Vandaag gingen Britt_Sisi (Link naar haar topic: [RT-HAW] 2 manegepaarden @ work ) en ik lekker vrijrijden op de manege. Flink wennen want net zoals beide paarden hebben wij ook al ruim 3 weken niet echt serieus gereden daar er een zomerstop is op de manege! We hadden eigenlijk andere paarden in gedachten om op te rijden alleen deze stonden helaas in het zomerland. Geeft helemaal niets van Cliffert en Sjors zijn beide ook erg leuk te rijden!
Zelf ben ik begonnen op Cliffert, het ging op zich wel lekker vond ik zelf. Wat ik erg merk bij Cliffert is dat ik onwijs naar voren val bij haar, veel minder dan dat ik bij Sjors heb. Overigens weet ik dat het zadel te krap is voor mij, houdt alsjeblieft rekening met het feit dat het een manegepaard is en ik dus geen zeggenschap over het tuig heb.
Op de helft ongeveer hebben we gewisselt en ben ik verder gegaan op Sjors (die heel stout was bij Britt, het monstertje!) Na hem door de galop heen te hebben gekregen liep hij eigenlijk wel erg lekker! Hij was wel erg zwaar op de hand vond ik zelf.
Ik heb bij beide paarden geen directe leerdoelen, tips zijn altijd welkom maar dit was meer een uurtje even lekker aan het werk zijn.
Over de paarden:
Cliffert is een leuke merrie van rond de 17 jaar vermoed ik. Met Cliffert lopen we tegen de problemen aan dat zij slecht aan het been is en snel op de voorhand valt. Daarnaast wordt ze niet vaak écht aan het werk gezet daar zij voornamelijk voor beginnende ruiters gebruikt wordt.
Sjors is een kruising tussen een shire en een tinker, ik vermoed rond de 15 jaar. Het is een echte doerak en na 3 weken stilstaan was hij vandaag toch echt wel een beetje stout! Wat hij vaak doet is zichzelf erg sterk maken en dan de bak uitrennen

Mijn eigen aandachtspunten:
- Rechtop zitten
- Handen rechtop en op de juiste hoogte
- Hakken uitdrukken
We beginnen uiteraard op Cliffert:

Ja dat is 1 hele grote grasbuik (en ze waren aan het mennen in het land wat even heel spannend was)

Hier val ik duidelijk heel erg naar voren toe

En hier valt mevrouw heel duidelijk op de voorhand

Dit vind ik een erg fijn beeld!

Knap koppie zit erop!
En verder op Sjors!

Galop

Nou brand maar los! Maar wees wel een beetje vriendelijk alsjeblieft

Edit: ik zie nu pas hoe vreemd ik mn zweep houd