Resanna @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aaanoukJarig

Resanna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:11

Hoooi!

Na lange tijd niet op bokt te hebben gezeten heb ik weer besloten om maar eens een nieuw topic over Rexana te maken. Ik plaats dit op HAW omdat ik het toch wel fijn vind om commentaar te krijgen (opbouwend natuurlijk), en op ITP wordt daar niet zo op gelet.

Over Rexana: Rexana heet officieel Resanna, ze is een 11 jarige Arabier (v. Ashkar, m. Rivella). Ik verzorg haar nu iets langer dan een jaar, maar sinds een paar weken gaat het ook echt goed met rijden. In het begin hebben we erg veel problemen gehad, ik kon niet normaal bij haar staan, rijden was een grote ramp (hoofd omhoog, bit vastpakken en de bak door scheuren). Hier staat meer over in dit topic: [YRT] Vertrouwen/spelen .

EERST EVEN LEZEN VOORDAT JE COMMENTAAR GEEFT:
De rijfoto's zijn gister gemaakt, ik heb 2 weken niet kunnen rijden vanwege vakantie, en ze is even kreupel geweest. Dit gebeurde toen ik op vakantie was, toen is ze verzorgt door vriendinnen, en hebben haar gelongeerd. Waarschijnlijk had ze zich gewoon verstapt, en liep daardoor niet goed, maar na een weekje was hier niks meer van te zien. Daarna ben ik het longeren weer gaan oppakken, en ben er dus sinds gister weer opgegaan. Ik ben dus ook lekker gaan rijden, en heb niet echt op mijn houding gelet, ik was meer met mijn pony bezig. Ook hebben we gister voor de 2e keer sinds dat ik haar verzorg rustig kunnen galopperen.

Mijn 'problemen': Ik hang soms heel erg voorover, ik moet meer op mijn kont gaan zitten. Hierdoor leg ik ook mijn benen heel erg naar achteren af en toe. :+ Op de foto's ziet het er uit alsof ik heel gespannen zit, voor mijn gevoel is dat niet zo, maar ik ben meer bezig met mijn pony zoals ik al eerder had gezegd. Op het begin in de galop zat ik wel gespannen, omdat ik dacht dat ponylief de wei zo door crossen, dit deed ze normaal namelijk wel. Maar het bleek gewoon dat ze de knop had omgezet en ze rustig galoppeerde.

Verder weet ik niet echt wat ik er nog meer bij kan zetten, alleen dat ik geen foto's van het stappen heb.

1. Hier loopt Rexana mooi ruim en ontspannen, ik zit op zich netjes. Alleen mijn handen, die hadden wat meer mogen dragen. Jammer dat ze hier met haar hoofd omhoog loopt.
Afbeelding

2. Voor deze foto geld hetzelfde.
Afbeelding

3. One allereerste galopfoto! Hier loopt ze wel fijn, ze is rustig en dat willen we graag. Alleen mijn houding. :(
Afbeelding

4. Jullie vragen je vast af waarom ik deze foto er tussen zit. Hier zit ik niet netjes, maar het gaat er om dat de teugels wat hangen. Klinkt misschien raar, maar het ging mij er om dat ze rustig bleef, en ik haar niet in moest houden.
Afbeelding

5. Op deze foto ben ik best trots! Het geeft me een fijn beeld hoe ze ontspannen loopt in de galop. Alleen weer mijn houding..
Afbeelding

6. Draf-foto na de galop, hier loopt ze echt fijn en dit is waar we naar toe willen.
Afbeelding

7. Hier loopt ze best netjes, alleen mijn houding.. Ik val weer naar voren.
Afbeelding

Zo, dat waren de foto's. Barst los zou ik zeggen, haha!
Groetjes! :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:22

De meeste puntjes zeg je zelf al. Let er alleen op dat ze op het moment dat ze met haar hoofdje naar beneden komt niet gaat hangen in je handen. Dat ziet er nu een beetje zo uit op die laatste foto. Probeer haar juist als ze gaat zakken van achter uit te activeren:)
Leuke pony trouwens!

Laaavo

Re: Resanna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:30

Wow, leuke pony!
Het is erg duidelijk te zien dat jullie durende het uur verbeteren, goed om te zien!
Vooral de drafnagalop foto is mooi om te zien:)

Een paar aandachtspuntjes:

- Op 1 foto hangt je teugel slap.
- Wat je zelf al aangeeft in de tekst, is dat je voor de galop gespannen gaat zitten.
Als je dit van te voren ook al bedacht had, probeer dan te ontspannen!
Gewoon aangaloperen alsof er niks aan de hand is....

Veel plezier nog samen :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:51

Ziet er al goed uit Anouk! zeker naar hoe ze eerst liep :j
Probeer wel om je houding te denken, je valt erg naar voor waardoor je je benen naar achteren 'brengt'

veel succes! :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:52

Anouk en Rexana! Leuk om weer eens foto's te zien.
Ik vind het er erg netjes en vriendelijk uit zien. Probeer wel op je houding te letten, ik de galop val je naar voren, probeer dus lekker achter over te blijven zitten.
Ook trek je je rug af en toe hol. Foto 6 vind ik een erg fijn beeld!
Gewoon lekker zo door gaan en dan komen jullie er wel :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:09

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-09-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:55

Ik ben het wel met Nikass eens :j
Het is moeilijk, maar als jij beter zit kan je pony ook makkelijker goed lopen. Goed op je houding letten dus :)
Let er ook op (zie draf foto na de galop) dat je je rug niet hol trekt, en echt op je kont zit in plaats van je kont naar achter te steken. Ik denk dat als je je bekken wat meer terug kantelt en je zelf rechter op gaat zitten, je pony ook makkelijker terug te rijden zal zijn op je zit :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:59

leuke pony!
Als je je benen wat meer naar voren legt, dan zit je makkelijker op je kont ( ik heb hetzelfde probleem)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:45

Ik denk juist niet dat ze haar benen meer naar voren moet doen.
Oor-schouder-heup-hak horen op één verticale lijn te liggen, en dat liggen ze in principe, alleen is de lijn bij TS niet verticaal maar schuin naar voren.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:58

Let erop als ze gaat ontspannen dat ze niet teveel op haar voorhand gaat lopen. Knappe pony btw :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:23

Je weet behoorlijk waar je aan moet werken, dat is goed :j
Probeer bij het warmrijden ook al licht contact te houden vraag eens contrastelling.
Zo te zien is ze na het galoperen losser, dit kan je dan ook prima bij het warmrijden er al bij pakken.

Het wat voorover zitten is niet erg, mits het geen voorover vallen wordt. Pas wanneer het paard meer verzameld ga je rechterop zitten, als je wat meer voorover zit kan het achterbeen beter ondertreden en heeft ze meer ruimte om de rug los te durven laten.
In galop kan je ook eerst in verlichte zit gaan staan, als ze dan ontspant en rustig blijft kun je langzaam aan gaan zitten.
Denk erom dat je je rug niet hol trekt, en inderdaad je handen blijft dragen.

Vind het er al fijn uitzien hoor, ga zo door!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:45

---