schimpie Blaxton (radisson x landwind II B) @ B debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

schimpie Blaxton (radisson x landwind II B) @ B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:42

:wave:

vandaag voor de eerste keer écht gestart met m'n lieve schimpie :+:
er waren wat opstartproblemen, we kregen Blax de trailer niet in... 1,5 uur met man en macht hem erin ge 'takelt', hij kon alleen maar recht overeind komen :n
gelukkig mochten we wat later starten, maar alsnog niet in kunnen rijden maar goed. :)
Ik was tevreden! Hij was soms wat kijkerig/schrikkerig en vooral de 2e proef wat sloom, soms wat kleine dingetjes, verder was hij heerlijk te rijden! :) Sommige foto's zijn echte moment opname's vooral dat soms wat te kort in de hals omdat we dan net na een enge hoek toe rijden. Ik zelf moet erg op mijn hakken letten en dat ik mijn hoofd rechtop houd!

Blax is een 5 jarige ruin v. Radisson, maand of 8 onder het zadel en super braaf en fijn dier! Ik heb hem nu een maand of 5 en hij doet het keurig, dit was de eerste keer dat we écht hadden gestart! :)

Fijn drafje :)
Afbeelding

galopje, mag wat meer lengte nog...
Afbeelding

inzet halsstrekken, dit was geloof ik de eerste proef, ging best goed, had een 6 geloof ik!
Afbeelding

piano handjes gespot! :D kijken naar de letter, volgens mij was dit E afwenden, B linkerhand.
Afbeelding

zijn knappe ondeugende hoofd :+:
Afbeelding

stappen
Afbeelding

tussendoor met paps :+:
Afbeelding

wat te diep, zal best kunnen dat ik hier net naar volte halsstrekken wilde gaan!
Afbeelding

dit was volte inzetten voor halsstrekken! :)
Afbeelding

van hand veranderen
Afbeelding

wilde hier ieder moment wegrijden, jammer dat ie te kort in de hals word
Afbeelding

galopje, fijn plaatje! :)
Afbeelding

hoefslag volgen!
Afbeelding

te kort, te diep (gingen richting de hoek waar hij staakte in de proef helaas) spanning, benen opgetrokken :n verder wel netjes rechtop :D
Afbeelding

na het halthouden en groeten :D (wat ie overigens altijd keurig rond en gesloten doet) altijd direct giraffe spelen zodra het kan :D
Afbeelding

Dit waren ze! Ik was ondanks alles zeer tevreden hoe die liep,
we hebben nog veel te leren maar was blij toe :)
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 07-08-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Re: schimpie Blaxton (radisson x landwind II B) @ B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:45

Ziet er echt niet verkeerd uit.
Probeer alleen wat meer los te laten, je houd der een beetje vast.

Wat waren je punten? :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:47

Elise95 schreef:
Ziet er echt niet verkeerd uit.
Probeer alleen wat meer los te laten, je houd der een beetje vast.

Wat waren je punten? :)

klopt hoor, ik houd hem nog wat teveel vast omdat ik bang was dat ie zou wegschieten ivm kijkerige bak, en andere paarden waar die na moet schreeuwen zo nu en dan :j dan moet ik wel zeggen dat het op de foto's meer lijkt dan dat het was! maar toch :)

ik had 190 en 185 punten :D

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:48

ziet er leuk uit!
je handen soms nog wat meer meegeven,
en je handen rechtop!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:06

thanks! Ja klopt! :)
alicia98 schreef:
ziet er leuk uit!
je handen soms nog wat meer meegeven,
en je handen rechtop!

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:57

ziet er goed uit col! :+:
Gefeliciteerd met je punten!
Je weet waar je aan moet werken: je handen en je benen.
Je zit is wel al goed vooruit gegaan!!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:02

dankje meis!
ja mn zit op zich is nooit echt slecht geweest maar erger me vooral kapot aan mn voeten!
Marit_Dalfi schreef:
ziet er goed uit col! :+:
Gefeliciteerd met je punten!
Je weet waar je aan moet werken: je handen en je benen.
Je zit is wel al goed vooruit gegaan!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:06

leuk paard; let goed op je handen; je zet ze te vast en te streng; kijkerige bak of iets dergelijks mag nooit een excuss zijn want dan door je te strenge hand breng je dan onbewust nog meer spanning bij je paard.
benen lang maken en hak uitdrukken.
tip tegen trailerladen; longeersingel om; halstertouw tussen de voorbenen naar het halster; zodat je paard het hoofd niet omhoog kan gooien en dus steigeren.
succes ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:21

Nette punten hoor! Mooi weer twee wp's erbij, en mooi jasje heb je :j Ponys is nog wel knots scheef maar dat los je niet zomaar op.

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:30

nice horse <3 . ben gek op schimmels!!!!
idd wat minder pianohandjes, maar vind het er al erg netjes uitzien. hij is nog jong en jullie komen er wel :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:30

tamaramt schreef:
leuk paard; let goed op je handen; je zet ze te vast en te streng; kijkerige bak of iets dergelijks mag nooit een excuss zijn want dan door je te strenge hand breng je dan onbewust nog meer spanning bij je paard.
benen lang maken en hak uitdrukken.
tip tegen trailerladen; longeersingel om; halstertouw tussen de voorbenen naar het halster; zodat je paard het hoofd niet omhoog kan gooien en dus steigeren.
succes ;)

thanks! dat klopt mag ook geen excuus zijn hoor maar toch :o bedankt met die tip hebben wij hem er ook in ge heftruckt :)

mimeslosydy schreef:
Nette punten hoor! Mooi weer twee wp's erbij, en mooi jasje heb je :j Ponys is nog wel knots scheef maar dat los je niet zomaar op.

He super bedankt! :) maar hij is niet echt scheef meer. Was ie wel, maar met veel hulp heb ik dat er nu vrijwel uit! Zal vast op het eind wel iets zijn in de 2e proef, toen wassie wat moe en kan die heel soms nog wat scheef worden :)

bo123 schreef:
nice horse <3 . ben gek op schimmels!!!!
idd wat minder pianohandjes, maar vind het er al erg netjes uitzien. hij is nog jong en jullie komen er wel :j

dankje!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:18

Voor de eerste keer ziet het er niet verkeerd uit hoor. Puntjes zijn al gegeven :j

Voor zondag: Pak als eerst de A-C lijn en ga zonder aarzelen linksaf. Dan even van hand veranderen
en een grote volte bij C rechtsom.

Dan heeft hij de 2 engste punten direct gezien nl. mensen in het huisje, en de waterpomp in de hoek,
die vinden ze allemaal nog weleens eng (zelfs [***] die er al 100x in is geweest) Hij staat niet aan ofzo,
maar het is gewoon een "anders" hoekje.

Gefeliciteerd nog met je winst.. enne... als jij moet ben ik er wel :j Als ik niet te druk ben met vlechten
en vergeet hoelaat het is dan kom ik wel ff bij je kijken *D Ik moet pas later starten.. (hopelijk vergeten
ze de bloemetjes weer langs de baan te plaatsen := )

Had in 1 van je eerste topics gereageerd maarre.. hij is zeker vooruit gegaan hoor! Nu jij nog spanning
ontladen en gewoon "rijden"!!! (dus iets lengte durven geven) Jullie worden al een echte combi hoor :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 07:23

Heee super bedankt! Ben benieuwd of ik je herken en geef anders maar een gil ik bijt niet :D zal erop letten :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:38

Volg tot nu toe al je topics, vind t zo'n leuke schimmeltje, terwijl ik niets met schimmels heb :)

Zitten hele fijne plaatjes tussen. Probeer er nog iets meer lengte in te rijden, lekker over zn rug en ontspannen. Nou snap ik dat dat nu nog moeilijk was, maar ik moet toch iets zeggen ;)

Ziet er verder keurig uit en het komt helemaal goed met jullie! Gefeliciteerd met de puntjes!

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:24

wat een leuke schimmel! probeer zoals andere al zeiden je handen mooi recht op te houden en als hij/zij hoofd naar binnen kantelt je buiten hand iets hoger te zetten! succes! :D