[Welsh Cob] Rhoda @ dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minka

[Welsh Cob] Rhoda @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:59

Omdat mijn instructrice twee weken vakantie heeft, heb ik gisteren een lesje gekregen van Kelly (kelly_ann). Ze heeft me twee jaar geleden toen ik Rhoda net had ook al eens een lesje gegeven en vond het leuk als er weer eens iemand anders keek naar de verbeterpunten.

Rhoda en ik zijn op dit moment ongeveer B niveau, er zijn nog heel wat punten waaraan gewerkt moet worden, maar een B proefje komen we inmiddels wel door :)

Ik plaats zelden een topic bij HAW, maar vind het wel fijn om commentaar te krijgen, zodat ik deze punten kan verbeteren. Mijn eigen punten zijn:
- Voor me uit kijken
- Handen bij elkaar en rechtop
- Hakken uitdrukken
- Meer op m'n kont zitten

Dan nu de foto's, made by Nathalie (Ntlie_) bedankt daarvoor :D

Afbeelding
1. Hier zie je duidelijk wat er mis is met mijn houding :o

Afbeelding
2. Pasje wegrijden

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. En weer weg

Afbeelding
5. Handen dichter bij elkaar

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

http://i677.photobucket.com/albums/vv13 ... -07096.png
Smile :D

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15. En de juffie er nog even op 8-)

Meraki

Re: [Welsh Cob] Rhoda @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:03

Whaaa ! Wat een rete gave welsh ! <3

Ik denk dat je, je eigen verbeterpunten al zelf hebt gegeven.. je trekt wel regelmatig je hakken behoorlijk op, misschien een idee om de beugels toch één gaatje korter te doen..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:03

Ik denk eigenlijk meer dat er met jou houding nog niet zoveel mis is, goed dat is nu een beetje moeilijk, maar denk meer dat je in deze houding gedrukt wordt door je zadel... De zweetbladen lijken haast wel je been naar achteren te drukken, en de zitting van je zadel drukt je helemaal voorover... Het lijkt bijna wel heel erg voorover op het paard te liggen...

Verder vind ik dat de pown, super leuk is, en dat die er eigenlijk best heel fijn loopt :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:12

dat andere topic is dicht dus dan even hier
ik vind dat je een erg fijn en mooi paard hebt
maar het zadel doet je houding niet goed je word voorover gedrukt door je zadel en is volgens mij een maatje te klein voor je :)
als je hier al iets aan kan doen zal dat je houding ten goede komen want volgens mij zit je uit je eigen echt niet zo krom (om het maar zo even te zeggen)
verder fijn naar voren kijken, kijk waar je heen gaat dat helpt ook al enorm aan je houding je gaat dan vanzelf rechter zitten en je paard gaat dan nog meer ontspannen :)

Denk niet dat jij het fijn vind als jij constant word aangestaard paarden voelen dit namelijk ook :+

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:31

Bedankt voor de reacties. Het zadel heeft een hele diepe zit en dat maakt hem nog krapper dan dat hij al is (17 inch). De pony zou een halve inchmaat groter kunnen hebben, maar dit is het derde zadel in de 2 jaar dat ik d'r heb, dus zolang het goed ligt op haar moet ik het er maar even mee doen. Ze is nog erg aan het veranderen van bouw en zodra dat stabiel is ga ik een luxe zadel voor ons beide kopen :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:35

Rhoda was zo lekker aan het sjouwen gisteren! <3

Vond het leuk (en leerzaam) om jullie les te zien! Het zag er ook echt ontzettend netjes uit, jullie blijven maar vooruit gaan! +:)+
Verder vind ik je houding niet echt storend, idd af en toe wat op je handen en voeten letten, maar ik ken het probleem. ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:00

Rhoda liep echt goed hoor :j En ik vind jouw houding helemaal niet slecht, je zit mooi rechtop :j

Wat je zadel betreft, is zo'n Ruiz Diaz die ik heb niks voor je? Toen ik een leren zadel wilde kopen, zat ik er ook een beetje mee dat Prins nog zoveel zou veranderen. En dalijk met school kan ik het me echt niet veroorloven om steeds een nieuw zadel te kopen. Nu hoef ik in feite alleen maar een nieuwe boom te kopen en er in te zetten. Ja en het zadel zal vast wel eens opgevuld moeten worden.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:05

Zou inderdaad best een optie zijn Dilan, maar wil het nu nog even uitzingen met dit zadel, heb hem net een jaar en het koste ook 1199 euro, om over de zadels die ik hiervoor had nog maar niet te spreken ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:30

Ik denk niet dat het zo zeer aan de diepe zit van je zadel ligt, het zadel zelf ligt volgens mij voorover.
De voorkant van de zweetbladen hoort bij een dressuurzadel recht naar beneden of heel iets naar voren af te lopen, de lijn van de voorkant van de zweetbladen loopt bij jouw zadel naar achteren weg. Kijk maar hoe de lijn van het dekje loopt, daar hoort je zadel min of meer evenwijdig aan te lopen, bij jou is hij aan de bovenkant smal en naar onderen toe steeds breder.
Dat duidt erop dat het zadel voorover kiept en dus niet goed op je pony past, maar te breed is aan de voorkant.

Verder vind ik jullie wel een heel leuke combinatie en je pony heeft beweging zat.
Met een beter passend zadel zal dat de beweging van je pony alleen maar ten goede komen!
Veel succes samen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:37

Nu ik zelf op je zadel (en paard :)) ) heb gezeten snap ik idd waar jou houding vandaan komt :)

Verder zit het er netjes uit, Rhoda is niet direct het makkelijkste paard om te rijden, ze loopt zo groot (ik ben dat gewoon niet gewend hoor) en durft wat traag voor je been te zijn, dus ik vind dat je het heel netjes doet!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:09

Netjes hoor simone, je geeft zelf al eea aan puntjes aan. Wat mij opviel is de ruimte tussen je twee handen waarbij je binnenhand net iets dichter bij je lijf is dan je buitenhand (kunnen ook net momentopnames zijn).
Je hebt haar lekker aan de sjouw, ze treedt in de galop mooi onder.
Leuke plaatjes!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:25

Zitten hele mooie plaatjes tussen!

Op de plaatjes waar ze fijn loop zit jij ook al beter, zadel duwt je idd wat naar voren, maar tijdens het rijden vond ik het niet storend.

Rhoda doet super haar best!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:43

Super mooi dier!

Dat zadel ligt niet in balans.. De lijn van bovenkant kamer naar, ongeveer het midden, van de lepel loopt niet horizontaal..
Dat je houding dus naar voren wordt gedrukt ligt dus niet aan de diepe zit, maar aan de onbalans van het zadel.. Dat ligt te ver voorover.

Denk aan je hakken & handen ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:28

Pff... heb net even mijn mond afgedroogd, wat een lekkerding heb jij onder je zeg <3

Ik vind op sommige plaatjes dat je hem net iets te diep en achter de loodlijn hebt, maar op andere plaatjes vind ik hem weer lekker ruim in hoofd-halshouding!!
Kunnen momentopnames zijn!

En je houding vind ik hartstikke meevallen hoor :D

Succes verder met deze mooie vrouw(?) <3