hallo,
ik heb een hele lieve draver merrie van nu 22 jaar. echt intensief dresuur rijden doe ik niet meer met haar.
maar gewoon lekker recreatief stappen en draven kan ze nog met gemak. ik rijd haar ongeveer twee keer in de week.
de andere dagen maak ik wandelingen, neem ik haar mee op buitenrit of laat ik haar lekker bewegen aan de longe.
ze is erg zacht in haar mond, met twee vingers te rijden, braaf op mijn kuitdruk een super paardje dus.
maar goed ik schrijf hier niet om te vertellen wat een schatje het is.
ik vraag jullie hulp omdat ik met een raar probleempje zit.
sinds een maand of twee heeft ze iets raars ontwikkeld.
het zit zo: als we na ongeveer een half uurtje lekker bezig zijn (dan heb ik het dus over rijden in de bak) begint ze met het flapperen met haar oortjes. het klinkt heel raar ik weet het. maar goed ze schudt dan zachtjes met haar hoofd en beweegt haar oortjes heen en weer. als of er een vervelende vlieg op haar hoofd zit.
op deze manier probeert ze me meer teugel te ontfutselen. en dan opeens zet ze haar rechtervoorbeen naar voren om met haar neus over haar knie te wrijven. eerst dacht ik dat ze zo raar met haar oren deed omdat er iets mis was met het bit ofzo. ik denk echter dat het haar gaat om het been. ze heeft op de renbaan gelopen en toen we haar kochten al had ze een litteken op haar rechter knie. een stukje weefsel wat van buiten af te voelen is, een hele kleine verdikking. ze heeft er echter nooit last van gehad of op gekreupeld.
mijn vraag is nu dan ook: kan het zijn dat dat litteken gaat irriteren met rijden? ze is al 22 heeft hier en daar wat last van artrose maar is niet kreupel. zoals ik al zei ze heeft dat litteken als zeker 12 jaar. kan het nu weer op spelen en gaan kriebelen, of zit er iets anders achter? ik ben benieuwd wat jullie hier over denken of vinden.
please let me know.
liefs laykaatje