Ik rij in oktober 2 jaar en het gaat in principe allemaal best aardig.
al die tijd rij ik bij dezefde stal en heb wat verschillende paarden daar gereden, maar ik kom altijd terug bij mijn grote vriend.
En soms vraag je je af waarom. Het is een paard wat voor de beginnerslessen voor volwassenen gebruikt wordt, dus betrouwbaar enzo.Maar zodra je meer van hem gaat vragen begint hij te vervelend. Hij is niet al te best aan het been en ik rij hem daarom met zweep. als je hem een tik met de zweep geeft gaat standaard zijn kont omhoog (niet zo gek hoog hoor, maar toch)
Pas als je hebt laten zien wie de baas is dan loopt hij echt superfijn.
Maar mijn probleem is dat ik niet altijd genoeg durf door te pakken. (in het begin wou ik ook niet doorpakken en ik heb het al op verschillende manieren proberen aan te pakken. Maar het komt er gewoon op neer dat als je niet duidelijk maar dat je wilt dat hij doorloopt en niet bang bent voor zijn gedoe dat hij de hele les blijft trutten.)
De instructrice vroeg al eens of ik niet liever een ander paard wou omdat het ook niet leuk is om elke les weer tegen dat gedoe aan te lopen. Maar dat zie ik als opgeven en dat doe ik niet graag (en dat snapte ze en ze vindt het ook geen probleem). En daarbij komt dat ik het gewoon een leuk beest vindt.
Het ging de laatse lessen eigenlijk best goed, niet teveel gedoe en hij liep best aardig...
Maar gister niet dus. Echt bij elke keer aansporen, oren in de nek, verzetten, kont omhoog, hoofd in de lucht...pfff
Dus even iemand anders erop gelaten om te kijken wat er was....gewoon weer gekloot dus want toen zij doorpakte liep hij prima.
Ik weer erop...en ik zit er nog niet fatsoendelijk op en het beest gaat er als ee gek vandoor. bleef maar rondcrossen door de bak...ik ondertussen beide beugels kwijt
En kreeg hem dus niet meer gestopt...
Naja na een flink aantal rondjes wel (tenminste zo voelde het..geen idee hoeveel rondjes hij gereaced heeft)
Daarna was hij weer direct zichzelf...en ging het gekloot lekker verder...weer oren in de nek bij aansporen enz.
Ik ben eerder met de les gestopt omdat ik geschrokken en boos was en hij dat natuurlijk ook voelde. Hem lekker afgespoten en terug in zijn stal gezet.
Nu bood de instructrice mij aan om komende les toch een ander paardje te pakken voor het vertrouwen.
Maa ik baal er gewoon van dat het zo gaat en het me na bijna 2 jaar niet lukt om mijn rijden constant te houden en steeds weer in dezelfde val loop "te bangerig"
Ow en voor de duidelijkheid, het paard heeft nergens last van. Het is echt gewoon getreiter als hij geen zin heeft. Buitenritten en springen vindt hij geweldig en gaan de oortjes naar voren en doet hij lekker wat er gevraagd wordt. Maar dressuur in de bak is gewoon neit altijd iets waar hij zin in heeft.
wat zouden jullie doen.
Ander paard pakken
Iets doen aan mijn angst (is niet eens echt angst want ik durf denk ik best wel het eea) en zo ja wat
Zelfde paard blijenn rijden en gewoon meer ervaring opdoen
Ik bedoel maar, je rijdt nog maar twee jaar, dus er valt nog een heleboel bij te leren, ook qua 'doorpakken' enz. (en dit is niet vervelend naar jou of sowieso mensen die twee jaar rijden bedoelt hoor, ik rij nu alweer 15 jaar regelmatig en leer ook nog steeds bij, je bent gewoon nooit uitgeleerd met paarden)