pony gaat ervandoor na de galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lalalademi

pony gaat ervandoor na de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 19:17

Hallo, ik loop tegen het volgende probleem aan;
Iedere keer als ik uit de galop kom, gaat mijn pony ervandoor (Hard draven, zich opfokken). Hij heeft dan toch wel enkele voltes nodig om hem weer rustig te krijgen.
Nu heeft ie altijd wel een probleem gehad met de galop, maar hier werken we hard aan en het gaat, in vergelijking met ongeveer een jaar geleden, al stúkken beter!
Maar toch gaat ie er iedere keer weer vandoor.

Iemand tips? :)

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:29

tempowisselingen rijden? :D hahah ik zou het anders niet weten:P dat had ik ook met mijn verzorgpaard heel even, maar tempowisselingen hielpen wel. Stappen, paar passen draven, weer stappen. en zo herhalen. Gaat dat goed, doe je hetzelfde in galop. Probeer het eerst op de volte (mss is het wat makkelijker).

succes!

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:33

irina_umbria schreef:
tempowisselingen rijden? :D hahah ik zou het anders niet weten:P dat had ik ook met mijn verzorgpaard heel even, maar tempowisselingen hielpen wel. Stappen, paar passen draven, weer stappen. en zo herhalen. Gaat dat goed, doe je hetzelfde in galop. Probeer het eerst op de volte (mss is het wat makkelijker).

succes!

hmm, ik snap je niet zo goed.
Bedoel je voor de galop altijd veel tempowisselingen. Maakt niets uit of ik na de galop op een volte zit of op een recht stuk, hij is er altijd vandoor.
Hij heeft hier binnen minder erg last van, in de buitenbak is t wel best erg

irina_umbria

Re: pony gaat ervandoor na de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:35

nee niet voor de galop altijd veel tempowisselingen, ook als je aangaloppeert, paar passen galop, dan terugpakken in draf, rustige draf. dan probeer je het opnieuw, en vooral niet trekken, want het paard gaat dan winnen. Gewoon veel overgangen van draf naar galop, en van galop naar draf

(sorry k kan het anders niet uitleggen :P)

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:38

irina_umbria schreef:
nee niet voor de galop altijd veel tempowisselingen, ook als je aangaloppeert, paar passen galop, dan terugpakken in draf, rustige draf. dan probeer je het opnieuw, en vooral niet trekken, want het paard gaat dan winnen. Gewoon veel overgangen van draf naar galop, en van galop naar draf

(sorry k kan het anders niet uitleggen :P)

Ah oke, ik snap wat je bedoelt...
Ik ga het eens proberen, dankjewel ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:40

Dat is inderdaad het beste. Vanuit een 100% gecontroleerde draf, aanzetten in galop, 1 galoppas, terugnemen, en meteen weer de rust er in. Gaat dit goed? Nog een keer proberen als de rust er weer helemaal is. 1 pas galop, en weer terug. En gaat dit elke keer goed? Breid je het uit naar 2 galoppassen. :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:40

ja wat hierboven gezecht word lijkt mij ook het beste, paar pasen rustige galop en weer terug, licht het zadel wel goed? ik had ook zon racer, die kon nieteens normaal drafen, maar die was behoorlijk gevoelig in dr rug, hoe beter het zadel lag, hoe rustiger ze liep.

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:43

tinkerfunss schreef:
ja wat hierboven gezecht word lijkt mij ook het beste, paar pasen rustige galop en weer terug, licht het zadel wel goed? ik had ook zon racer, die kon nieteens normaal drafen, maar die was behoorlijk gevoelig in dr rug, hoe beter het zadel lag, hoe rustiger ze liep.

Nou, voor dat we aan de galop beginnen loopt ie wel gewoon rustig.. dus dan zou ie in de galop pijn moeten krijgen door iets..

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:47

zit jij dan ook rustig als hij in draf terug komt (niet dat je als een gek stuitert ofzo he :D)? Is ie vóór jou door iemand anders gereden? want het kan zijn dat het een gewoonte is geworden als de vorige eigenaren het "wegdraven" toelieten.

patatjemayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:50

galopeer je lange stukken, of ook weleens een paar passen? Kun je schakelen in de galop? Schijnovergangen rijden?

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:50

irina_umbria schreef:
zit jij dan ook rustig als hij in draf terug komt (niet dat je als een gek stuitert ofzo he :D)? Is ie vóór jou door iemand anders gereden? want het kan zijn dat het een gewoonte is geworden als de vorige eigenaren het "wegdraven" toelieten.

Nou, opzich stuiter ik dan niet, maar als ie als een gek gaat rennen verlies ik me ritme me wel eens een beetje.
Nou ik heb hem nu 2jaar en hebben al veel problemen gehad en overwonnen weer. Dit is echts iets wat de laatste tijd erger is geworden..

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:51

patatjemayo schreef:
galopeer je lange stukken, of ook weleens een paar passen? Kun je schakelen in de galop? Schijnovergangen rijden?

Ik galopeer meestal 1 of 2 voltes.. Nee, we hebben lang aan een enigszins rustige galop moeten werken, schijnovergangen zijn nogal erg lastig :o