Na lange tijd niet op bokt te hebben gezeten heb ik weer besloten om maar eens een nieuw topic over Rexana te maken. Ik plaats dit op HAW omdat ik het toch wel fijn vind om commentaar te krijgen (opbouwend natuurlijk), en op ITP wordt daar niet zo op gelet.
Over Rexana: Rexana heet officieel Resanna, ze is een 11 jarige Arabier (v. Ashkar, m. Rivella). Ik verzorg haar nu iets langer dan een jaar, maar sinds een paar weken gaat het ook echt goed met rijden. In het begin hebben we erg veel problemen gehad, ik kon niet normaal bij haar staan, rijden was een grote ramp (hoofd omhoog, bit vastpakken en de bak door scheuren). Hier staat meer over in dit topic: [YRT] Vertrouwen/spelen .
EERST EVEN LEZEN VOORDAT JE COMMENTAAR GEEFT:
De rijfoto's zijn gister gemaakt, ik heb 2 weken niet kunnen rijden vanwege vakantie, en ze is even kreupel geweest. Dit gebeurde toen ik op vakantie was, toen is ze verzorgt door vriendinnen, en hebben haar gelongeerd. Waarschijnlijk had ze zich gewoon verstapt, en liep daardoor niet goed, maar na een weekje was hier niks meer van te zien. Daarna ben ik het longeren weer gaan oppakken, en ben er dus sinds gister weer opgegaan. Ik ben dus ook lekker gaan rijden, en heb niet echt op mijn houding gelet, ik was meer met mijn pony bezig. Ook hebben we gister voor de 2e keer sinds dat ik haar verzorg rustig kunnen galopperen.
Mijn 'problemen': Ik hang soms heel erg voorover, ik moet meer op mijn kont gaan zitten. Hierdoor leg ik ook mijn benen heel erg naar achteren af en toe.
Op de foto's ziet het er uit alsof ik heel gespannen zit, voor mijn gevoel is dat niet zo, maar ik ben meer bezig met mijn pony zoals ik al eerder had gezegd. Op het begin in de galop zat ik wel gespannen, omdat ik dacht dat ponylief de wei zo door crossen, dit deed ze normaal namelijk wel. Maar het bleek gewoon dat ze de knop had omgezet en ze rustig galoppeerde. Verder weet ik niet echt wat ik er nog meer bij kan zetten, alleen dat ik geen foto's van het stappen heb.
1. Hier loopt Rexana mooi ruim en ontspannen, ik zit op zich netjes. Alleen mijn handen, die hadden wat meer mogen dragen. Jammer dat ze hier met haar hoofd omhoog loopt.

2. Voor deze foto geld hetzelfde.

3. One allereerste galopfoto! Hier loopt ze wel fijn, ze is rustig en dat willen we graag. Alleen mijn houding.

4. Jullie vragen je vast af waarom ik deze foto er tussen zit. Hier zit ik niet netjes, maar het gaat er om dat de teugels wat hangen. Klinkt misschien raar, maar het ging mij er om dat ze rustig bleef, en ik haar niet in moest houden.

5. Op deze foto ben ik best trots! Het geeft me een fijn beeld hoe ze ontspannen loopt in de galop. Alleen weer mijn houding..

6. Draf-foto na de galop, hier loopt ze echt fijn en dit is waar we naar toe willen.

7. Hier loopt ze best netjes, alleen mijn houding.. Ik val weer naar voren.

Zo, dat waren de foto's. Barst los zou ik zeggen, haha!
Groetjes!