Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FriesWytske schreef:Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.
FriesWytske schreef:Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.

xxMaxx schreef:FriesWytske schreef:Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.
Wat is dat nou voor botte reactie. Ik neem aan dat ze al 1x p week lest. Ze kan er nog steeds wat van leren hoor jezus wat een reactie ze vraagt waar ze die dingen kan vinden. Ze vraagt niet of je haar de les wilt lezen
Tigra_ schreef:Je hebt deze maar dat is helaas niet gratis. En neem aan dat dat is wat je zoekt?
http://www.abouthorses.tv/news.asp?catid=8&id=50&ButID=
xxMaxx schreef:FriesWytske schreef:Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.
Wat is dat nou voor botte reactie. Ik neem aan dat ze al 1x p week lest. Ze kan er nog steeds wat van leren hoor jezus wat een reactie ze vraagt waar ze die dingen kan vinden. Ze vraagt niet of je haar de les wilt lezen
Zesiram schreef:Ik vind video's vaak juist erg leerzaam. Zeker als je zelf ongeveer weet welk gevoel bij een oefening hoort, kan het heel leerzaam zijn om te visualiseren dat je op het paard rijdt dat op de video loopt (klinkt een beetje knullig, maar het werkt echt).
Wat ik wel eens doe, is op youtube filmpjes van clinics opzoeken. Dat werkt beter dan zoeken op paardrijlessen, die worden nu eenmaal niet zo vaak (goed) gefilmd. Sowieso is het leerzaam om filmpjes van goede ruiters te bekijken, al vervangt dat natuurlijk never nooit instructie en paard IRL

Typfoudt schreef:Op de website van Jenny Veenstra - bij het kopje ''video's'' - staan allemaal video's van clinics en lessen van haarIk kijk hier regelmatig naar, ik kan me namelijk wel in haar manier van rijden en lesgeven vinden.
voor de mensen die de link willen: