zaza@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

zaza@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:38

hoihoi

dit zijn zaza en ik aan t werk, we zijn nu L1+12 en hebben a.s zondag een haflingerwedstrijd in zevenaar :D
ik heb tijdens het rijden af en toe de neiging om mn benen af te steken en voor over te vallen
verder hoop ik dat jullie het leuk vinden en tips altijd welkom!

Afbeelding
1) drafje <3 (ben gek op deze foto)

Afbeelding
2)

Afbeelding
3) lief meisje

Afbeelding
4) pasje opzij

Afbeelding
5) pasje verruimen, mag wat ronder blijven

Afbeelding
6) knap koppie <3 <3 <3

doedoei

aerdenhout1

Re: zaza@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:06

Nou...komt ie! Je moet hem voor het L2 toch meer aan elkaar zien te krijgen.
Het is het allemaal...net niet!
Meer op achter en toch wat meer "OP" aan de voorkant met wat meer lossigheid.
En zelf blijven ademhalen he! Nu ziet het er een beetje gespannen uit.
Maar met de juiste hulp ga je er vast komen, mooie Haflinger!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:13

dankje
oke ja dat wist ik al wel, deze fotos zijn inmiddels al wel van 2 maanden terug en we gaan wel steeds beter, maar ik maak de overstap naar de L2 ook nog niet hoor, ik wil net wat je zegt nog wat meer op aan de voorkant en de puntjes op de i zetten, maar gespannen was ze hier absoluut niet, ze liep lekker op haar bitje te knabbelen en ga lekker na, veel ronder/hoger als hier kan mijn haffie niet;)
bedankt voor de hulp!!!

p.s op deze foto's reden we nog B

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:16

HIHI...ik bedoelde met gespannen je paard niet, maar de amazone!
Paard ziet er wel relext uit n.l, die zou wel wat meer spanning mogen hebben.
Al zie ik dit soort foto's vele malen liever dan een paard in de stress!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:17

Je drukt je hakken wel extreem ver uit, zo ga je ook enorm verkrampen. Waarom de beugels niet een gaatje langer?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:21

aerdenhout1, oh haha sorry, waaraan merk je dat op als ik vragen mag?

Jans, ik heb mn beugels al erg lang, toen ik haar net had kon ik haar niet aan en was ze erg heet en toen ben ik begonnen met mn benen afsteken, en iets wat erin zit is er moeilijk uit te krijgen, mn benen steek ik inmiddels niet meer af, maar mn hakken zal ik altijd zo laag hebben, op een ander paard lukt het me wel gewoon om mn hakken noormaal te doen, en een gaatje langer, druk k ze net zo hard nog uit :o

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:25

Aan je hele houding. Armen gestrekt, rug gespannen.Zit lesje misschien??En af en toe lekker zonder zadel gaan rijden.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:28

ik waardeer uw hulp zeker hoor, echt, en dat mn armen gestrekt zijn daar betrap ik mezelf ook wel eens op, alleen van mijn instructeurs krijg ik altijd te horen dat ik een hele goede zit heb en dat ik er heel netjes op zit, en ik krijg van 3 verschillende mensen les :oo

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:06

Mooi paard, leuk duo samen!!

Aan de houding van je paard kan ik alleen opmerken dat hij wat meer over de rug zou moeten kunnen lopen??? Bij 1 foto geef je zelf al aan dat hij wat ronder had mogen blijfen...

Veel plezieer nog met je haffie!!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:13

Zazalover schreef:
ik waardeer uw hulp zeker hoor, echt, en dat mn armen gestrekt zijn daar betrap ik mezelf ook wel eens op, alleen van mijn instructeurs krijg ik altijd te horen dat ik een hele goede zit heb en dat ik er heel netjes op zit, en ik krijg van 3 verschillende mensen les :oo

Ik krijg een beetje het idee dat je helemaal niet voor kritiek/tips open staat?
Ziet er leuk uit, je zit bijna overdreven netjes :)) Hakken mogen nog wel een beetje minder ver uitgedrukt worden, dat maakt je zit ook meteen een stuk relaxter. verder ga ik helemaal mee met wat de mensen voor mij hebben gezegd :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:32

nee mijn instructeurs betwijfel ik niet, en ik sta zeker open voor kritiek, alleen dit wilde ik gewoon even kwijt, bedoelde het niet aanvallend ofzo,
laaavo: dankje zal zeker lukken!
hakken weet ik, ben ik heel hard mee bezig!!!
bedankt allemaal

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:07

Allereerst, een plaatje van een haflinger! Erg sprekend koppie :)
Ik ga voor het grootste deel met mijn voorgangers mee.
Je krijgt van 3 verschillende mensen les??? Poe.. dat zou niks voor mij zijn. Hoop dat de instructeurs goed op elkaar aansluiten, anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Voor zover ik het kan beoordelen vanaf de foto's komt de achterhand van je haf erg slap over..
Het lijkt niet 1 geheel. Wil je door gaan stromen naar de L2, dan moet de achterhand veel meer leren dragen. Hoop dat je instructeurs je daarbij goed helpen :)

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:02

Wat een plaatje is je pony! Ik vind het rijden er eigenlijk best netjes uitzien. Wat me met name opvalt is dat je geen mooie knik in je ellebogen hebt. Je armen losjes langs je zij zou een wat mooier beeld geven. Heel veel succes in de L1 en lekker doortrainen voor de L2, komt vast helemaal goed!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:18

Niceee, dankje, ja daar betrap k mezelf ook nog vaak op, bedankt voor de leuke kritiek!

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:59

Zazalover schreef:
dankje
oke ja dat wist ik al wel, deze fotos zijn inmiddels al wel van 2 maanden terug en we gaan wel steeds beter, maar ik maak de overstap naar de L2 ook nog niet hoor, ik wil net wat je zegt nog wat meer op aan de voorkant en de puntjes op de i zetten, maar gespannen was ze hier absoluut niet, ze liep lekker op haar bitje te knabbelen en ga lekker na, veel ronder/hoger als hier kan mijn haffie niet;)
bedankt voor de hulp!!!

p.s op deze foto's reden we nog B

Doe je dan wel heel knap hoor, in 2 maanden door de L1 en uitkomen op een winst van 12 := ,
of het is een typfoutje.

Verder over het rijden: Op sommige foto's zie ik dat je nog wat piano handjes hebt, ook zou je ze wat meer mogen dragen.
Tijdens het wijken lijkt het op de foto alsof ze haar achterste niet goed mee neemt, probeer dat te verbetern:)
Verder ziet het er leuk uit!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 20:05

nee we zijn echt in 2 maanden door de L1 heen
ja dat zijn toch wel bekende punten, zie je dus wel goed, dankjewel voor t helpen!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:42

Probeer voor jezelf je onderrug iets meer te ontspannen en een knikje in je ellebogen te houden, dat helpt heel goed tegen pianohandjes. Gewoon je handen netjes voor je plaatsen, en als je pony niet hangt in je handen (wat ik niet op de foto's kan zien iig) , dan zijn de pianohandjes grotendeels weg :) .

Wat je verder kan doen om je pony allemaal net wat meer aan elkaar te rijden en de achterhand wat sterker te krijgen is veel overgangen, veel van halshouding wisselen, volte verkleinen - volte vergroten, buigoefeningen, etc.
Probeer haar met het losrijden iets lager en ronder in te stellen, en veel overgangen te rijden, dat rekt de halsspier lekker op, zodat ze makkelijk wat meer bovenin kan komen, en blijf lekker met been naar de hand toe rijden :). Zelfde voor buigoefeningen, dat maakt haar alleen maar soepeler, zodat ook de buiging in zijganen straks makkelijker wordt, en ze makkelijker in te stellen is in de hoofd-halshouding.
Veel overgangen en volte sluiten - openen voor een actiever achterbeen, want soms is ze nog niet helemaal actief genoeg denk ik.

Verder vind ik het echt een leuke haf, en veel succes met je wedstrijden nog!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 08:22

missmiekjee, dankjewel daar heb ik echt wat aan!
actief is ze wel,maar soms een beetje te waardoor ik haar net weer te veel tegenhoud... :=