Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lovemyhorse1 schreef:Wat ik zo raar vind is dat hij het na die afkeuring is gaan doen.
Zou het paard het weten dat hij niet goed is?
lovemyhorse1 schreef:@rowo
Waarom ik hem als recreatie paard verkoop?
Ik zou zelf persoonlijk geen paard kopen voor de wedstrijden die OCD heeft.
De veearts heeft ook gezegd dat hij er misschien nooit last van kan krijgen.
Het is goed operatief te verhelpen en krijgt dan ook een goedkeuringsbewijs.
Ik vind dan persoonlijk dat ik er niet de volle mep voor kan vragen. Er bestaat altijd een risico dat die OCD's los komen te zitten en dat het paard er dan hinder van kan krijgen.
Ik hoop maar dat het een periode is van uit proberen want het is echt een superlief paard dat voor je door het vuur gaat en altijd voor je wil werken.
cream_1986 schreef:Het eerste wat ik denk is; wat is er veranderd dat hij nu zo doet en eerst niet? Ander zadel, tuig, omgeving, opeens anders opstappen, misschien ergens van geschrokken,
in het land iets uitgehaald waardoor hij pijn in zijn rug(of ergens anders) heeft, ben jij veranderd (opeens veel stress oid), what happend? Ik zou hem door een osteopaat laten nalopen en met een zadelpasser kijken of hij niet zo gegroeid is dat het zadel niet meer goed ligt (en dus pijn doet als je erop gaat zitten). Als er geen lichamelijke oorzaak is, zou ik hulp zoeken. Iemand die je die nu even 2x in de week helpt; vasthoud en ervaring heeft met jonge paarden opleidingen en doorrijden.
Stap je trouwens met een krukje op? Mijn paard liep vroeger ook altijd weg. Sinds ik heel beheerst (spierbeheersing en véél oefenen) en met krukje opstap doet hij dat niet meer.