18 jarige groninger @les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaureentjeH

18 jarige groninger @les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:39

Toch maar een haw, omdat ik benieuwd naar jullie reacties ben..
Nadat ik eigenlijk nogal onverwacht op 16 juli deze groninger heb gekocht,
Ben ik weer begonnen met lessen, nadat ik de laatste 2,5 jaar niet zo veel heb gereden,
en meer buitenritten maakte omdat het paard waar ik op reed niet geschikt was om in de bak te rijden, ben ik veel eigenlijk verleerd.
Het paard wat ik nu heb gekocht is een heel fijn leerpaard voor mij, hij heeft m2 gelopen en is heel rustig en braaf.. :)
Ik merk nu al dat we vooruit zijn gegaan.. Alleen regageert hij nog heel slecht op mijn benen, waardoor ik mijn benen naar achteren doe,
omdat dat dan meer effect heeft, maar doordat ik dat doe ga ik ook naar voren zitten.. Het paard is waarschijnlijk altijd met sporen gereden.
Ik ben benieuwd wat jullie bokkers van ons vinden, en graag opbouwende kritiek! :)
En ik weet dat we er nog lang niet zijn, maar ik rijd dit paard nog niet zo lang en we hebben les! :)
De foto's zijn gisterochtend gemaakt toen het zo heel warm was, vandaar niet zoveel actie foto's maar ik hoop dat jullie zo toch een beeld hebben van ons..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Draven aan een lange teugel.
Afbeelding

12. Nog even afspuiten, en wat doe je dan als je dorst hebt.. :Y)
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:43

als eerste wil ik zeggen dat het een mooi en geloof ik ook vriendelijk paard is

alleen ik vind het niet zo'n fijn beeld geven, op sommige foto's lijkt het alsof je hem rond probeert te rijden door flink te trekken aan het bit, maar hij komt niet rond, en lijkt nog al vast te zitten

ook vind ik dat je je handen wat laag zet, je mag ze wat meer dragen

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:47

hoi
ik vind het een leuk en vriendelijk dier, ik zou je aan willen raden omn in ieder geval zitles te gaan nemen: met los contact kun je ook nageeflijk rijden. zelf niet zo scheef meekijken of dat haar hoofd wel in de krul gaat, een paard nageeflijk rijden doe je vanuit de achterhand en niet door trekken aan de voorkant wat ik je nu zie doen. Houd je heupen ontspannen, nu zet je al drijvend je been vast (ik zie dat het vast zit omdat je hak opgetrokken is , je been naar achteren ligt en je teen naar buiten steekt)
Je paard is alleen aan de voorkant gereden nu terwijl de achterhand niet./nauwelijks meedoet.

Ga op zoek naar een goede instructrice die jou en je paard op de juiste manier verder kan helpen want jullie zijn een leuke combi om te zien..

MaureentjeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:48

@M_hartje_M Bedankt :)
Het klopt dat hij nog een beetje vast zit, we zijn veel overgangen aan het rijden, stelling vragen e.d. we hopen dat het helpt aangezien hij bijna 3jaar niks meer heeft gedaan.. :n
Maar bedankt voor de informatie en tips :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:49

Leuk paard, maar ik vind het ook geen fijn beeld geven. Probeer hem eerst eens flink voorwaarts te krijgen. Als hij niet reageert voor je been, duidelijkere hulp geven, reageert hij weer niet, tik erbij. Zo gaat hij wel leren te reageren op je been. Blijf eerst vooral van de voorkant af, eerst voorwaarts, dan komt het neerwaartse vanzelf wel en zal hij je hand ook gaan opzoeken ipv dat je hem nu de krul in 'trekt'.
Dus, druk van de voorkant af en voorwaarts die hap :) lekker figuren rijden, overgangen rijden en reactie voor je been vragen, dan komen jullie er wel!

Verder leuk paard hoor! Super leuk dat je een wat meer ervaren paard hebt gekocht, kun je vast veel van leren!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:52

Ik vind dat het paard niet lekker nageeflijk loopt, waarschijnlijk zelfs vals nageeflijk. Ik zou eerst (alleen maar) voorwaarts-neerwaarts gaan rijden, tot het paard zelf je hand daar gaat opzoeken. Let op dat het VOORWAARTS-neerwaarts is. Je paard moet dus eerst goed voorwaarts, en goed aan het been zijn. Vanuit daar laten zakken, en dan op een heel licht contact langzaam gaan oppakken, waarbij je steeds checkt of je paard je hand neerwaarts wilt blijven volgen. Doet je paard dat niet, dan weer terug naar het voorwaarts neerwaarts en vanuit daar weer gaan opvragen.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:55

miccamaaike schreef:
Probeer hem eerst eens flink voorwaarts te krijgen. Als hij niet reageert voor je been, duidelijkere hulp geven, reageert hij weer niet, tik erbij. Zo gaat hij wel leren te reageren op je been. Blijf eerst vooral van de voorkant af, eerst voorwaarts, dan komt het neerwaartse vanzelf wel en zal hij je hand ook gaan opzoeken ipv dat je hem nu de krul in 'trekt'.

Helemaal mee eens. Het paard komt niet lekker door van achteren en drukt zijn rug weg, zeker op de momenten dat je hem rond probeert te maken.
Dit paard moet eerst helemaal los uit elkaar, voordat je hem weer bij elkaar kunt gaan rijden.
Hij moet dus lekker voorwaarts op je been, maar niet over zijn tempo!!

MaureentjeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 11:04

Bedankt voor de tips! :)
Ik ga eraan werken!

Ja_nine

Re: 18 jarige groninger @les

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:16

Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd!
Het ziet er allemaal een beetje opgepropt uit zegmaar.
Probeer hem eerste lekker lang en voorwaarts te rijden en dan pas naar
beneden te rijden. Waarschijnlijk los je dan ook meteen het probleem op dat
hij zo langzaam is. Wel consequent omgaan met je been, drijven is lopen.

hiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:30

hoi hoi...vroeger hoorde ik altijd iedereen zeggen: kneepjes, trek er eens aan..met als gevolg dat mijn paard vaster kwam te zitten dan ze al zat. Ook priveles gehad en moest dan altijd de teugels op maat hebben, geen boogjes erin bla bla bla. Nu doe ik het op mijn eigen manier, ben geen ster ruiter, maar m'n paard heeft nog nooit zo over de rug gelopen als nu. En wat doe ik? Ik rij met waslijntjes..ohhhhh hahaha. Ja, ik ben nu zover dat ik los rij met waslijnen en haar later iets kan oppakken. Deed ik dit voorheen dan was het altijd sterren kijken. Ik zou jouw ook als tip willen geven om die voorkant los te gooien. En eerst die ontspanning erin proberen te krijgen. Door de vorige eigenaresse was er al zo getrokken (denk ik) dat als ik de teugels aannam ze in verzet ging. Je moet weer een goede samenwerking krijgen..echt. Dat heb ik gemerkt bij mijn paard. Ik was ook veel teveel bezig met het 'mooie' plaatje. Nu zoekt ze zelf mijn hand op en dat is wat ik graag wil. De teugels liggen los in mijn handen. En misschien is dit niet perfect zoals het hoort, maar zoals wij samen werken op dit moment komt het vertrouwen in mijn hand weer terug. Je moet voorkomen dat je met je handen gaat werken. Je handen moeten niks doen, hooguit vouw je een keer je vingers om de teugels verder niets. En tuurlijk gaat het bij ons niet perfect, want ik merk dat ze gewoon in tempo terug komt. Dit vind ze nog moeilijk en nageeflijk en tempo houden. Maar dit komt wel. Succes, komt helemaal goed..