ik ga namelijk samen met mijn zus, Nadine, Fara inrijden, dat is een 3-jarige merrie met een eigenwijs en speels karakter.
groetjes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjelle schreef:Haastige spoed is zelden goed.
Je kan een paard breken of maken... dus neem de tijd en kijk en luister naar het dier.
hotchocolat schreef:ik heb drie haffen ingeredenen en de puntjes heb ik ook nog niet gevonden.
Kijk hoe de pony zich ontwikkeld.
Ze waren alle drie anders van karakter.
Sturen leer ik ze aan de lange lijnen. Ik ga er pas op als ze goed naar de commando's luisteren en het sturen goed onder de knie hebben.
jennette schreef:hotchocolat schreef:ik heb drie haffen ingeredenen en de puntjes heb ik ook nog niet gevonden.
Kijk hoe de pony zich ontwikkeld.
Ze waren alle drie anders van karakter.
Sturen leer ik ze aan de lange lijnen. Ik ga er pas op als ze goed naar de commando's luisteren en het sturen goed onder de knie hebben.
ik heb een dekje boven op haar rug gelegd, en dat vond ze goed. longeren met alleen een dekje (mij verbaasde het dat ie bleef liggen) ging ook goed, al moest ze wennen. het was zo'n dekje die je gebruikt onder de voltigesingel. ook heb ik even vanaf een krukje op haar rug geleund. aangezien ze rustig is, vond ze het prima, alleen het was wat minder dat ze ging stappen, want ik gleed er bijna overheen
risa schreef:de mensen hier proberen je alleen maar tips te geven!
het ligt helemaal aan het paard hoe het zadelmak maken gaat!
ene paard heb je snel klaar en de ander duurt gewoon wat langer