gelukzoeker schreef:Wat een commentaar allemaal zeg.. T is een groot, lang en zwaar paard.
Probeer dat maar een voor het been te maken ligt aan de voorkant! Ik denk dat je heel goed bezig bent..
Je houding kun je nog wel wat aan doen, je benen bij de singel houden bekken iets kantelen en je hakken mooi uitdrukken..
Maar het paard loopt heerlijk ontspannen en der zit pauwer in! Dat voor en achter de LL gelul.. T ene paard heeft een goede ronde houding nodig om los te laten en goed over de rug te blijven lopen, en de ander heeft de hogere instelling nodig.. K spreek uit ervaring!
Voelen wat je voelt als je op je paard zit, en daar naar handelen. Duikt ie achter het bit geef je gas om hem er weer tegenaan te rijden. En neemt ie te veel druk rij je hem ronder en laat je los zodra hij weer los laat.. Maar zoals je zegt, eerst aan het been, dan de trukjes uit de kast halen!!
Ga zo door, en volgens mij komt het dan helemaal goed..
Das prima te doen hoor, mijn fries is ook 1.74m hoog 
Ts: wat een prachtige fries (al ben ik bevooroordeeld
)
Ik vind dat je erg vriendelijk rijdt en ondanks dat je haar scherper aan je been wilt hebben, zou ik
het tempo niet te hoog leggen, omdat ie dan misschien wat lang wordt en juist van het achterbeen afgaat,
terwijl je een fries juist meer wil laten dragen i.p.v. stuwen. Wat betreft de hoofd- halshouding, ik zou ook
liever de neus er meer uit willen zien, zo komt het achterbeen er nog verder bij als je de juiste verbinding kunt
behouden in die langere halshouding. Het is een kwestie van herhalen in het rekken van de hals in het voorwaarts neerwaarts
en dan steeds ietsje meer gaan opvangen. Steeds weer naar die hand toerijden dat je paard als het ware een beetje gaat duwen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes met deze knapperd! 
edit: nog een toevoeging voor de travers, ik zou ook niet te schuin gaan en meer je lengtebuiging bewaken.
Als je te schuin gaat, gaat vaak de takt verloren en het is ook niet zo doeltreffend voor de training, vind ik dan 
Je wijkfoto gaat ie erg mooi over de benen!