Ik ben al weer een tijdje bezig met mijn merrie Aretta na mijn laaste topic hier op HAW... Wat ik van het vorige topic het meeste ten harte heb genomen waren de tips tegen mijn veelste strenge handen en mijn belabberde beenligging.. Nu we hierop geoefend hebben hoop ik dat jullie ook zien dat er verbetering in zit... Daarnaast heb ik ook weer een dressuurzadel erbij gekocht, geeft mij net dat beetje meer steun die ik nodig heb,, naar mijn gevoel gaat het steeds beter met ons,, wel lopen we nog steeds tegen dingetjes aan maar daar word aan gewerkt!:P
De link van mijn vorige topic : [RT-HAW] Iemand opbouwende kritiek? Nieuwe combinatie hier!!
eventjes wat informatie over de foto's van vandaag: Aretta is een tijdje out of the running geweest door blessure dus we zijn net weer bezig met oppakken,, als er foto's gemaakt worden wil ik de laaste tijd mijn handen nogal de lucht in gooien:S kan me weer iets afleren...
Daarnaast ging het niet op en top met het door de hals rijden.. vind het moeilijk om dit goed in te schatten als ik er boven op zit. Zal hier handigheid in moeten krijgen.
wat info over Aretta:
Keur Merrie,
6 jaar alweer,
Kojak X Dalmiro
M springen
Moeilijkheden:
-hakken uitdrukken.
- Juiste halsverhouding (dan weer te diep, dan weer te lang enz)
- Ik kijk naar de grond...
- rechtop geen zoutzak...
- handen niet te hoog doen als er foto's gemaakt worden...
Nou hier zijn de foto's
1. Eventjes mooi op de fotooo;p

2. Net opgepakt na inrijden, linkerhand naar beneden, hakken laag

3.

4. Als je zo'n foto terug ziet denk je echt,, RECHT OP ZOUTZAK!

5. Jammer genoeg niet helemaal scherp.. zit wel netjes

6.

7. hakken uitdrukken, handen iets naar beneden en knik in elleboog..

8.

9. Deze foto qua rijden van mij misschien niet zo, maar haar achterbeen gebruik wou ik even laten zien

10.

11. HAKKEN, SCHOUDERS

12. Let eventjes op de vlechtjes (A)

24 september hebben we onze eerste wedstrijd dressuur dus als je nog tips hebt.. hou het wel vriendelijk! Ik weet dat ze wat langer en ronder moet lopen.. maar kom ik al meer in de buurt bij "zachte handen"?:P
bedankt voor het kijken!
Probeer de knik in je ellebogen te houden, dat zie je op veel foto's terug komen. En je hakken uitrukken (misschien beugels gaatje korter?) en je tenen naar voren inderdaad. Mooie vlechtjes hoor, kan ik niet.
Succes met je debuut, komt vast goed!