Vandaag heb ik samen met suuskipje hier op bokt ( haar topic [RT-HAW] Aan het werk met manegepaarden Cliffert en Sjors! ) vrijgereden op Stal van Brenk na ongeveer 4 weken niet meer serieus gereden te hebben, alleen maar buitenritten bij het fjordenpaard en op vakantie! De manege is gesloten voor lessen dus dan maar eventjes een uurtje voor onszelf rijden! De foto's zijn gemaakt door _Patriciaa bedankt meis!
Ik wilde graag op Picasso en Suzanne wilde graag op Witje, dit zijn beide ruinen en stonden helaas in een ander weiland verder weg. We mochten op Cliffert en Sjors die inmiddels ook al 3 weken op het land stonden en een aardig buikje gekregen hebben!
Ik begon erg fanatiek op Sjors (shirextinker), maar op de helft heb ik het opgegeven, het is niet echt mijn paard! Sjors is heel erg eigenwijs en sterk, soms ziet hij een gaatje langs de hoefslag om naar de andere bak te rennen, en als je dan net galopeerd springt hij ineens de bak uit, en dan heb je echt niets meer te zeggen.. je kan doen wat je wil het heeft geen zin! soms heeft hij zulke buien, soms heeft hij nergens last van!
Nadat ik meerdere malen de bak uitgevlogen was had ik door dat het me niet ging lukken een normaal rondje te galoperen, suus rijd erg vaak op Sjors en weet beter hoe ze het aan moet pakken, dus hebben we even gewisseld!
Ik op Cliffert en zij op Sjors, Cliffert is een leuk paard die eigenlijk alleen nog maar in beginnerslessen gebruikt word, Ze is erg slecht aan het been, ze loopt wel maar eigenlijk meer in haar eigen tempo en ook valt ze vaak op de voorhand tijdends het rijden.
Een beetje jammer van het shirtje wat ik aan heb want je ziet er alles doorheen haha!
Tips voor mijzelf
- Schouders naar achteren en voor me uit kijken (komt door het afgelopen 4 weken alleen maar buiten rijden)
- Hakken laag
- Voor me uit kijken
- BEUGELS LANGER!! (had helemaal niet het gevoel dat ik korte beugels had, misschien dat het zo lijkt door de dikke buik van ze)
- Handen meer dragen
en vast nog veel meer maar dit kunnen jullie me allemaal vertellen!
Foto's staan niet op volgorde
eerst op Sjors:
1.

2.

mooi plaatje vind ik zelf!
3.

Hier mag zijn neus er wat meer uitschuiven
4.

Bij die pion sprong hij de bak uit, ik moest heel hard lachen want dit was de eerste keer en ik voelde het al aan komen maar ik kon niets doen haha!
5.

Mag ook zijn neus er meer uitschuiven en wat meer lengte in de hals, hier zie je heel erg mijn stoelzit door het buitenrijden, ik ben blij als de lessen weer beginnen kan ik er weer wat aan doen!
6.

Drafje
toen de grote wisseltruc gedaan

7.

Cliffert heb ik al 3 jaar niet op gereden ongeveer dus dat was wel even wennen, ze heeft de neiging om haar rug weg te drukken, ik merkte hoe langer ik de teugels liet hoe meer ze ging ontspannen.
8.

Handen wat meer dragen
9.

Mooi plaatje vind ik zelf, hakken laag houden, voor me uit kijken..
10.

Ik weet niet precies wat ik doe, maar ik denk een stukje doorzitten.. zit wel heel erg achterin het zadel.
11.

Nogsteeds een stukje doorzitten, als ik mijn beugels langer doe zit ik veel minder achterin het zadel denk ik.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Over het tuig e.d. heb ik niets te zeggen het zijn manege paarden, dus als je daar iets op aan te merken hebt kan ik er niets mee doen.
Bedankt voor het kijken!