CBR2 met de allerstoerste Jimmy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nannepannie

CBR2 met de allerstoerste Jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 11:25

Vorig jaar had ik mijn CBR1 (Certificaat Buiten Rijden) gehaald, maar mijn CBR2 net niet..
Dus gisteren had ik mijn herkansing. Op de manege heb ik nogmaals het CBR2 gereden (en gehaald ;D)
De vorige keer moest ik het nog op een manegepaardje doen, maar sinds januari hoeft dat niet meer. Nu heb ik Jimmy ;DD

Onze eerste keer @Work
Springwedstrijdje
Fotoshootje van Jimmy

Jimmy is nu 10 jaar, en sinds januari dus mijn lieve afvalbakkiee <3 Je kan hem het beste omschrijven als vrolijk, enthousiast en eerlijk
We rijden vooral recreatief. Dressuur, springen, buitenritjes, zonder zadel, met westernzadel, en nog veel meer ;D

Máár recreatief betekent niet dat we nergens aan werken. In tegendeel zelfs
We zijn nu vooral bezig om de ontspanning erin te krijgen. Dat lukt nog niet altijd even goed.
Jimmy is geen makkelijk paardje. Hij ziet nog weleens de welbekende bakkabouters en heeft een behoorlijk vlot tempo. Daar is de jury niet altijd even blij mee ^^

Maar vandaag ging het toch best wel goed. Hij liep best wel lekker en ontspannen. Maar toen hij eenmaal door had dat we gingen springen werd ie toch best wel druk. En we moesten ook een stukje verlichte zit in de middengalop doen. En ik hoef maar een klein beetje uit het zadel te komen, en hij begint al te denken; 'Oeeeh, rennen!' En inhouden in de verlichte zit is ook niet mijn sterkste punt, dus dat ging niet helemaal goed. ;P

Maar goed. Ik zal jullie niet langer in spanning houden.. Tamtadadaam;

1 We moeten eerst altijd een stukje door het bos, als we van z'n weitje naar de manege rijden. Lekker stampen door de modder ;D
Afbeelding

2 Even losstappen
Afbeelding

3 Losdraven
Afbeelding

4
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-F6PQ6TDE.jpg

5 Galopje
Afbeelding

6 En dit is dus die ingehouden middengalop. Mijn benen :o
Afbeelding

7 Tussendoor even stappen
Afbeelding

8 En hier had ie door dat we gingen springen dus werd ie echt onwijs druk ^^
Afbeelding

9 Met z'n oogjes dicht <3
Afbeelding

10 Pff, dat noem je toch geen hindernis? :roll:
Afbeelding

11 En weer mooi draven <3
Afbeelding

12 Jiihaaaaa ;D
Afbeelding

13 Op m'n kont zitten, teentjes naar binnen :o
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LS64MBNB.jpg

14
Afbeelding

15 Op m'n kont zitten, tenen naar binnen
Afbeelding

16 Op m'n kont zitten, tenen naar binnen :(
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4ZEW4SPM.jpg

17 <3
Afbeelding

18 En lekker uitstappen, trots op mijn kanjer ^^
Afbeelding

Nouja.., het ziet er dus nog niet helemaal goed uit.
Ik moet rechtop blijven zitten, m'n tenen naar binnen doen, m'n benen stil houden en niet zo'n geconcentreerde chagrijnige kop trekken op elke foto.
Maar waarschijnlijk zie ik nog lang niet alles, dus jullie tips zouden enorm helpen.

Ik heb wel les, maar ik ben niet er niet tevreden over. Dus ik ben nog op zoek naar iets anders
En ondertussen kunnen jullie mij helpen :D
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-07-11 14:03, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 foto's, heb de rest in link gezet

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:23

Je hebt wel veel commentaar op jezelf... :list:
Wat ik iniedergeval kan zeggen is dat je een goede controle over je paard hebt, anders was je niet geslaagd O:)

Voor de wiebelende onderbenen: Tenzij je in een groeispurt zit helpt krachttraining!!

Ps: Ik heb vorige week mijn FNRS Ruiterbewijs gehaald, en ik kan je geruststellen: Het is niet veel moeilijker dan 2!!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:58

Laaavo schreef:
Wat ik iniedergeval kan zeggen is dat je een goede controle over je paard hebt, anders was je niet geslaagd O:)

Voor de wiebelende onderbenen: Tenzij je in een groeispurt zit helpt krachttraining!!

Ps: Ik heb vorige week mijn FNRS Ruiterbewijs gehaald, en ik kan je geruststellen: Het is niet veel moeilijker dan 2!!

Ahaha, jaaw. Ik ben een beetje perfectionistisch-dinges..
Maar sommige dingen zijn echt gewoon erg. Ik zit echt totaal niet op m'n kont, trek elke keer een lelijke kop, en heb altijd m'n tenen naar buiten. :o
Van die onderbenen valt het nog wel een beetje mee, maar misschien kan ik toch iets met die krachttraining doen ;D

Nou.. Daar dachten ze wel een beetje anders over. Ze vonden dat ik te weinig controle had omdat jimmy te snel liep. Maarja.. dat is gewoon zijn tempo. En op een gegeven moment heb ik ook niet door dat we 'te snel' gaan. En voor zijn doen was het ook helemaal niet snel eigenlijk. Maar ik ben toch geslaagd ;D

Is het echt niet heel veel moeilijker?
Je moet toch ook over een zeiltje heen kunnen stappen? En langs een draaiende tractor lopen?
Whaha, dat zal nog wat worden met jimmy XD

Maarjaa, dankjewel! ;D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:19

Nannepannie schreef:
Laaavo schreef:

Ahaha, jaaw. Ik ben een beetje perfectionistisch-dinges..
Maar sommige dingen zijn echt gewoon erg. Ik zit echt totaal niet op m'n kont, trek elke keer een lelijke kop, en heb altijd m'n tenen naar buiten. :o
Van die onderbenen valt het nog wel een beetje mee, maar misschien kan ik toch iets met die krachttraining doen ;D

Nou.. Daar dachten ze wel een beetje anders over. Ze vonden dat ik te weinig controle had omdat jimmy te snel liep. Maarja.. dat is gewoon zijn tempo. En op een gegeven moment heb ik ook niet door dat we 'te snel' gaan. En voor zijn doen was het ook helemaal niet snel eigenlijk. Maar ik ben toch geslaagd ;D

Is het echt niet heel veel moeilijker?
Je moet toch ook over een zeiltje heen kunnen stappen? En langs een draaiende tractor lopen?
Whaha, dat zal nog wat worden met jimmy XD

Maarjaa, dankjewel! ;D

Hihi, dat is hier gelukkig geen probleem.
sta op een stal waar dagelijks tractors rijden en wapperende zeilen van het kuil dat hier buiten staat.
Bomproof paarden! :D

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 11:57

Matheno schreef:
Hihi, dat is hier gelukkig geen probleem.
sta op een stal waar dagelijks tractors rijden en wapperende zeilen van het kuil dat hier buiten staat.
Bomproof paarden! :D

Haha, mazzelaar!
Jimmy vind het al eng als er een blaadje over z'n hoefje rolt XD
Stond ik dus maar op zo'n stal ;P

Laaavo

Re: CBR2 met de allerstoerste Jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:44

Volgensd mij zie je zelf al waar je verbeter-puntjes liggen ;)
(En een chagerijnig hoofd hoort gewoon bij concentratie... Tenminste bij mij :# )

Over CBR3...
Het gaat daar vooral om hoe jij reageert op je pony.
Deze dingen zitten inderdaad in het parcour, maar lang leve de ponywissel!! *\o/*
Als jou pony gewoon een hyper typje is, kan de jury dat zien als ze dat bij een andere ruiter ook doet.
(Eerlijke, maar daar ga ik vanuit) juryleden bedenken dan dat het vooral aan de pony ligt.
Maar.. Als jij niet zo goed met de pony om kan gaan en iemand anders lukt het wel (Omdat hij bijvoorbeeld 10 jaar langer rijd) lijk jij wel minder goed in de ogen van de jury... :=

Als je ook voor het Ruiterbewijs gaat, Succes ermee!! (En vooral veel plezier)

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 11:47

Whaha, ik haat juist die ponywissel XD
Dan moet er iemand die ik niet ken op jimmy gaan rijden.. Dat vind ik toch altijd een beetje moeilijk..
En dan kom ik op een manegepony te zitten die totaal niet aan het been is.
Maarja.. dan ziet de jury inderdaad dat het niet aan de ruiter ligt. ;P
Ahaha, dankjewel ! ;D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:04

mooi koppel!
probeer je hakken uit te drukken, handen meer te dragen en rechtop te houden en rechtop te zitten, op die ingehouden middengalop foto gaan je benen inderdaad te ver naar achter
gefeliciteerd en succes verder