Ups en downs, nu weer te paard !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Ups en downs, nu weer te paard !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 18:22

Hallo bokkers,

het is weer zover ik wil mijn paardje weer laten zien op bokt.
het is met veel ups en downs gegaan dit afgelopen jaar.
afgelopen augustus, heb ik al mijn (verzorg)paardjes achter moeten laten,
ivm verhuizing, hier in de buurt weer een nieuwe gevonden en ook die werd verkocht,
ik wou zo graag weer een vast paardje waar ik weer richting concour kon.
en afgelopen april was het zover ik mocht mijn verzorgpaard meenemen deze kant op.
dus vanaf april ben ik bezit van een eigen knapperd.

April 2011 de dag dat ik hem ging ophalen.
Afbeelding

na die tijd dat hij bij mij was, zijn we rustig begonnen met longeren, wat stappen onder zadel en langzaamopgebouwd.
al die tijd dat ik hem reed had ik vreemde gevoelens dat er iets niet klopte. dierenarts, hoefsmid, tandarts gelijk bij gehad maar niets wat mijn gevoel veranderde.
toen is hij naar Health4horses gegaan in hollanscheveld.
is behandeld door de osteopaat en daar zat het probleem, zijn bekken zat vast, zijn rugwervels alles zat vast bij hem.
ze heeft het behandeld. en we mochten 3 maand niet rijden en het zadel na laten kijken.
ondertussen heeft hij dik achterbeen gehad, ontstoken ogen, enz. dus van alles wat het longeren en aan de hand werken tegen hield. wel ging hij 2x daags in de seawalker en dat deed hem zoveel veranderen, dat we na 1½ maand al gevoel hadden dat de zadelmaker maar moest komen en die is geweest het gehele zadel paste mij en het paard niet, dus een nieuw zadel aangeschaft gepast en met veel geluk de juist voor hem gevonden. na 2 maand aan het trainen naast het paard is het afgelopen week gelukt hem al 4x getraind boven op hem.
en dat staat natuurlijk vast op foto.

Nelson
(v.Zuidhorn)
16 jaar 1993

ik laat jullie niet langer wachten. dit is hem:
1) losstappen, mag wel lachen op het paard :D
Afbeelding

2) draven, handen even hoog houden.
Afbeelding

3) handen naast elkaar, tikje met schouder naar achter
Afbeelding

4) betere stelling, mijn linker schouder iets naar achter
Afbeelding

5) galopje meepakken, (mijn houding is bagger, hij is zo moeilijk te zitten)
Afbeelding

6) handen bij elkaar houden,
Afbeelding

7) middendrafje, houding is weer bagger.
Afbeelding

8)middengallop, houding is weer slecht
Afbeelding

9) wijken
Afbeelding

10) wijken
Afbeelding

11) achterwaarts (heeft hij ook nooit gekund)
Afbeelding

12) Zal ik deze uitvergroten??
Afbeelding

13) even een foto van de seawalker
Afbeelding

hartstikke bedankt voor het kijken en ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Groetjes Patricia

lisaislisa

Re: Ups en downs, nu weer te paard !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:27

Leuk dat je weer een paardje hebt :)
Als commentaar; soms zit je iets voorover en je paardje is wat lang in de hals.
Maar dat is nogal logisch als je er nog maar zo kort op rijd!
Veel succes!!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:07

harstikke bedankt.
mijn houding had ik inderdaad wel in de gaten na deze foto's. ik ga er aan werken,
en hem zo lang in de hals, heb ik eigenlijk expres gedaan, aangezien ik nog niet zo heel lang rijd. ongeveer 20 min. kan ik hem niet gelijk hoger instellen, daar gaan we langzaam aan wel mee beginnen.
bedankt voor je tips..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:46

Je geeft zelf al heel goed aan wat je zou kunnen verbeteren :) maar je zou ook je ellebogen wat beter tegen je lijf mogen houden ik kan er regelmatig tussendoor kijken ;) Verder ziet t er heel vriendelijk uit :)

12 is inderdaad een erg mooie foto 8-) alleen lijkt jou gezicht niet helemaal scherp :o weet niet of dat erg op gaat vallen als je hem vergroot.

En wat gaaf die Seawalker is dat nou gewoon een soort stapmolen?! en hoe werkt dat precies? moeten ze dan over een rand stappen of zo of moet er steeds nieuw water in?
[edit] Ahh heb al info gevonden :)* Interessant 8-)
http://www.health4horses.nl/seawalker.html
Laatst bijgewerkt door grid op 30-07-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:49

Als je de 1e foto ziet, en dan de rest is jouw paard een heel stuk opgeknapt.
Met rijden is je paard nog wat 'lang', maar dat zal in de loop van de tijd wel beter worden, denk ik.
De seawalker kende ik niet, maar het is een mooi ding. :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 22:15

bedankt voor jullie tips,
ik ga hem morgen als het goed gaat wat meer bij elkaar te rijden.
en dan zien hoe hij erop reageert.
op mijn ellebogen ga ik ook eens opletten is mij nooit opgevallen hihi bedankt !!

ja de seawalker is een stapmolen in zout gekoeld water. mijn paardje is er echt hartstikke goed van opgeknapt. ben er zo blij mee. zijn achterhand wordt super getraind en hij is daardoor ook zo los van geworden. want ze stappen steeds over het water heen en ze krijgen een super balans. dat merk ik nu ook in de galop. zeker een aanrader !!
op http://www.health4horses.nl staat meer informatie. en je mag altijd komen kijken :D

@ grid ze hoeven niet over een rand te lopen, ze lopen als het ware naar beneden.
en via de zuivering wordt al het water weer schoongemaakt. dan is het ook weer helder water..
Afbeelding

babetflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:21

Wat is die opgeknapt zeg!
Als je je hakken iets meer uitdrukt blijf je ook makkelijker in het zadel zitten.. ;)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:54

bedankt :D
ben ook echt blij dat hij er niet alleen wat jonger weer uitziet maar zich ook weer jonger gedraagt hihi
nu de spiermassa in de rug nog :P

KimvdE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:47

Vind zoiezo qua verzoring en conditie dat je paardje er enorm op vooruit is gegaan! Ze loopt nog vrij lang tijdens het rijden, maar dit zie ik liever dan dat een paard al te snel en te vroeg in de krul wordt getrokken. Ziet er zeker niet verkeerd uit! Probeer inderdaad op je schouders te letten (naar achteren) en houd je handen netjes bij en naast elkaar. De stelling die je al aangaf, hierbij vooral opletten dat ze haar hoofd niet gaat kantelen. Verder ziet het er erg ontspannen uit! Wist overigens niet dat er zo'n sea-walker bestond, wel enorm goed, want voor honden en vele andere dieren is zo'n hydrobad ook een giga uitkomst!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:22

Wat is die onwijs op geknapt kwa uiterlijk! Veel schakelen helpt om hem sterker te krijgen van achter, daarbij op de binnenhoefslag, je merkt dan gelijk of je paard recht blijft. Wanneer hij sterker wordt, kan het bekken beter gekanteld en zal het achterwaarts ook beter gaan.

succes met hem! ik vind het een leuk beest