Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,dit soort dingen doen we al met snoepjes idd, scheelt wel iets maar niet zo heel veel en ik zoek het meer in het rijden 
Ersina schreef:Verder kun je over ongelijk terrein met haar lopen (omdat ze dan op moet letten waar ze loopt en de ondergrond voelt) of balkjes laten lopen waarbij ze na moet denken over hoe de voeten te plaatsen door de afstand onregelmatig te maken (doe het wel in STAP), of om en om een balkje hoger, of balkjes schuin omhoog naar links en naar rechts hier en daar of door ze op een cirkel te leggen.
Dit kan aan de hand en onder het zadel.
Anda123 schreef:Stijfheid puur uit de benen?????? Nooit van gehoord. Voorts moet ik Ikenindi gelijk geven: waarom gaf die osteo jou geen tips hoe je je paard na een behandeling het beste kan gaan opbouwen? Dat hoort er bij.

Anda123 schreef:Stijfheid puur uit de benen?????? Nooit van gehoord. Voorts moet ik Ikenindi gelijk geven: waarom gaf die osteo jou geen tips hoe je je paard na een behandeling het beste kan gaan opbouwen? Dat hoort er bij.

Miepie77 schreef:De osteo gaf een aantal massage en rekoefeningen mee, maar ik zoek gewoon naar dingen die haar rijtechnisch kunnen helpen, merrie is altijd alleen buiten rechttoe recht aan gereden en dus een plankje maar rug en hals waren niet het probleem, juist doordat ze nooit goed is gereden is ze compleet niet lenig in de benen, ze is gelukkig redelijk recht van bouw dus geen links of rechts kromming, ik zat zelf te denken aan voltes openen en sluiten zodat ze stapjes opzij en terug moet zetten en het gewone wijken natuurlijk, maar dit is wel redelijk eenzijdig
Ik was het niet, maar het is niet de bedoeling om dat de doen inderdaad... 
vond dit zo'n bizarre actie dat ik hier op werd aangesproken, gelukkig ben ik niet de enige die dit apart vind