Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
in een hoek lijkt het me wel makkelijker ja
Let_be schreef:Algemeen geldt inderdaad het balkje of let op dat je een goede verzamelde contragalop hebt en dan ietwat travers rijden en dan kan het iets makkelijker zijn voor het paard. Let op dat je dit goed aanleert (liefst met hulp), aangezien wissels vaak verkeerd gesprongen worden ('na, te vlak, niet recht).
_Sim_ schreef:Let_be schreef:Algemeen geldt inderdaad het balkje of let op dat je een goede verzamelde contragalop hebt en dan ietwat travers rijden en dan kan het iets makkelijker zijn voor het paard. Let op dat je dit goed aanleert (liefst met hulp), aangezien wissels vaak verkeerd gesprongen worden ('na, te vlak, niet recht).
Het is maar een wissel voor in het springparcours hoor, die hoeft dressuurmatig niet helemaal correct te zijn.
Ik moet van mijn springinstructeur juist gewoon in een arbeidstempo doorgalopperen en niet terugnemen naar een verzamelde galop. Vlak voor de wending je nieuwe buitenbeen iets achter de singel leggen en binnenhand iets openen. Geef 'm de ruimte om door zijn lijf heen over te kunnen springen.
Laura01234 schreef:ponylies schreef:een balk in het midden leggen en daarover laten overspringen wil weleens helpen
ookal geprobeerd, maar dan begint ie al met racen als ik alleen maar op die balk af rij
_Sim_ schreef:Het is maar een wissel voor in het springparcours hoor, die hoeft dressuurmatig niet helemaal correct te zijn.
Vanaf de basis direct een goede wissel aanleren! malloesje schreef:_Sim_ schreef:Het is maar een wissel voor in het springparcours hoor, die hoeft dressuurmatig niet helemaal correct te zijn.
Dat dacht ik dus ook totdat ik 'per ongeluk' Z2 dressuur werd, wat was het lastig om die springwissel af te leren en een mooie rechte en gelijkgesprongen wissel te krijgen. Voor mij dus nooit meer 'maar een springwissel'Vanaf de basis direct een goede wissel aanleren!
malloesje schreef:_Sim_ schreef:Het is maar een wissel voor in het springparcours hoor, die hoeft dressuurmatig niet helemaal correct te zijn.
Dat dacht ik dus ook totdat ik 'per ongeluk' Z2 dressuur werd, wat was het lastig om die springwissel af te leren en een mooie rechte en gelijkgesprongen wissel te krijgen. Voor mij dus nooit meer 'maar een springwissel'Vanaf de basis direct een goede wissel aanleren!