Paard buiten bang voor andere paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Paard buiten bang voor andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:45

Sinds een tijdje heb ik het buitenrijden met m'n paard opgepakt.
Ik heb haar nu 5maanden, en we zijn begonnen met lekker aan de hand wandelen, aan de hand is dit probleem er trouwens ook.

Mijn paard is, lijkt wel, bang voor andere onbekende paarden die op het land staan. Ik ben gister begonnen met uitstappen in de polder met 2 sloten aan de zijkant. Paar huizen verder van onze stal is een manege waar veel paarden op 't land staan, zodra mijn paard daar langs loopt komen alle paarden naar voren rennen en dit vind ze echt ontzettend eng, wat ik wel kan begrijpen. Ze wil dan door me heen lopen, maar ik hou haar dan in en dan gaat ze achterwaarts richting de sloot.

Dat achterwaarts gaan vind ik echt niet fijn en ik ben afgestapt. Hoe zou ze hieraan kunnen wennen en van haar angst af kunnen komen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:59

Dit is geen angst, maar enthousiasme. Ze wil gewoon meedoen.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Paard buiten bang voor andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 02:27

Komen ze van achter of van voor aanstormen? Van achter kan ikme nl nog wel voorstellen dat ze schrikt, gewoon ontspannen er naartoe draaien en laten kijken. Maar anders denk ik eigenlijk ook meer aan enthousiasme :)

Gewoon een scherper bit erin en tussen zn oren meppen als ie t nog n keer doet.

Nee, geintje. Of t nou angst is of mee willen doen, t is een leideschaps-ding. Ofwel hij moet jou meer gaan vertrouwen als leider, of hij moet liever bij de leider willen zijn dan bij die andere paarden. En weer eens is dan t antwoord ...: grondwerk!!

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:39

Lous schreef:
Dit is geen angst, maar enthousiasme. Ze wil gewoon meedoen.

Precies, dat denk ik ook....