Vandaag heb ik op het geweldige paard Wylie een uurtje mogen vrijrijden.
Wylie is een manegepaard die erg groot is. We hebben geen vast niveau, maar rijden gewoon mee in de manegelessen. Ik wil graag na de vakantie weer F proefjes gaan rijden met hem.
Wylie was toen hij bij ons kwam een paardje waar bijna geen rem op zat. Helaas is dat in de loop der jaren verminderd, tegenwoordig heb ik bijna een zweepje nodig om hem op mijn beenhulp te laten reageren. Hij kan dressuurmatig erg lekker lopen, alleen duurt het even voordat hij los is. Constant loopt hij niet rond helaas. Springen kan hij onwijs goed, en dit doen we dan ook met plezier.
Vandaag hebben we dressuurmatig werk gedaan. Ik was in het begin vooral bezig om hem aan het been te krijgen, niet helemaal gelukt maar hij was wel actiever daardoor. De fotos zijn van de laatste 10 minuten.
Probleem waar ik vooral tegenaan loop is dat hij moeilijk loslaat. Hij is sterk en dat weet ie goed

Ook zijn tempo wil ik het liefst weer wat hoger hebben.
De manege heeft besloten dat Wylie met een thiedemann gereden word. Waarom weet ik niet helemaal, en ik mag deze er niet afhalen/losser zetten. Ik ga géén andere manege zoeken, want verder vind ik dit een topmanege en ben er al 11 jaar erg tevreden
Nou hier de fotos:

Mag hier meer zakken, en ik moet rechtop zitten.

Opsich fijn beeld, mag meer zakken.

Buigt lekker in. Ik moet achterover zitten.

Valt wat op voorhand.

Galopje, valt hierbij erg uit elkaar helaas

Galopje, iets meer verzamelt maar valt nog steeds uit elkaar.

Van hand veranderd, gelijk fijner beeld.

Mijn zit is verschrikkelijk, Wylie buigt lekker in.

Handen

Galopje rechtsom, valt wederom uit elkaar.

Richting halsstrekken

Even poseren

En een knuffel tijdens het uitstappen

Houd het lief asjeblieft

Xx
Je houding vind ik ook erg netjes, maar ik vind je hakken soms wel erg ver uitgedrukt maar dat is denk ik gewoon smaak
Ik vind de paarden ook het leukst als ze er net zijn, al heb je dan wel een dikke kans om er af te flikkeren omdat ze dan vaak pas net zijn beleerd
maar dan lopen ze heerlijk zoals een paard gewoon is
dan is dat ook gelijk minder
Zie het hier ook heeel veel!