Extra tips voor beter aan de teugel te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

Extra tips voor beter aan de teugel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:05

Hallo beste Bokkers :)

Ik heb een verzorgpony waar ik nu ongeveer 10maanden op rijd. Nu ze is enorm pittig en wilt eigenlijk een beetje te veel doen.

Als ik haar aan de teugel vraag in stap doet ze dat meteen. Maar in draf en galop (niet in galop als ik stap-galop rijd) lukt het helemaal niet zo goed.
Ik zal even opschrijven hoe ik haar vraag in stap : 3-4 halve ophoudingetjes op de teugel afwisselend links en rechts, dan loopt ze meteen aan de teugel. Voor het in draf te doen is het echt niet makkelijk, tijdens de overgang gaat het mis. Doordat ze zo vooruit is in draf verlies ik eigenlijk mijn 'aan de teugel rijden'. En om haar terug te vragen in draf als ik haar verloren heb, is het niet echt makkelijk.

Hebben jullie soms enkele tips voor het in het vervolg beter te kunnen controleren en beter kunnen uitvoeren? Hoe doen jullie het? Hebben jullie een paardje die meteen vanzelf aan de teugel loopt of juist een moeilijke zoals mij?

Alvast bedankt,
Dieter

Annemeik

Re: Extra tips voor beter aan de teugel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:12

Hier is een centraal topic voor onder rijtechnisch.

delerium

Re: Extra tips voor beter aan de teugel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:12

Precies, daarom hier een slotje.