Arab Faridah @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline3321

Arab Faridah @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:48

Na vier weken op vakantie te zijn geweest en daarna 2 weken bijna alleen maar buiten te hebben gereden gingen we vandaag weer eens serieus aan de slag en het resultaat mocht er zijn! Ze liep nog niet overal helemaal nagefelijk maar ze luisterde goed en kwam terug wanneer ik dat wilde. Martingaal voor de zekerheid omgedaan omdat ze de laatste tijd nog wel eens dr hoofd opeens omhoog wil gooien.
Ons niveau is B, laatst een KNHS oefendressuurwedstrijd gehad, 189&186 punten dus was heel tevreden!
Momenteel zijn we veel met overgangen bezig, omdat ze het moeilijk vind om ook in die overgang nagefelijk te lopen, zeker een overgang terug. Ook is de rechtergalop nog steeds een hel, iedere keer verkeerd aanspringen over overspringen. Waarschijnlijk komt dat ook een beetje door haar linkervoorbeen, die heeft een jaar geleden in het prikkeldraad gezeten, binnenkort komt er een fysio kijken!
Mijn handen zijn een beetje streng, commentaar hierop mag natuurlijk, maar ik weet het. Dit komt namelijk omdat ze erg snel weer omhoog komt met haar hoofd. Maar geen zorgen, we zijn er heel hard mee bezig en gister zag het er al beter uit :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :=

Ter vergelijking van vorig jaar:
Afbeelding

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:58

Jullie zijn behoorlijk vooruitgegaan zeg! :) Probeer alleen wel op je handen te letten, het lijkt alsof je ze een beetje vastzet. ;)
Probeer ze iets hoger te houden en rechtop! En probeer wat minder naar dat lekkere ding onder je te kijken. :9

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:00

Wat een leuke pony!
Inderdaad is je binnenhand echt een punt van aandacht. Deze haal je namelijk aldoor naar je toe, probeer juist je buitenhand bij je te houden (natuurlijk niet bij je buik) en je binnenhand wat naar voren te 'steken'. Zo krijgt je pony wat meer ruimte en kan ze mooier gaan zakken. Ook mag je je handen wat meer gaan dragen, dus rechtop en wat dichter bij elkaar. Probeer je onderbenen wat verder naar achteren te leggen, zeker in galop, nu kom je in de stoelzit te zitten.

Het ziet er al beter uit dan vorig jaar! Succes verder.

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 13:02

Lydian schreef:
Wat een leuke pony!
Inderdaad is je binnenhand echt een punt van aandacht. Deze haal je namelijk aldoor naar je toe, probeer juist je buitenhand bij je te houden (natuurlijk niet bij je buik) en je binnenhand wat naar voren te 'steken'. Zo krijgt je pony wat meer ruimte en kan ze mooier gaan zakken. Ook mag je je handen wat meer gaan dragen, dus rechtop en wat dichter bij elkaar. Probeer je onderbenen wat verder naar achteren te leggen, zeker in galop, nu kom je in de stoelzit te zitten.

Het ziet er al beter uit dan vorig jaar! Succes verder.

DAt met mijn onderbenen komt doordat ik een tijdje geleden ze juist té ver naar achteren legde ;( maargoed, daar moet ik nog even een middenweg voor zoeken haha.

Bedankt allemaal en we zijn er hard mee bezig:)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:02

Dat ziet er inderdaad veel beter uit ! :) Probeer ook je ellebogen aan je lichaam te houden, maar wanneer jij je handen wat meer draagt zullen je ellebogen waarschijnlijk ook wat meer aan je lichaam sluiten :)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:46

Het ziet er inderdaad beter uit, maar qua de locatie van je handen is de laatste foto beter. Daarmee bedoel ik: Houd je handen bij elkaar boven de schoft. Wel je zorgen dat je je handen rechtop houdt.
Probeer ook wat meer op je billen te zitten. Je valt wat voorover. Misschien je beugels een gaatje langer doen.

Succes!

KimvdE

Re: Arab Faridah @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:37

Wat een leuke pony, kunt zien dat jij er echt van geniet! Probeer echter je handen niet te breed en te laag weg te zetten om hem aan de teugel te krijgen. Eigenlijk moet je je handen netjes voor het zadel, iets boven de manenkam houden. Vlak naast elkaar, duim het hoogste punt. Hierdoor zullen je schouders waarschijnlijk direct ook minder naar voren komen (deze mogen wat naar achteren) zodat je rechter zit. Probeer ook voor je te kijken. Het paard moet voorwaarts neerwaarts lopen. Probeer dus niet teveel met het "aan de teugel lopen" bezig te zijn. Denk aan je houding (vooral van je handen), rijd je paardje voorwaarts (overgangen, actief) en ga vanuit hier wat vragen. Nu lijkt het misschien een enorme rits kritiek, maar neem aan dat je begrijpt dat het echt als tip bedoeld is om nog verder te komen! Veel plezier verder!

eline3321

Re: Arab Faridah @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:41

Dankjulliewel, ik neem de tips zeker mee!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:10

Sluit me aan bij het commentaar over beenhouding en meer op je billen (zitbeenknobbels) gaan zitten. Volgens mij kantel jij je bekken onvoldoende, krijg je daardoor een wat holle rug en gaan automatisch je benen te ver naar voren. Probeer er dus om te denken dat je goed je bekken kantelt dan wordt je houding vanzelf beter.

Je hebt hem trouwens goed aan het lopen hoor, zeker als je het vergelijkt met vorig jaar. Wat een verbetering!

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:30

Dankjulliewel :)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:54

vooruit kijken.... (waarschijnlijk) ligt er geen geld in de bak :D :P

verder zijn de tips al gegeven..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:45

Wat je ook kan doen als oef is op de volte je stelling naar buiten vragen.
Probeer haar ook wat rechter te laten kijken met minder stelling.
Door je binnenhand kantel ze haar hoofd.
Ook in het stelling vragen kan je toestaan en nageven waardoor ze meer de ruimte krijgt.

Wat ook een goede oef is, alleen maar voorwaarts rijden zonder wat te vragen.
Het mooiste is dan eigelijk om je teugels weg te gooien.
Hierdoor gaat ze op eigen benen lopen en krijgen ze die mooie ruime gangwerk, wat zo kenmerkend is bij een arabier.
Hierdoor wordt het spellentje hoofd omhoog/kantelen ook vaak minder.

MerelArfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:03

Ik denk dat als je inderdaad met je handen net íets meer geeft het een nóg leuker beeld geeft. :)

Verder vind ik het een onwijs mooi beest! :o