Uniola @ comeback

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Uniola @ comeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:03

Hallo iedereen,

Na 8 maanden niet op Uni gereden te hebben begon het deze zomer toch wel weer heel erg te kriebelen !
Ze heeft nog een veulen aan de voet lopen van nu 2 maanden oud.
Ik ben haar nu een kleine twee weken weer het rijden, belangrijkste waar we aan werken is de losgelatenheid.
Ik ben met Uniola 2 jaar geleden op wedstrijd L1 gestart. Ze heeft de afgelopen 2 jaar veel stil gestaan door gebrek aan motivatie bij mij.
Uniola is een Welt Hit II x Frühling merrie.
Ik ben voornemens deze winter weer te starten
En alle tips zijn welkom ! :D

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

Op de foto's berust copyright van hippoinvision.nl

Suus__

Re: Uniola @ comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:07

Wat een gaaf paard!
Heb alleen wel het gevoel dat je, je hand erg vast zet als ik de foto's zie.
Hij valt ook erg op de voorhand op sommige foto's.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:12

Ze valt inderdaad wat op de voorhand soms, maar wat wil je als ze zo lang weinig heeft gedaan?
Ik vind het er netjes uitzien, alleen stapt ze op geen enkele foto van achter in. Dus ik zou haar meer van achter naar voor gaan rijden, en dus ook voorwaartser. Dan los je ook meteen het op de voorhand vallen op en train je belangrijke spieren ;)

In de middendraf laat ze een mooi voorbeen zien, alleen achter komt ze weer niet mee.
Mooi paard, mooie combi dus ik zou zeggen: Lekker doortrainen en een spetterende comeback maken! +:)+

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:14

Ziet er echt heel goed uit voor 8 maanden niks doen! Volgens mij heeft paardje er zelf ook plezier in!
Je lijkt af en toe je rug wat hol te maken, klopt dat? Foto 2, 4 en 8 bedoel ik dan. Zijn de foto's op volgorde geplaatst? het zadel lijkt wat naar voren te schuiven.
Ik vind je handhouding eigenlijk wel netjes, ook de afwisseling in het laag rijden en wat meer oppakken. Je bent goed bezig verder, lijkt mij!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:18

ziet er helemaal niet slecht uit voor zo'n lange tijd, je ziet nog wel duidelijk een lekkere buik van de dracht haha maar die gaat er ook vanzelf weer af :) Ze loopt iid nog vaak op de voorhand maar wat ik op de foto's zie is dat ze wel graag weer wil. Er zitten ook alweer mooie momenten tussen dus lekker zo door blijven gaan. Ik ga mee met de rest v/h commentaar.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:18

Denk er om dat je, als je een ophouding maakt, je niet vanuit je schouder en elleboog trekt, maar vanuit je pols de ophouding maakt.
En je rechterhand zit op veel foto's iets meer te trekken dan je linkerhand. Zo zit je ook scheef met je rechterschouder omhooggetrokken op foto's nr 2,5,6 en 10
Paard loopt mooi hoor.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:22

@ Suus ; hier ben ik mij bewust van, maar een mens kan ook geen marathon lopen zonder te trainen ? Dit heeft tijd nodig om weer genoeg kracht en rekvermogen op te bouwen eer ze weer kan gaan stijgen in haar schoft. Ik heb bijna niet meer dan een stille verbinding met haar mond, ik hou niet zo van spierballen kweken in mijn armen..

Capriootje ; klopt wat je zegt, nu moet ik zeggen dat ze ook nog een flinke buik heeft :o dus is ook moeilijker om van achter door te treden. En had haar voor de foto's iets meer opgepakt dan wat ik de afgelopen twee weken had gereden dus dat is natuurlijk extra moeilijk voor haar.

@ Nanke ; klopt, ik heb ijzer in mijn rug waardoor ik een gemaakt holletje in mijn rug heb, kan mijn rug niet opbollen.

@ Jimbo ; klopt mijn schouders zijn ongelijk, mede door de afwijking aan mijn rug.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:13

Wauw!! Wat met het eerst opvalt wat voor body ze heeft! Heel mooi!!! Ik mis inderdaad de nodige spieren, maar met een beetje goede training wordt het weer een plaatje!!

omdat het HAW is: let er op dat ze niet teveel op de voorhand valt. Goed vanuit achteren blijven rijden.

succes!!! +:)+

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:08

Charlotte heeft een fijne en zachte hand. Laat Uni haar hand opvolgen. Absoluut niet vastzetten! :n

Als je deze opbouw aanhoud Charlotte dan kom dat helemaal goed :j +:)+
Ben trots op je dat je houding hebt verbeterd en dat je de motivatie weer terug hebt gevonden.

De achterhand mag inderdaad er meer bij maar haar buik zit er ook wel in de weg, hoor. :(:)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:59

Knappe merrie, ze zou er op de eerste foto net wat meer er door heen mogen.
Net als op foto 3,8 en 10. :)

Achterhand zou er meer bij mogen, maar met die veulenbuiken is dat een stuk lastiger vind ik.
Gewoon veel schakelen, verbeterd het vanzelf

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:59

bij foto 2 mag dr hoofd Iets hoger.. niet heel veel maar net ietsjes, verder erg netjes

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:33

@ Sas ; dankje <3

@ Evaac ; ik probeer juist af te wisselen met de hoofd halshouding.. Ze hoeft van mij niet de gehele training hoger in gestel te lopen:)

babetflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:56

Wow! wat een mooi dier!
bij foto 9, wat een kracht! wat een mooie gangen en een mooie vertrek foto!
let wel op, dat je je handen blijft dragen!

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:31

ziet er goed uit! probeer je hakken wat aan te sluiten.
en mag ik vragen van welke hengst ze is ? :)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:00

Inngge schreef:
ziet er goed uit! probeer je hakken wat aan te sluiten.
en mag ik vragen van welke hengst ze is ? :)

Uniola is een Welt Hit II x Frühling x Wisconsin merrie.

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:18

probeer je handen mooi recht op te houden, en hij valt idd af en toe wat op de voorhand, tempowisselingen, overgangen rijden, wat bij mij vorige pony hielp was travere in stap/draf/galop doen en dan veel voorwaards neerwaards rijden.
verder ziet het er leuk uit! :j