Paard zadelmak maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Paard zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:57

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar een verzorgpaard en heb iets via marktplaats gevonden. Dit is een 3 jarige fries die nog niet is beleerd. (voor lease) dit zou ik graag een keer willen mee maken en hier heb ik natuurlijk iemand voor nodig, omdat ik dit zelf helemaal niet kan.
Weet iemand wat voor iemand ik daarvoor nodig heb? Ik wil diegene een paar keer per week laten komen. En per keer betalen. Daarna wil ik gaan dressuren met dit paard, maar een instructeur/trice vinden is niet zo'n probleem. Ik heb alleen echt geen idee wie ik erbij moeten halen, omdat ik van zadelmak maken nog helemaal geen verstand heb. Ik wil liever eerst wel veel grondwerk met het paard doen om een band te creeeren en vertrouwen.

Iemand een idee wie ik erbij moet halen? Of kan dat ook gewoon een instructeur zijn? Ik hoop echt een beetje op hulp, en geen botte reacties! Ik doe niks uit mezelf met dit paard, ik ga alleen maar toekijken en als hij/zij me nodig heeft ben ik er. Het lijkt mij erg fijn, omdat ik het paard door mag rijden dus naar mijn eigen hand kan zetten! Ik hoop op wat hulp!

Maxime

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:04

Het eerste wat in me opkomt omdat je zegt dat het om lease gaat. Is het toch niet de bedoeling dat je een bepaald bedrag betaald voor het paard + daarbij de kosten voor zadelmak maken? Ik weet het is offtopic maar ben gewoon nieuwsgierig.

Verder zou je gewoon wat instructeurs kunnen bellen en/of mailen wat hun ervaringen zijn met het zadelmak maken/inrijden van paarden en of ze jouw daarbij willen en kunnen helpen en wat daarvoor de kosten zijn. Als je er een aantal gebeld hebt zet je ze op een rij en probeer je gewoon eens iemand. En natuurlijk wat jij zelf verwacht van hun dat je wil dat ze een keer of 3 lang komen per week, verder goed nadenken als je stappen verder gaat zadel en dergelijke gezien het niet je eigenste is zou ik daar wel goede afspraken over maken met de eigenaar.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:06

Dus je wilt zelf betalen om een paard zadelmak te laten maken én te leasen, terwijl het dier niet van jouw is? En de eigenaar hem dus (wanneer je leasecontract voorbij is) zo doorgereden kan verkopen?

Dat is mooi verdiend voor de eigenaar!

Nee serieus, als je een verzorgpaard zoekt, zoek dan een doorgereden. Als je het geld er voor over hebt om een paard te leasen en zadelmak te maken, koop dan zelf een paard. Dan houd je er iig nog wat geld aan over.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:10

Nou dat is hem juist. De eigenaar heeft niet genoeg tijd dat te doen, en zoekt iemand die dat leuk vindt om te doen, nou ik vind dat leuk en wil er best geld aan besteden omdat te doen omdat ik het zelf niet kan. Ik denk dat ze bedoelde met iemand zoeken voor zadelmak maken, diegene die dat van zichzelf al kan. Maar ik heb er dan sowieso hulp bij van een volwassene, dat betaal ik zelf en dan gebeurt het juist. Dan zou de eigenaar daar denk ik geen probleem mee hebben als het goed gebeurt. Maar als het is gebeurt mag ik verder rijden, dus ben ik de enige die erop rijd..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:12

Annemeik schreef:
Dus je wilt zelf betalen om een paard zadelmak te laten maken én te leasen, terwijl het dier niet van jouw is? En de eigenaar hem dus (wanneer je leasecontract voorbij is) zo doorgereden kan verkopen?

Dat is mooi verdiend voor de eigenaar!

Nee serieus, als je een verzorgpaard zoekt, zoek dan een doorgereden. Als je het geld er voor over hebt om een paard te leasen en zadelmak te maken, koop dan zelf een paard. Dan houd je er iig nog wat geld aan over.

Eigen paard dat gaat gewoon niet. Het is teveel verantwoordelijkheid. Ik ga dit jaar naar mijn examenjaar dus daarna studeren. Ik ben bang dat als ik ga studeren te weinig tijd heb dus het paard weg moet doen. Zo kan ik nog op iemand terugvallen..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:13

Ik zou deze overslaan, en het iemand laten doen die het vaker heeft gedaan (zadelmak maken). Persoonlijk zou ik er geen geld insteken :) En tussen zeggen en doen, zit verschil :j dus ze kunnen wel tegen je zeggen dat jij er verder op mag rijden.. maar wie zegt dat het echt gebeurt..

Batlow

Re: Paard zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:14

Nou daar maak je dan toch gewoon verder afspraken over?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:15

Het gaat erom dat als ik hem echt verder mag rijden en van te voren dat regel, hem later misschien wil overnemen als dat kan. Dan verdien ik meer en ik ken het paard al, maar het moet wel lukken met mijn studie.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:16

Ik denk dat je dan zelf de keuze al een beetje hebt gemaakt ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:17

Haha ja ik vroeg ook eigenlijk waar ik maar moest zoeken voor iemand die mij kan helpen! Niet of ik het wel of niet moest doen......

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:47

Nou wat Tigra al zei, bel/mail een aantal instructeurs en vraag of zij er ervaring mee hebben. Of zet zelf een advertentie op marktplaats