Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elanor schreef:Geen dingen aan de mond van je paard gaan hangen. Dat ze dit alleen op de manege doet en niet bij jouw thuis geeft al aan dat dit echt iets is wat je prima zelf op moet kunnen lossen. Vraag je instructeur eens om mee te kijken en je te helpen als op het moment. Het ligt denk ik echt aan een bepaald gevoel / handigheid wat je net even mist om je paard daar te helpen, dat is niet via de computer zo even uit te leggen.
Dressage4U schreef:Waarschijnlijk laat je je paard zodra je de wending ingaat weglopen over de buitenschouder.
Zorg dat je je paard dus aan de buitenkant begrens en rijdt hem op twee teugels.
Laat in ieder geval eens een goede instructeur meekijken. Je probleem is niet op te lossen door een scherper of ander bit.
Suusie22 schreef:Dressage4U schreef:Waarschijnlijk laat je je paard zodra je de wending ingaat weglopen over de buitenschouder.
Zorg dat je je paard dus aan de buitenkant begrens en rijdt hem op twee teugels.
Laat in ieder geval eens een goede instructeur meekijken. Je probleem is niet op te lossen door een scherper of ander bit.
dat van dat bit dat dacht ik al wel... ik geef in de bocht wel de juiste hulpen en begrens ook in de teugels en beendruk
Suusie22 schreef:dat van dat bit dat dacht ik al wel... ik geef in de bocht wel de juiste hulpen en begrens ook in geteugels en beendruk
bedankt...
Google even, dan weet je waar het over gaat.