achteruitlopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

masyo

achteruitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:35

ik weet niet of het hier goed staat, maar als ik met mijn paard stukje over de steeg of het bos in wil gaan, loopt ze helemaal achteruit en dan ik dan been geef dan gaat ze allemaal harder. ik stap nu steeds af, maar als ik dat steeds moet doen.

heeft er iemand misschien een tip? :o

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: achteruitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:21

Haha, ik lees even mee want ik weet t ook niet! Gelukkig doen mijn paarden dat nooit, maar ik kan me nog wel een paar pony's herinneren, vooral 1.... Waar ik ook hulpeloos op zat als hij weer eens voor de grap achteruit een sloot in wandelde (was zn favo truukje).
Teugels aannemen: achteruit.
Been eraan: achteruit.
Tik: achteruit maar dan chagerijnig :P

Ik ben benieuwd!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:37

Ik ken ook ook zo eentje die dat vrij snel doet. Ik geeft twee keer been, nog steeds achteruit dan een tik bij de kuit en als ik daar nog niet de gewenste reactie op krijg dan krijgt die een fikse tik op z'n kont.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:39

ik heb dit ook maanden gehad uiteindelijk was ik het zo zat dat ik hem heb omgedraaid en hem achterwaarts heb laten gaan * gelukkig niet hoeven trekken *.
daarna iedere keer datzelfde gedaan en nu loopt hij alleen nog maar achterwaarts als ik het vraag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:43

speed101 schreef:
ik heb dit ook maanden gehad uiteindelijk was ik het zo zat dat ik hem heb omgedraaid en hem achterwaarts heb laten gaan * gelukkig niet hoeven trekken *.
daarna iedere keer datzelfde gedaan en nu loopt hij alleen nog maar achterwaarts als ik het vraag.

Daar heb ik ook succes mee gehad. Zo heb ik een pony in 1 keer het ongewenst achteruitlopen afgeleerd:
eerst laat je de pony vanzelf achteruitgaan, en als pony wil ophouden, nog een aantal meter voor jouw plezier achteruit... De lol is er dan echt wel vanaf voor ponylief. :D

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:27

Heb mijn lesgeefster gevraagd:

Zij zei omdraaien. Euhm, ze zei het iets uitgebreider en mooier, maar daar kwam het wel op neer. En ze vond: 'zelf maar in de achteruit zetten en als ie niet meer wil, dan nog een stuk' afhankelijk van t paard, ook een goeie. Maar wel in een veilige omgeving en niet met een paard dat t rustig volhoudt om drie uur achteruit te lopen. :)

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:05

Hahaha ik had precies hetzelfde probleem! aan de hand liep het paard voorbeeldig mee en als ik er weer op ging zitten ging ze stilstaan, achteruit lopen en in de ergste gevallen steigeren. Ik denk dat je het beste iemand kan meevragen die het paard vastmaakt met een touw, dat diegene je paard dan kan meenemen als je paardje gaat stilstaan en achteruitlopen. Als die niet werkt denk ik dat je paard er gewoon geen zin in heeft, het niet leuk vind of het eng vind hahaha. Noujaa veel succes !

Igoulooze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 07:53

Mijn paard deed dit ook als hij ergens langs moest wat hij eng vond, ik heb hem er toen langs gestuurd in draf, sindsdien is het probleem opgelost. Ik weet natuurlijk niet of dat in jou situatie ook kan maar bij ons werkte het

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:16

achterste voren erop gaan zitten?
nee grapje, ik heb er ook wel eens last van als ik een keertwending op de voorhand rijd. wat ik dan doe ik een keer op zijn nek wrijven, handen wat mee geven en wat been.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:22

bedankt voor de reactie's!
zal het allemaal proberen :)

navre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:46

Wellicht angst

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:36

Ze gaan vaak eerst stilstaan en dan pas achteruitlopen.

Soms werkt het nog wel eens om gewoon stil te laten staan, wachten tot je voelt dat je paard ontspant en dan pas been geven.

Ik heb opgegeven moment een plek gehad waar ze echt niet langs wou. Had ik haar overtuigd,wou ze halverwege toch niet meer, liep dan achteruit de greppel in en schoot er dan vandoor in galop omdat ze schrok van de greppel :Y)
Had er toen even genoeg van, ben afgestapt ben 10x met haar aan de hand heen en weer gedraafd, ben opgestapt en weggereden.
Daarna nooit meer problemen gehad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:44

Mijne heeft hier ook een handje van. Het is een onzeker paard dat soms extra aanmoediging nodig heeft wanneer er iets "engs" op zijn pad is.

Wanneer ik been geef gaat hij lopen. Alleen wil hij liever niet vooruit (want daar is het eng) dus loopt hij achteruit. Hij doet in feite dus precies wat ik vraag ;) Als ik dan weer been geef, of hem een tikje geef, wordt hij alleen maar angstiger. Wat wel heel goed werkt is een stemhulp (in ons geval: kom stap) Maar dat moet ik niet doen wanneer hij achteruit aan het lopen is. De volgorde is: paard wil niet verder, staat stil en/of krabbelt terug. Dan wachten tot hij stilstaat en even heeft kunnen kijken en wanneer hij niet meer gespannen is de stemhulp. Been kan eventueel ook, alleen werkt dat niet altijd (gaat soms toch weer achterwaarts) en met stem gaat 't altijd wel goed :)

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:55

Dit heb ik ook gehad, en opgelost door hem inderdaad dan maar achteruit te laten lopen, totdat hij niet meer wilde, en dan gaan we nog even verder omdat IK dat wil. Echt waar na een paar keer is de lol eraf! En anders maar een keertje flink aanpakken want dut is natuurlijk een geweldig leuk en eindeloos spelletje.. Maar de meesten geven op als je met ze meedoet. Het is nu zo leuk omdat hij iets doet wat jij niet wil, door hem achteruit te laten gaan krijgt hij in de eerste instantie zijn zin, totdat hij stopt en jij verder achteruit wil, dan heb je ongemerkt de rollen omgedraaid en moet hij iets doen wat jij wil en hij niet. Ik zou zeggen succes ermee, ik denk dat dit wel goedkomt :)

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:51

Bij mij werkte zelf in de achteruit zetten het best! -zoals hier ook al gepost was ;)-
Zelf achteruit laten gaan, wil je paard niet meer? Gewoon nog een stuk achteruit. Daarna rustig weer voorwaarts. Doet ie het weer? Begin je gewoon weer bij het begin. Vergt soms wel veel tijd en geduld, maar heb daarna nergens meer last van! :)