Tweede keer B met zwarte kanjer Ushi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Tweede keer B met zwarte kanjer Ushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:32

Vandaag heb ik voor de tweede keer B gestart Met ushi. We hebben twee proeven gereden voor de eerste proef kregen we 195 punten en voor de tweede proef 196 punten dit resulteerde in twee keer een 2e plaats. Ik ben natuurlijk erg trots op mijn meisje, maar er valt natuurlijk altijd iets te verbeteren! Even wat informatie vooraf:

Ushi
zwarte Merrie
168
10 jaar oud
v Oralf W (vv burggraaf) mv hofnar
wedstrijdniveau B
trainingsniveau L/M

Punten die ik na vandaag verbeteren wil:
- overgangen netter rijden (ik ben te beweeglijk met mijn handen waardoor ushi de overgang te abrupt maakt)
- middendraf en middenstap moeten ruimer en niet sneller
- Hasstrekken meer het neusje eruit en dieper zakken.
- slim paard denkt heel erg mee (vooral in de galopovergangen) Waardoor ze soms iets doet voordat ik het vraag.

We hebben daarnaast altijd problemen gehad met de linker lengtebuiging vanwege links scheef zijn van mij en van haar, maar door oefeningen op en naast het paard en goede les is er al een hoop verbetert. Ik heb hier vandaag dan ook geen commentaar over op mijn protocol gehad (in tegenstelling tot vorige keer). Ik merk nog wel als ik erop zit dat de linkerkant nog iets moeilijker gaat dan rechts, maar Rome is ook niet in een dag gebouwt natuurlijk.

Ik hoop opbouwend commentaar en adviezen te krijgen (:

1e proef (195 punten): http://ushilove.hyves.nl/album/50168666/Iedereen/WlPwHvsi/video/1370358100/0/VWYB/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo#media=1.1370324726.JFUi&__state__=1

2e proef(196 punten): http://ushilove.hyves.nl/album/50168666/Iedereen/WlPwHvsi/video/1370358100/0/VWYB/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo#media=0.1370358100.VWYB&__state__=2

Afbeelding
Nog even een foto van een trots baasje met een toppertje *D

mariellexxx

Re: Tweede keer B met zwarte kanjer Ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:03

Wat een leuke combinatie zeg!!! Maar toch na goed kijken vind ik het draf tempo net iets te hoog liggen (misschien ben ik een zeikerd en is het net iets te hoog, maar het valt mij wel op!)
Verder lekker doortrainen, en gewoon lekker gaan starten, het ziet er goed uit! Gefeliciteerd met je goede prijs!

lauran__

Re: Tweede keer B met zwarte kanjer Ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:14

wat me opvalt is dat je in draf bij iedere past drijft. probeer dat niet te doen als ze op tempo looft hoef je niet te drijven daar worden ze sloom van. succes verder.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:40

Omdat de filmpjes niet meer zichtbaar zijn voor iedereen plaats ik hier een slotje.
Als je filmpjes weer zichtbaar hebt gemaakt en dat via het TeM systeem of pb doorgeeft kan het topic weer open.