Dancer Nrps aan het werk na 3 weken vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mich_Danc

Dancer Nrps aan het werk na 3 weken vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:09

Ik ben michelle 13 jaar en open een topic van mij en mijn pony aan het dressuren.

Dancer
Nrps
13 jaar
L1 niveau

Dancer is mijn Nrps pony.
Ik spring en dressuur met haar. Na 3 weken vakantie gehad te hebben wilde ik haar
toch maar weer oppakken. Gelijk de camera meegenomen dus en dancer aan het
werk gezet. Ze was aan het begin een beetje heet. Gras betekent normaal gesproken
een galopje dus ik heb haar eerst lekker losjes gereden en daarna meer opgepakt.

Waar ik zelf aan moet werken:

voeten
handen
meer contact met mijn pony (teugels)

Afbeelding
indraven

Afbeelding
Hier wilt mevrouw het liefst alleen maar hard

Afbeelding
Draven meer opgericht

Afbeelding
en weer zakken

Afbeelding
Dit vind ik een fijn plaatje

Afbeelding
Weer een galop geprobeerd zonder sprintje.

Afbeelding
nog een galop

Afbeelding
en terug in draf

Afbeelding

Afbeelding
Begin van een mooie galop

Afbeelding
eindigd in haar beroemde sprint

Afbeelding
eigewijs hoofd

Afbeelding

Afbeelding
uitgedraafd en wel.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:25

Wat mij opvalt is dat je pony niet buigt voor je binnenbeen. Hij gaat als een soort plank de bocht om. Dit kan je vooral duidelijk zien op je galopfoto's waarbij ze (weer vooral in galop) flink op de voorhand loopt. Ik lees dat ze het liefst hard gaat? Probeer tempowisselingen te rijden maar denk vooral terug terug terug, en laat haar daarna weer eens weggalopperen. Worden ze vaak wel erg heet van maar ze zal wel meer op het achterbeen komen en als je haar eenmaal écht terug kan rijden is dat hete alleen maar heel erg fijn want ze zal dan nog meer gaan springen. Verder binnenbeen binnenbeen en nog eens binnenbeen. Niet om harder te gaan maar ze moet buigen om je binnenbeen. Veel overgangen, (kleine) volte openen en sluiten, slangenvoltes maar ook wijken zullen je hierbij helpen. (ik weet niet of je daar ook al mee bezig bent)
Verder steek je je kont een beetje naar voren en buig je je rug voorover. Kont in het zadel, achterover en die pianohandjes rechtop!. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes verder!

x_Kaat_x

Re: Dancer Nrps aan het werk na 3 weken vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:37

Het lijkt alsof je benen wel erg naar achteren zijn.Op de 4de foto ga je wat naar voren en zit je niet meer recht.Het lijkt alsof je op je voeten steunt omdat je ook niet helemaal in het zadel zit.Op sommige foto's heb je idd pianohandjes.
ziet er leuk uit!Leuke foto's

Lautjuhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:42

Wat zonde dat ze zo ontzettend uit elkaar valt in de galop.
Zoals hierboven al gezegd, veel schakelen :)
Probeer ook op je eigen houding te letten, kont in het zadel, rug recht en handen recht op.

KatAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:31

Ik vind dat je een redelijk goede houding hebt. Alleen leun je te vaak met je handen op de hals. Paard loopt voor na 3 weken rust erg netjes

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:02

Heeee
ziet er netjes uit hoor, voor 3 weken rust.
In de galop zou ik veel naar achteren blijven zitten en als ze niet reageert op je hulpen haar abrupt laten halthouden, daar hebben de meeste pony's een hekel aan, en hierdoor blijven ze makkelijker bij je in de galop.
Ik zou ook wat werken aan de stelling, in de galop lijkt het alsof ze naar binnen valt (kan ook komen door de snelheid, hihi) ze moet juist buigen.

leuke combinatie, successs :)

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 07:22

Je paard heeft pijn in zijn mond. Ik zie geregeld dat de mond open is en de tanden zichtbaar zijn. Bij foto "Eigenwijs hoofd" is dat erg goed zichtbaar.

Of dat nu door het bit komt dat tegen zijn verhemelte of tandvlees aandrukt en/of door jouw de druk van jouw handen en armen dat voel je zelf het beste.

Ontspanning is belangrijker dan zo gefocust zijn om je paard "mooi" in de krul te rijden.

Zijn sporen nodig bij zo'n heet paard dat blijkbaar al niet goed reageert op standaardhulpen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 07:31

Verto schreef:
Je paard heeft pijn in zijn mond. Ik zie geregeld dat de mond open is en de tanden zichtbaar zijn. Bij foto "Eigenwijs hoofd" is dat erg goed zichtbaar. Of dat nu door het bit komt dat tegen zijn verhemelte of tandvlees aandrukt en/of door jouw de druk van jouw handen en armen dat voel je zelf het beste.
Ik vind dit wel meevallen hoor, lijkt me eerder een momentopname. Misschien is het paard daar net op het bit aan het kauwen?

Verder ben ik het met bovenstaande reacties eens. Ook vind ik dat je nog met een iets te holle rug rijd. Probeer je bekken te kantelen en ga zitten alsof je in een luie stoel neerploft. Heb je ook les?

Wel een heel leuk paardje!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 07:41

Ik vind het er best leuk uitzien over het algemeen.
Wel een paar puntjes
- waarom rij je met sporen als je de hulpen nu al niet zo goed kunt geven?
- je houding kan je nog wel wat aan werken (ziet er nu ook niet slecht uit, hoor, maar idd wel een holle rug)
- waarom dragen jullie geen cap? Jullie rijden zo te zien in een soort parkje of zo, dus je moet waarschijnlijk nog langs de weg om terug naar stal te gaan.

Mich_Danc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:09

Ja mijn pony kauwt heel erg op het bit zelfs als je haar niet beet hebt, en ik had juist helemaal geen spanning op het bit , ik kon haar zo loslaten...

Ik ken de hulpen supergoed en ik heb sporen omdat ze vaak gewoon door mijn been heenloopt, ik ben ook al bezig met het wijken .

Ik ben nu van de stal af waar we stonden , en daar mochten geen lessen gegeven worden behalve door de stal eigenaar.
Ze staat nu op de wei en in September gaan we naar een nieuwe stal
En daar ga ik lessen. Daar mag ook van buitenaf komen.

Ja cap is eige keuze ookal weet ik dat het gevaarlijk kan zijn ...

Verder bedankt voor de reacties ,

En ik ga zeker wat doen met de tips...

Ik rijd ook met haar op een veldje omdat ik geen rijbak heb nu.
En nu ze op de wei staat gaan we eigenlijk veel naar buiten
Alleen soms pakken we ze weer eventjes op.

Toen we nog op stal stonden deden we veel tempowisselingen, Daar was haar galop ook net zo ontspannen als in de draf
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-07-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Mich_Danc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:49

@ verto

en heet was ze niet , alleen in de galop ...

Ik heb zoveel met haar geoefent dat ze het bijna uit zichzelf doet , ik ben juist altijd gefocust op het ontspannen anders had ik mijn teugels al die fotos niet zo losjes gehad,

Hoe zou je eigenlijk kunnen weten dat ik zo "gefocust" ben op het in de "krul" rijden ?