Wijken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xOchtendster

Wijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:10

Hi,

Als ik aan het wijken ben, zwiept mn paard zn kont niet mee en loopt hij gewoon naar de M, K, H of F. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Alle tips zijn welkom, als ze maar waar zijn. Gek genoeg gaat het met travers en schouderbinnenwaarts wel gewoon goed. Hoe komt dat dan?

Groetjes xOchtendster

kleinvosje

Re: Wijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:12

Als je rechtsboven de zoekfunctie gebruikt, kom je al veel tips tegen betreffende het wijken. Je geeft weinig info, maar als ik een gok doe, begrens je haar buitenschouder te weinig, waardoor ze gewoon door je buitenbeen wegloopt. Buitenteugel en buitenkuit begrenzen, en je paard recht gesteld houden. Bij wijken heb je alleen een beetje stelling, geen buiging.

xOchtendster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:15

kleinvosje schreef:
Als je rechtsboven de zoekfunctie gebruikt, kom je al veel tips tegen betreffende het wijken. Je geeft weinig info, maar als ik een gok doe, begrens je haar buitenschouder te weinig, waardoor ze gewoon door je buitenbeen wegloopt. Buitenteugel en buitenkuit begrenzen, en je paard recht gesteld houden. Bij wijken heb je alleen een beetje stelling, geen buiging.

Ik ga het morgen proberen. Ja dat klopt, ze probeert vaak om door mijn buitenbeen weg te lopen. Bedankt! :j

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:15

Er zijn de laatste tijd veel topic's geopent met problemen over het wijken dus als je de zoekfunctie gebruikt zal je een hoop vinden. Als een paard 'zn achterhand niet meeneemt' dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat de ruiter de buitenschouder niet goed begrenst. Als je goed les hebt dan moet je instructie dat ook constateren.