Aretta @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhouse

Aretta @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 23:55

Hallo!

Ik ben al weer een tijdje bezig met mijn merrie Aretta na mijn laaste topic hier op HAW... Wat ik van het vorige topic het meeste ten harte heb genomen waren de tips tegen mijn veelste strenge handen en mijn belabberde beenligging.. Nu we hierop geoefend hebben hoop ik dat jullie ook zien dat er verbetering in zit... Daarnaast heb ik ook weer een dressuurzadel erbij gekocht, geeft mij net dat beetje meer steun die ik nodig heb,, naar mijn gevoel gaat het steeds beter met ons,, wel lopen we nog steeds tegen dingetjes aan maar daar word aan gewerkt!:P

De link van mijn vorige topic : [RT-HAW] Iemand opbouwende kritiek? Nieuwe combinatie hier!!

eventjes wat informatie over de foto's van vandaag: Aretta is een tijdje out of the running geweest door blessure dus we zijn net weer bezig met oppakken,, als er foto's gemaakt worden wil ik de laaste tijd mijn handen nogal de lucht in gooien:S kan me weer iets afleren...
Daarnaast ging het niet op en top met het door de hals rijden.. vind het moeilijk om dit goed in te schatten als ik er boven op zit. Zal hier handigheid in moeten krijgen.

wat info over Aretta:
Keur Merrie,
6 jaar alweer,
Kojak X Dalmiro
M springen

Moeilijkheden:
-hakken uitdrukken.
- Juiste halsverhouding (dan weer te diep, dan weer te lang enz)
- Ik kijk naar de grond...
- rechtop geen zoutzak...
- handen niet te hoog doen als er foto's gemaakt worden...

Nou hier zijn de foto's

1. Eventjes mooi op de fotooo;p
Afbeelding

2. Net opgepakt na inrijden, linkerhand naar beneden, hakken laag
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Als je zo'n foto terug ziet denk je echt,, RECHT OP ZOUTZAK!
Afbeelding

5. Jammer genoeg niet helemaal scherp.. zit wel netjes
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. hakken uitdrukken, handen iets naar beneden en knik in elleboog..
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Deze foto qua rijden van mij misschien niet zo, maar haar achterbeen gebruik wou ik even laten zien
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. HAKKEN, SCHOUDERS
Afbeelding

12. Let eventjes op de vlechtjes (A)
Afbeelding

24 september hebben we onze eerste wedstrijd dressuur dus als je nog tips hebt.. hou het wel vriendelijk! Ik weet dat ze wat langer en ronder moet lopen.. maar kom ik al meer in de buurt bij "zachte handen"?:P

bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door Powerhouse op 03-08-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:08

Leuk paardje. :) Probeer de knik in je ellebogen te houden, dat zie je op veel foto's terug komen. En je hakken uitrukken (misschien beugels gaatje korter?) en je tenen naar voren inderdaad. Mooie vlechtjes hoor, kan ik niet. :o Succes met je debuut, komt vast goed!

Niceee

Re: Aretta @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:04

Wat een mooi paard. Ik heb het idee dat je erg gespannen zit, met name in je bovenlichaam. Probeer 'mee' te zitten met de bewegingen van je paard en je hakken wat uit te drukken. Nog even oefenen voor je wedstrijd 24 september en het komt vast helemaal goed. Lekker ontspannen en vooral genieten van het rijden :) Succes!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:17

Het is natuurlijk altijd lastig oordelen vanaf foto's, maar als ik ze zo bekijk, dan zou ik je de volgende tips willen geven:

- probeer niet 'rechtop' te gaan zitten door met je bovenlichaam achterover te buigen, je overstrekt nu je bovenrug waardoor je achter de beweging geraakt
- probeer in plaats daarvan je 'scharnier' te verleggen naar je heupen, als je daar buigt i.p.v. in je taille blijf je meer één geheel en zit je stabieler
- om je heupen te openen, zou je bovenbeen wat meer naar beneden mogen. Je kan jezelf hierbij helpen door net te doen alsof je knieschuif een oogje heeft en dat oogje dan vooral naar beneden te laten kijken
-druk je hakken niet uit en trek ze niet op. Je kan ze los maken door rondjes te draaien met de je tenen in beide richtingen. Daarnaa laat je ze onder het 'oogje' in je knie rustig hangen. Bedenk daarbij dat je met je kuiten drijft, niet met je enkels

De tweede foto ziet er heel netjes uit!

Succes!

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:03

Ziet er leuk uit maar ik zou je teugels toch wel een stuk korter nemen en je beugel riemen een gaatje korter je ziet dat je net niet lekker je hakken kan uitdrukkken, misschien helpt het!
Nog goed oefenen en veel succes met je wedstrijdje.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:15

Beugels zouden een gaatje korter mogen.
Foto 4 vind jij je zelf een zoutzak, maar ik vind dit juist een fijne houding.
Je zit mooi rechtop zonder holle rug en hangt niet naar achteren.
Probeer je handen gelijk te houden en je paard iets nageefelijker
te rijden. Wel leuke combinatie

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:33

probeer in de draf niet helemaal te gaan staan maar een klein beetje om hoog te komen,
en inderdaad hakken uitdrukken,
probeer ook je hakken goed uittedrukken en je tenen in de beugels te hebben

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:32

Wat heb jij echt een prachtig paardje onder je billen, met heel veel potentie. Je bent al heel erg hard bezig met dingen veranderen, super!!
Nog een aantal verbeterpuntjes; Probeer goed in het midden van je zadel te blijven, soms zit je iets teveel achterop. Heeft er ook wel iets mee te maken dat je soms te ver uit het zadel komt. Daarnaast mag het zadel ook iets meer naar achteren geschoven worden. Het is echt maar 3 vingers breed misschien, maar dan ligt het net iets beter.
Voor de rest, lekker dooroefenen!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:32

Hey Mirthe,
Ziet er goed uit hoor!! Misschien als je idd je beugels een gaatje korter doet (valt mij ook op bij het springen) dan zit je met meer evenwicht in het zadel. Als je ze een gaatje korter doet blijven je benen ook lekkerder liggen en op de goedde plaats. Heb je net iets meer steun. Die langere beugels met dressuur komt dan vanzelf. Je reed nu ook met leren rijlaarzen, nieuw? Dat kan ook nog wel iets je zoekende been veroorzaken.

Handen rechtop, je schouders ontspannen(een hele klus) en je borst vooruit. Probeer tijdens het rijden dat elke keer een ronde te doen door de bak. Zo zou je over een tijdje al veel ontspannerner kunnen zitten. Daardoor gaat Aretta dr rug ook beter loslaten.

Veel lang laag gaan rijden, veel overgangen, daardoor komt ze beter op eigen benen en dan zul je zien dan ga je nog meer voorruit!!!

Pff wat een hoop knotjes.... mooi! Om dr net iets meer hals te kunnen geven zou je het heel mooi met naald en draad kunnen doen. Sneller klaar overigs hahaha

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:41

MMMM...het is het allemaal net niet! Net niet voldoende nageven, net niet voldoende buiging enz.
Paard mag veel meer overal doorheen en dan zakken in de hals dus rug gebruik!
vw/nw rijden en dan met gebruik van het achterbeen. Paard is erg arm bespierd in zowel, hals, schouder, rug achterhand.
Ik zou zeker gaan longeren met b.v een pesoa, om de achterhand sterker te maken!
Maar dan wel op de juiste manier, dus niet rond slingeren aan een touwtje!
leuk paard, dat zeker een toekomst heeft met de juiste hulp vanaf de kant!