2 manegepaarden @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

2 manegepaarden @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 00:27

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik samen met suuskipje hier op bokt ( haar topic [RT-HAW] Aan het werk met manegepaarden Cliffert en Sjors! ) vrijgereden op Stal van Brenk na ongeveer 4 weken niet meer serieus gereden te hebben, alleen maar buitenritten bij het fjordenpaard en op vakantie! De manege is gesloten voor lessen dus dan maar eventjes een uurtje voor onszelf rijden! De foto's zijn gemaakt door _Patriciaa bedankt meis!
Ik wilde graag op Picasso en Suzanne wilde graag op Witje, dit zijn beide ruinen en stonden helaas in een ander weiland verder weg. We mochten op Cliffert en Sjors die inmiddels ook al 3 weken op het land stonden en een aardig buikje gekregen hebben!

Ik begon erg fanatiek op Sjors (shirextinker), maar op de helft heb ik het opgegeven, het is niet echt mijn paard! Sjors is heel erg eigenwijs en sterk, soms ziet hij een gaatje langs de hoefslag om naar de andere bak te rennen, en als je dan net galopeerd springt hij ineens de bak uit, en dan heb je echt niets meer te zeggen.. je kan doen wat je wil het heeft geen zin! soms heeft hij zulke buien, soms heeft hij nergens last van!
Nadat ik meerdere malen de bak uitgevlogen was had ik door dat het me niet ging lukken een normaal rondje te galoperen, suus rijd erg vaak op Sjors en weet beter hoe ze het aan moet pakken, dus hebben we even gewisseld!

Ik op Cliffert en zij op Sjors, Cliffert is een leuk paard die eigenlijk alleen nog maar in beginnerslessen gebruikt word, Ze is erg slecht aan het been, ze loopt wel maar eigenlijk meer in haar eigen tempo en ook valt ze vaak op de voorhand tijdends het rijden.
Een beetje jammer van het shirtje wat ik aan heb want je ziet er alles doorheen haha!

Tips voor mijzelf
- Schouders naar achteren en voor me uit kijken (komt door het afgelopen 4 weken alleen maar buiten rijden)
- Hakken laag
- Voor me uit kijken
- BEUGELS LANGER!! (had helemaal niet het gevoel dat ik korte beugels had, misschien dat het zo lijkt door de dikke buik van ze)
- Handen meer dragen
en vast nog veel meer maar dit kunnen jullie me allemaal vertellen!

Foto's staan niet op volgorde

eerst op Sjors:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
mooi plaatje vind ik zelf!

3.
Afbeelding
Hier mag zijn neus er wat meer uitschuiven

4.
Afbeelding
Bij die pion sprong hij de bak uit, ik moest heel hard lachen want dit was de eerste keer en ik voelde het al aan komen maar ik kon niets doen haha!

5.
Afbeelding
Mag ook zijn neus er meer uitschuiven en wat meer lengte in de hals, hier zie je heel erg mijn stoelzit door het buitenrijden, ik ben blij als de lessen weer beginnen kan ik er weer wat aan doen!

6.
Afbeelding
Drafje

toen de grote wisseltruc gedaan :P

7.
Afbeelding
Cliffert heb ik al 3 jaar niet op gereden ongeveer dus dat was wel even wennen, ze heeft de neiging om haar rug weg te drukken, ik merkte hoe langer ik de teugels liet hoe meer ze ging ontspannen.

8.
Afbeelding
Handen wat meer dragen

9.
Afbeelding
Mooi plaatje vind ik zelf, hakken laag houden, voor me uit kijken..

10.
Afbeelding
Ik weet niet precies wat ik doe, maar ik denk een stukje doorzitten.. zit wel heel erg achterin het zadel.

11.
Afbeelding
Nogsteeds een stukje doorzitten, als ik mijn beugels langer doe zit ik veel minder achterin het zadel denk ik.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Over het tuig e.d. heb ik niets te zeggen het zijn manege paarden, dus als je daar iets op aan te merken hebt kan ik er niets mee doen.

Bedankt voor het kijken!

tinkerfunss

Re: 2 manegepaarden @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:34

ik vind dat je erg netjes zit, ondanks iets te ver naar achter, probeer je handen rechtop te houden, denk aan dat je 2 biertjes in je handen heb, als je je handen plat houd valt het bier eruit. zo heb ik dat geleerd! :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:35

Hey brittie!

Ik vond het wle lekker gaan vandaag! En vond ondaks het stoute gedrag van Sjors dat je hem lekker reed hoor!
De stoelzit zit er aardig in inderdaad, de enige echt 'fjordenpaardhouding'! hihi
Nee zonder gekkigheid ik vind je netjes rijden meis en ik denk dat je vaker Cliffert moet pakken, je rijdt haar echt leuk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:54

net ook in het topic van suuskipje gereageerd, maar dit bedoelde ik nou met de paarden net iets ronder instellen :))
ziet er goed uit top!!
verder inderdaad je beugels :)
die mogen inderdaad wel langer, maar dat gaf je zelf ook al aan :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:30

@ tinkerfunss ; Bedankt!
@ suus ; haha bedankt! weet niet of ik cliffert vaker wil hoor haha! hou het liever bij picasso!
@M_D_H ; Ik zal zo ook even suus haar reacties in t topic doorlezen maar in iedergeval bedankt!
ja die beugels maar het gekke is dat ik dacht dat ik best lang zat!
@natasja_1 ; Ik denk dat het lijkt alsof het zadel zo ver naar voren zit doordat cliffert zo'n kort nekje heeft en nu inneens ook zo'n dikke buik door het op de wei staan, ik denk dat het een beetje een vertekend beeld geeft. en ook bedankt!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:30

Heyyyyyyyyyyyy ok op verzoek.
Beugels 1 gat langer en handen meer dragen. Dan ga je vanzelf meer rechtop en in het midden van het zadel zitten.
Maar Britje, ik zie liever dit dan dat opgeprikte met weggedrukte rug en geen ontspanning. Heb je natuurlijk vaker zien rijden. De stoelzit heb je nu gewoon altijd al een beetje (alhoewel natuurlijk veel minder dan hierboven) natuurlijk is rechtopzitten mooier en voor vele oefeningen noodzakelijk maar je zit je paard op geen enkele manier in de weg en dat vind ik iig belangrijk.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:40

Leuke foto's hoor Britt!! Ik als halve finale kandidaat van de zitcompetitie weet wel wat tips voor je houding te bedenken.
Idd je handen rechtop voor je houden, en niet je polsen naar onderen knikken. Je handen zijn zo te zien je moeilijkste punt, op Cliffert zie je het het meest.
Verder goed voor je kijken en niet naar die mooie oortjes die heen en weer bewegen :P Als je gaat doorzitten hang je iets achterover, dus probeer rechtop te blijven zitten. Het zadel van Cliffert is iets te klein voor je bips, maar daar kan jij natuurlijk niet aan doen.
En je beugels 1 gaatje langer zou nu kunnen ja, maar op zich vind ik niet dat je heel kort zit.

Hele leuke, zomerse foto's! Ga zo door!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:26

Ellen en Linda bedankt voor de tips! kan ik wel wat mee denk ik!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:32

mooie paarden!
probeer je handen niet op je bovenbenen te leggen of naar je toe te halen maar boven de schoft te houden en ook rechtop,
zelf geef je je stoelzit al aan, maar probeer ook niet naar voren te leunen, enne Kijk naar voren;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:01

Heey Brittje!
Vind je erg leuk staan op Cliffert! Je hebt dr leuk aan het lopen. Op Sjors zou ik idd je beugels een gaatje langer doen maar op Cliffert valt dat heel erg mee, als je naar jou beenliggen en vorm van het zadel kijkt zie je dat het wel klopt. Als je ze dan een gaatje langer doet ligt je been denk ik niet meer waar die hoort... Inderdaad je houding kan je nog flink aan werken maar ik ben daar ook geen ster in mijn houding is ook niet alles :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:22

bedankt ella! ik vind dat ik op cliffert ook nog met korte beugels zit, dus in de les binnenkort maar een keer lang rijden! moet er ooit aan wennen haha!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:02

Brittie!
Erg leuke foto's, ziet er ook erg goed uit.
Als tips heb ik nog iets rechterop zitten, schouders naar achter en mooi rechtop, en je hakken iets meer naar achter zodat het in een lijn is met je heupen.
Verder ziet het er echt keurig uit, mooie paarden ook :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:31

bedankt voor het compliment beide! en bedankt voor de tips Rikst!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:32

Brittiee! :D

Vond het erg leuk om je ook eens op deze 2 paarden te zien rijden, is weer eens wat anders dan reem, haha ;p

Sjors was heel sterk, maar ik vond dat je hem goed reed! Je had hem erg netjes aan het lopen! .
Cliffert vond ik ook heel goed gaan, zeker na 3 jaar. Je zei zelf al dat het even zoeken was naar de juiste knopjes, maar die heb je uiteindelijk wel gevonden waardoor ze steeds fijner ging lopen en ging buigen!

Je beugels mogen idd iets langer, denk dat je dan wat steviger zit en daardoor ook netter.
Dan goed voor je uitkijken en schouders naar achter ;p
Haha, klinkt allemaal zo makkelijk..

Volgende x kom ik foto's van jou en piet maken ;D

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:14

Je staat echt heel leuk op Cliffert en ik snap wel waarom jullie hebben gewisselt. Tegen zo'n reus kan je niet zoveel inbrengen als ze het eenmaal in hun hoofd hebben gehaald ;P

Je hebt ze echt heel lekker aan het lopen, tuurlijk die stoelzit zit er wel een beetje in maar zoals je al zei zodra de lessen weer beginnen kan je daar ook weer aan werken =) verder je handen rechtop en je goed vooruit kijken. Zoals hierboven ook al, het praat altijd zo makkelijk vanaf de zijlijn maar komt helemaal goed ^^

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:56

haha inderdaad als sjors de bak uit wil dan gaat hij ook! tenzij je hem net voor bent haha maar ik voelde dat steeds te laat en dan naja dagdag sjors haha!!
bedankt voor de tips en het compliment!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:45

Britt,
Zowel op Cliffert als Sjors ziet er al best goed uit. Maar Cliffert en jij zijn een mooie combinatie!
De laatste foto op Cliffert zit je best ingezakt. Schouders iets meer naar achterdoen scheelt al veel denk ik.Ook ik zeg nog even dat je handen wel rechtop mogen.
Vind Sjors trouwens erg leuk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:49

dankje Simone! zaterdag eindelijk weer les, heb dit topic ook aan mijn instructrice laten zien en ze zei dat ze wel wat wist haha!