[***]
Merrie
7 jaar
Sinds januari zijn wij een combi en afgelopen zondag (31-07-2011) zijn wij voor het eerst
gestart. Ik vond [***] te fijn lopen voor de B.. en aangezien er nog verbeterpuntjes aanzitten
kunnen we die mooi oplossen zolang we in het L1/L2 rijden.
[***]'s verbeterpunten: (Let op.. ze is dan wel 7.. maar als sportpaard is ze zo groen als gras)
*oppassen dat ze niet teveel tegen mijn binnenbeen aanloopt
*na het aangalloperen meer vooruit galloperen zodat ze mooier doorspringt
*nog meer naar de hand toe werken in training, die volgt ze met halsstrekken nog niet helemaal
*een meer constante aanleuning houden, kruipt nog wat te diep her en der
*in het wijken mag ze wat meer overkruisen en in hoofd-halslijn wat meer nageeflijk blijven
Mijn verbeterpunten:
*naar voren blijven kijken
*teugels nog wat korter (en handen iets meer vooruit plaatsen) zodat de aanleuning verbetert
*hoeken goed doorrijden zodat [***] niet uitzwaait als ik zelf te laat ben met afwenden

en het liefst.. mijn benen wat stiller houden. Helaas was [***] in de eerste proef niet zo actief..
vandaar ook het vele drijven. Mevrouw is nogal hengstig en wordt hierdoor erg traag en vreselijk knuffelig

Proef 8: (veel plezier met kijken naar mijn schuimbekkende talentje
)Ik dacht ik kom binnen en direct de A-C lijn op.. want mensen in het juryhokje dat kende ze nog niet,
ze ging dus ook op de noodrem waarbij ik ineens heel melig zei "Oeeeeeeh die zijn eng!!!!" waarop de
jury moest lachen. Het 2e rondje had ze in die hoek zoiets van Uh-oh.. zou ik er wel langs gaan..? Maar
ze ging er toch braaf langs + aaitje van mij en verder heeft ze zich KEURIG gedragen.
188 punten. In de gehele proef 1x een 5. Voor halsstrekken, moet ze nog meer naar de hand toe.
Veel 6jes en wat 7ens.
Vond dat ze zelf wat actiever mocht blijven. Ze liep een beetje op de rem.. + iets te lange teugel
waardoor ze erachter kon kruipen. (puntje aanleuning werd in de 1e proef ook duidelijk op protocol
aangegeven.)
Proef 7: (veel plezier met kijken naar mijn schuimbekkende talentje
)Helaas is er aan het begin van het filmpje wat beeldverlies(haperig) gaat al snel weg!
189 punten. 1x een 5 voor halsstrekken (zelfde reden) Een 4 voor het aangalloperen en een 5 voor
de volte. En dan vind ik dat ze nog bijzonder mild geweest is voor me op die oefeningen. Ik had
teveel binnenhand, [***] begreep me verkeerd en raakte daarna even wat gespannen omdat ze
bang was dat ze het fout deed
Verder 6jes en meer 7ens gereden.In deze proef liep ze wat actiever, had tussen de proeven alleen gestapt en afentoe een volte
gedraafd. Dacht eerst dat ze moe was. Later bleek dat ze hartstikke hengstig was

Normaal is ze lekker actief en hoef ik haar bijna helemaal niet te drijven.
Al met al.. toch erg trots op mijn dame
Ze heeft zich voorbeeldig gedragenZien jullie verder nog dingetjes en hebben jullie eventueel tips om het beter te krijgen? Dan hoor
ik het graag!
De 14e starten wij weer
dus dan hebben we nog 2 weekjes om lekker te oefenen!Vandaag hebben we even simpel gestapt, gedraafd en een ronde gegallopeerd en ze voelde
fijn dus toen hebben we uitgestapt en elkaar gekroeld

Vooral in de eerste proef niet
maar ze moet er ECHT nog wat meer doorheen)