijkt wel zo.
verder is er ook al vernoemd geweest dat je impuls niet mag verwarren met snelheid. zijn impuls zit idd wel goed, maar af en toe gaat hij toch iets te snel (zoals na de stap)
maar je werkt eraan, veel succes nog en ziet er wel leuk uit. je past er mooi op ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:11

Hpfan dank je!! Dat voorwaarts-neerwaarts oefenen we al zolang op!! Chica drukt graag de rug weg, dus de meeste trainingen bestaan uit het vwnw! Eerder hadden we 4en op het halsstrekken, tegenwoordig gewoon 7ens!! :)
En strenge hand zou soms kunnen.. Eerder reed ik haar teveel op mijn handen, sinds een paar maanden (vanaf mijn vorige topic) helemaal anders gaan rijden in samenwerking met mijn instructrice en is het roer helemaal omgegooid en is dat al heel erg verbeterd, alleen als er weer wat spanning op komt val ik nog een beetje terug in mijn oude gewoonte.. En middengalop wil ze idd nog wel eens de rug wegdrukken.. ;)

Chriske: Dankjewel! We werken eraan!