trainingsschema

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxxxx2000

trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:23

Hoi,
Ik was benieuwd of jullie per week een trainingsschema hebben en zo ja hoe dat er dan uit ziet? Bjv, hoe vaak longeren, hoe vaak een sprongetje, rustdag? hoe vaak les? en als je vrijrijd, hebben jullie dan ook een schema. de reden waarom ik dit vraag, is dat ik nu niet echt bewust een schema aanhoud, en ik toch wel het idee heb dat wat meer structuur wel fijn zou zijn. :j

ZusJacobs

Re: trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:14

Ik heb expres niet gekozen voor een schema, kijk naar het paard en mijzelf hoe de dag eruit ziet. Ik kan namelijk wel eens een baal dag hebben of gewoon luierdagje, en mijn ponypaarden kunnen dat ook hebben.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:19

Ik bekijk het per paard per dag, pas in de training. lke dag zijn ze weer anders, kunnen spierpijn hebben, en daar pas je de training elke dag weer op aan.

OhJaJoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:46

Ik probeer wel enigzins een schema aan te houden, maar heb niet iets op papier, doe het op gevoel.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:48

Hier geen schema.
Ik voel per dag aan wat ik ga doen.
Dus eigenlijk waar ik zin in heb, en zo afwisselend mogelijk.
Les neem ik alleen als ik merk dat ik in het rijden niet verder kom, of als we op concours gaan.

Een schema gaat zo snel vervelen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:51

Ik doe gewoon waar ik zin in heb. De week voor wedstrijd plan ik wel altijd in, omdat ik anders kans heb dat ik teveel achter elkaar train en dan heeft ze er met de wedstrijd geen zin meer in. Voor de rest kijk ik gewoon per dag. De ene dag gaan we springen, de andere buitenrijden en dan weer een keertje trainen of een luierdag. Dan blijft het voor pony ook leuk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:53

Nou nee., niet bepaald een schema, maar ik rijd de Heinse zo'n 3x per week en de Tsjerk elke dag(behalve zondag) waarvan 6x een halfuur en 1x 60 minuten.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:23

In het begin probeerde ik altijd keurig volgens een schemaatje te rijden, maar door blessures en de weergoden, ben ik daar verplicht vanaf gestapt. Nu bekijk ik mijn paard, die is de ene dag heel heet en de andere dag heel tolerant, is niet heter of toleranter onder invloed van training, al dacht ik dat ik het begin wel. Ik hou natuurlijk wel rekening met conditie, en bouw dan wel langzaam op als ze langer stil heeft gestaan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:13

ik heb een bord in de stal hangen waar ik op schrijf of ik die week ga longeren, rijden, wei of paddock zo kan ik de training van mijn paard lekker afwisselen en kan ik het fijn inplannen met mijn andere dagelijkse activiteiten ook is het fijn als je meerdere paarden rijd zo kun je overzichtelijk bekijken dat elk paard evenveel aandacht en toepasselijke training krijg. Wel schijf ik wel eens wat op het bord.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:38

Geen schema op papier maar wel in mn hoofd qua rijden of buitenritje oid. Heb geen schema voor wat ik ga trainen die dag want dat werkt bij mij niet en paard moet natuulijk ook mee werken.