Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Angela schreef:Je aanmelden voor Horse Event, bij Annemarie (Monty Roberts).
([VN] Horse Event: Probleempaarden en Annemarie van der Toorn)
Mijn vorige paard stond ook moeilijk stil, maar Annemarie heeft me super geholpen! Het was natuurlijk niet in 1 keer voorbij, maar door haar tips was het niet stilstaan (bij hem tijdens het opstijgen), binnen een maand voorbij en voor altijd verleden tijd
Sharonaa_ schreef:Mijn pony vind het ook moeilijk. Ik ben er nu dus ook hard mee bezig met mijn instructrice om haar goed vierkant en nageeflijk stil te laten staan.
Klein stappen nageeflijk houden en naar het halthouden toe, gaat der hoofd de lucht in weer naar voren. Dit helpt bij mij zo ontzettend goed. binnen een week zag ze al verschil. ben er nu een week mee bezig.
Wat mijne doet als ie stil staat en je wilt m wat nageeflijk stellen gaat ze naar achter lopen. dat is dus niet de bedoeling.
Dus staat je paard mooi nageeflijk stil gelijk de druk eraf halen en ontspannen. Dit werkt bij mij goed.
Hopelijk heb je er wat aan, anders zou ik het even met je instucteur/instructrice overleggen als je les hebt.
ninne1 schreef:bij het opstappen heeft dit goed geholpen.
Als je merkt dat hij gaat lopen met opstijgen moet je hem gelijk een pasje terug zetten naar de plek waar je bent begonnen.
En dat herhaal je iedere keer als hij weer wilt gaan lopen.
Bij mij heeft het een keer 15 min geduurd dat ik kon opstijgen, maar vooral rustig blijven terug zetten (niks zeggen) en weer proberen. Als het lukt goed belonen. Uiteindelijk krijgt hij door dat het alleen maar langer duurt als hij niet blijft staan.
Nu blijft ze eigenlijk altijd stilstaan en als ze het niet doet begin ik weer van voor al aan.
Succes!!