J'adore gaat ervoor B debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_soraja_

J'adore gaat ervoor B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:46

Vandaag was het zover ons B debuut.
Het is aardig goed gegaan zeker voor de eerst keer. Bij de eerste proef had ik 182 punten en bij de tweede proef 176 punten.
De aller eerste wedstrijd dus gelijk winst!

J'adore is een Tinker merrie van 11 jaar oud. Ik heb haar nu zo'n 5 maanden.
We moeten vooral werken aan een constantere aanleuning, het hals strekken en aan de linker galop.

1e proef:
commentaar was vooral dat de aanleuning wat onrustig was.

2e proef:
Deze proef was op het gras en daar was ik een beetje bang voor. Ik ben ooit een keer met een pony op het gras onderuit gegaan.
commentaar was dat de draf zeer kort was. Ik heb op bijna alle draf onderdelen een 5.
Ik heb het filmpje een aantal keer bekeken, maar ik zie het niet :+
Laatst bijgewerkt door _soraja_ op 07-08-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: J'adore gaat ervoor B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:50

Ik kan me wel vinden in het commentaar hoor, ze maakt hele korte vlugge pasjes. Probeer meer rust in je rijden te krijgen, meer ruimte in de passen van je paard. Kijk maar eens naar het halsstrekken, daar wordt ze wat rustiger in haar passen. Geef haar de tijd om het been neer te zetten. Ze gaat hard zat, hoeft echt niet sneller!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:59

Je hebt je tinker al leuk aan het lopen!
Die onrustige aanleuning vind ik nog wel mee vallen.
Ik zie eerder een paard die nog zoekend is naar de hand, en dat vind ik nog niet zo verkeerd voor de B.
Probeer je handen wel iets stiller te houden en ik heb het idee dat je vrij veel drijft.
Maar al mijn complimenten voor hoe je haar aan het lopen hebt, ik vind het een fijn beeld! +:)+

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 22:08

Bedankt voor de reacties!
@kleinvosje: Ja, je hebt gelijk. Ik zie nu idd ook dat het bij het halsstrekken ruimer is. Het tempo is voor ons ook nog een puntje, al is het al een stuk verbeterd.
@Suzanne_J: Mijn benen zijn echt een ramp. Ik kan ze gewoon echt niet stil houden. Al vanaf het begin dat ik paard rij al niet. Ik heb zelfs geprobeerd met een touwtje aan de singel, maar ook dat hielp niet. Heb je misschien een tip? En bedankt voor je compliment :D

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:54

ik vind de 1e proef er voor mijn doen wel erg netjes uit zien ;D de onrust heid in de aanleuning valt opzich wel mee vind ik persoonlijk je bent en blijft erg vriendelijk in de hand erg netjes :D
De 2e proef vind ik iets minder heb het iedee dat je paard het gras ook wat onwennig vind lopen want zij of hij loopt zelf ook erg onzeker....
veder heb je hem echt super aan het lopen en weet zeker dat je nog erg ver gaat komen:d
succes er mee!

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:50

Bedankt :D
Misschien loopt ze ook een beetje onwennig omdat ik het eng vond? Ik moet maar wat vaker op gras gaan trainen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:57

Je moet je paard echt beter aan de hulpen hebben, hij reageert totaal niet op je been, en je spoort ook elke pas aan, zodat hij nog dooier op je been wordt. Pak een zweepje en laat hem wat sneller reageren, dan gaat ie in de proeven ook heel anders lopen :)

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 11:02

CK88 schreef:
Je moet je paard echt beter aan de hulpen hebben, hij reageert totaal niet op je been, en je spoort ook elke pas aan, zodat hij nog dooier op je been wordt. Pak een zweepje en laat hem wat sneller reageren, dan gaat ie in de proeven ook heel anders lopen :)

Ze is redelijk goed aan het been, alleen ik kan echt met geen mogelijkheid mijn benen stil houden..waardoor ze idd steeds slechter aan mijn been wordt. Een zweepje erbij gaat niet werken helaas, dan gaat ze rennen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:03

Je hebt toch een rem neem ik aan :) elke keer zo schoppen wordt ze niet blijer van :n