Chica na halfjaar rust weer @ concours en thuis in training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

Chica na halfjaar rust weer @ concours en thuis in training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 15:05

Omdat ons weiland de huur werd opgezegd,ik dus met spoed voor 3 paardjes een nieuw huisje moest vinden voor de naderende winter stond chica een halfjaar echt stil.
Ook mede omdat diegene waar ik nu sta op steil en sprong binnen een maand speciaal voor mij 3 stallen heeft geplaatst en de bak pas afgelopen voorjaar er zou komen ivm nodige vergunningen enz., stallen zouden dus officieel pas vanaf dit voorjaar verhuurd gaan worden.
ik had al eerder het topic geopend maar hij was weer gesloten ivm niet voldoen aan de HAW regels...dus bij deze op deze regenachtige zondag plaats ik hem nogmaals!
Mijn niveau met Chica is B dressuur en springen doe ik niet op concours met haar.
Waar ik momenteel erg tegenaan loop is dat ik zelf erg loopt te "zagen" moeite met mijn hand stil houden dus en ik laat links altijd mijn teugel erg los waardoor mijn paard achter de loodlijn gaat lopen.
Uiteraard heb ik elke week priveles en werken we aan mijn "probleem" maar wellicht nog meer tips? of misschien zien jullie wel iets heel anders! :D
Chica hier dus net weer 2 weken @ work:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding kantelt hoofd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels hoef ik dr niet meer met spoortjes te rijden :D ze is super voorwaarts nu,eerder altijd wat lui dus dat is al wel bereikt ;)
hier nog 2 foto's van mijn wedstrijd de week na de rijfoto's+filmpje van mn proef, ik had daar 175 pnt.
Afbeelding
Afbeelding inzet halsstrekken

filmpje:
http://ameetjuh.hyves.nl/album/45247157/Chica/uAW8pLtN/fotos/1321500051/0/UHuY/#media_navigator_1=1&media=3.1321548754.2pid&__state__=20
Laatst bijgewerkt door amazingstar op 24-07-11 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:23

ik moet je zeggen dat ik het er heel aardig uit vind zien!!
zeker als je werkt aan het hoe je het zelf noemt zagen, gaat het helemaal goed komen!
offtopic, mag ik vragen wat voor zadel je hebt?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:31

Ik vind dat het er best netjes uitziet. Je mag alleen nog wat trotser rechtop blijven zitten, op de foto's lijk je nogal regelmatig naar voren te vallen. Ook mag je je tenen wat mooier naar binnen draaien.
Ik vind de foto's van je training er beter uit zien dan die van je wedstrijd. Was je erg nerveus?
Gaat vast goedkomen hoor!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 15:33

Ikke89 schreef:
Ik vind dat het er best netjes uitziet. Je mag alleen nog wat trotser rechtop blijven zitten, op de foto's lijk je nogal regelmatig naar voren te vallen. Ook mag je je tenen wat mooier naar binnen draaien.
Ik vind de foto's van je training er beter uit zien dan die van je wedstrijd. Was je erg nerveus?
Gaat vast goedkomen hoor!

ja zenuwen nooit gehad maar na zo'n 2/3 jaar niet meer starten was ik nu wel nerveus...al vond ik dat mijn paard toch mijn zenuwen aardig opving!
maar oprecht...eenmaal in de ring bleven mn handen maar trillen...nooit gehad!! :o
altijd Z gesprongen met mn pony en nooit last van...maar met dit proefje toch wel :o maar komt wel goed :D

Nerol

Re: Chica na halfjaar rust weer @ concours en thuis in training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:13

Ik vind het er netjes uitzien! Probeer je handen meer te dragen en hier ook echt bewust mee bezig te zijn. Verder rechtop blijven zitten, je valt af en toe iets naar voren, maar dit kunnen natuurlijk ook moment opnames zijn! Erg leuk paardje! Succes verder..

Black_Gold

Re: Chica na halfjaar rust weer @ concours en thuis in training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:45

Ziet er zeker niet slecht uit, hoor!

Probeer wel goed op je tenen te letten. In tussen tijd is het misschien een idee om even zonder spoortjes te rijden, want momenteel por je bijna constant in zijn buik.
Dat 'zagen' met de hand heb ik ook lang last van gehad. Ik kreeg toen als tip om met een zweepje dwars tussen je 2 duimen te rijden (begrijp je wat ik bedoel?). En dan proberen om deze horizontaal en stil te houden.

Nog veel succes verder!

pientjuhlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:23

Het ziet er al aardig uit!

Probeer alleen met je halsstrekken je handen niet zo wijd te zetten maar blijf ze dragen hierdoor gaat ze heel opgekropt lopen en lijkt er niet meer
lengte in te komen. Verder lijkt je middendraf heel gehaast probeer dat ze wat meer gaat verruimen dan alleen harder.

Vind wel dat je een heel leuk paardje hebt!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:05

@black_gold: ik begrijp wat je bedoeld ;) ga ik zeker proberen! en sporen draag ik niet meer...ze was toen nog niet echt meer aan het been enz. maar dat is nu ook al beter en dus geen spoor meer nodig te verduidelijking van mn hulpen.

bedankt voor de tips!...ik ben ook erg blij met haar!! :D

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:41

Even nog voor iedereen die het wil weten (namelijk al stuk of 10 PB's erover gehad :D ) het hoofdstel wat mijn paard om heeft is:

Hooks gold medal artemis.

topic erover+vele foto's op verschillende paarden in meerdere kleuren:
[HK] Hooks hoofdstel : Gold Medal® Artemis