Gister heb ik na lange tijd weer serieus gereden met Thorak. Normaal rijdt ik bijna altijd zonder zadel en zonder bit, dus het was allemaal even wennen voor hem en voor mij. Ik krijg ongeveer 1 keer in de maand les, waar we met name bezig zijn hem los in zijn lijf te maken, met name zijn rechterkant is een beetje stug. We hebben nog niet echt een niveau, het is in ieder geval is het nog geen B waardig
. Maar wat ik vooral belangrijk vind voor nu is dat hij wat soepeler word in zijn lijf, en ontspannen is. Met name in draf is er nog spanning in zijn rug. Verder is mijn houding niet zo best... Verbeter punten (wat mij opviel):
-Hakken uitdrukken
-Piano handen
-Te veel op de voorhand..
-Iets actiever in stap
-Thorak houd zijn kaak vast (of hoe je het beschrijft)
-In draf wat spanning
Wat ik er ook even bij wil zeggen is dat ik van mezelf een hele holle rug heb, en als ik dus voor mijn gevoel rechtop zit, ziet het er voor iemand anders uit dat ik mijn rug hol maak
. En het zadel is niet ideaal, het schuift
Ben nog opzoek naar een nieuw zadel.. Er zijn alleen foto's gemaakt van het eerste halfuur, want toen op de helft ongeveer was ik er af gevallen (Thorak struikelde en schrok van zichzelf, toen sprong hij opzij en schoof mijn zadel naar de andere kant, en toen viel ik er af
en toen was mijn broertje de verband doos aan het halen, en hij kwam toen niet meer opdagen (hij moest de foto's maken). Ik was meteen weer opgestapt en verder gereden, en toen ging het eigenlijk nog beter dan voor de val
.Nou genoeg gepraat, de foto's!
Inrijden, ik moet hier op mijn hakken letten..

Dit vind ik best een fijn beeld

Aan het werk. Thorak mag actiever, piano handen

Mag actiever.

Draf, opzicht een fijn beeld vind ik zelf, maar hij houdt zijn kaak wat vast (spanning)

Stap, goed achterbeen gebruik

Drafje. Mag actiever, hij loopt op de voorhand, spanning in zijn kaak en nek.

Drafje

*Bukt voor tak
*
Hoe we normaal rondhobbelen:

Ongeveer één jaar geleden:

Ik wil heel graag opbouwend commentaar, zodat ik er iets van kan leren.

*Peesbeschermers heeft hij om omdat we nog even wat sprongetjes wouden maken, maar zoals je ziet op de foto's had hij de hindernis omgegooid

Lekker lange manen