ineens niet meer willen draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelief90

ineens niet meer willen draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:00

hallo,

Vandaag heb ik op een paard gereden die pas op stal is en daarvoor een vrij lange periode niet tot nauwelijks onder het zadel heeft gelopen. Nu ging stappen en draven vrij goed, een mindere reactie op het been maar op een gegeven moment ging hij terug naar stap en wilde hoe dan ook niet meer aandraven. (Zei wel tegen hem dat hij een heel rondje vol moest houden en daarna niet meer hoefde, zou hij het kunnen verstaan? :P) en wilde hij daarom daarna niet meer draven of Kan dit door zijn conditie gebrek komen? Of doe ik dan iets fout?

Alvast bedankt!

S_en_Z

Re: ineens niet meer willen draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:27

Ik denk dattie je verstaan heeft :')

Mijn paard gaat ook altijd uitstappen als ik "braaf" zeg.

Sorry, kon het niet laten.. nu serieus. Hoelang heb je gereden? Het kan
zijn dat zijn conditie "op" is.. het kan ook zijn dat hij last van zijn rug heeft
door een slecht passend zadel.

Het kan heel veel zijn.. Behalve dat hij je verstaan heeft, daar geloof ik niet
zo in :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:37

Hoe lang was je stap en draf voordat je weer ging stappen? Zonder die info is natuurlijk niet te beoordelen of het aan de conditie van het paard lag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:39

Ik geloof ook wel dat hij je verstaan heeft.
Als ik tegen mijn paard zeg.....kom knul, we gaan naar huis......gaat hij ook ineens veel actiever lopen :+

Kyona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:31

Als ik m'n paard klopjes op z'n nek geef tijdens het draven gaat hij erg traag draven en dan stappen en niet meer aan de teugel willen :')

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:35

als het aan de conditie ligt, is het een kwestie van opbouwen. om de zoveel minuten even lang laten zodat hij op adem kan komen.

al zou het dat toch niet zijn, moet je vooral het eerste kwartier dat je gaat rijden. konsukwent ( ik schrijf het maar ff hoe je het zegt...) zijn. dat doe je door korte ophoudingen/overgangen te maken op een kort stuk. pak er anders maar een zweepje bij en drijf eerst met je kuiten aan. reageerd die niet 'tik'. dat hoef je niet vaak te doen, want daarna heeft hij zijn aandacht 100 % bij jou.

wat svdijk86 zegt zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:53

Heb dit ook bij mijn pony gehad. Wat ik toen deed was overgangen rijden, hielp heel goed en na een tijdje draafde ze ook fatsoenlijk. C:
En inderdaad misschien een zweepje erbij pakken, al heb ik dat nooit bij mijn pony gedaan omdat 'ie echt doodsbang is voor zwepen.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:53

BeatleSpooky schreef:
Heb dit ook bij mijn pony gehad. Wat ik toen deed was overgangen rijden, hielp heel goed en na een tijdje draafde ze ook fatsoenlijk. C:
En inderdaad misschien een zweepje erbij pakken, al heb ik dat nooit bij mijn pony gedaan omdat 'ie echt doodsbang is voor zwepen.

sporen zou dan kunnen. :) :o

madelief90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 20:06

dank voor de reactie's! Had toch al wel wat rondes gemaakt. met tussendoor ook wat overgangen. Eerst wilde stopte hij ook ineens aan 1 bepaalde kant, maar daar kon ik hem toen wel doorheen rijden.
Denk wel dat het weer aan de opbouw ligt. Hij is wel vrolijk en vind het leuk, maar heeft natuurlijk een paar jaar stil gestaan. Dus vragen ook nog niet teveel van hem.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:10

Inngge schreef:
BeatleSpooky schreef:

sporen zou dan kunnen. :) :o

Geen sporen gebruiken als je pony niet aan je been is, daar wordt ie alleen maar slomer van.

Verotje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:31

Probeer eens veel overgangen te rijden.. Ik denk wel dat hij het een beetje begreep. Als ik mijn pony lange teugel geef en 'goedzo' zegt, wilt hij ook niet meer aan de teugel lopen of verder werken...

madelief90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 18:45

oke zal volgende keer als ik er op zit eens proberen, de dag erna bij een ander meisje liep hij al beter, maar hij moet natuurlijk ook weer wennen enzo. Hij is niet van mij dus vandaar. Word nu wel vaker gereden hoor, en kan dan de volgende keer het verschil eens bekijken.