Zosja (Solitair X Samber) HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Zosja (Solitair X Samber) HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:46

zosja is na een tijdje goed oefenen en trainen best veel veranderd na mijn mening het rijden gaat relaxter en ze
veranders ook kwa bouw

paspoort info
naam zosja van't hakenbosch (zijn er nog meer mensen die een paard hebben van deze stal)
leeftijd 6
stamb solitair x samber

zosja is een merrie die de laatste jaren alleen peg had eerst peesonsteking -zware vermagering-wond op sprongewricht
gelukkig is het nou allemaal voorbij en zijn we weer hard aan het werk
om haar weer goed op gang te krijgen we hebben de afgelopen tijd wat wedstrijden gedaan we zijn altijd geeindig met een winstpunt zelf 1 keer met 2
dus gelukkig gaat het al stukken beter met ons

houding verbeterings punten
ik zit iets achterover
handen rechtop
hakken iets meer uitdrukken

ik heb niet veel foto's maar het verschil is te zien na mijn gevoel
9 juni 2011 tijdje terug dus
Afbeelding
en vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Missmoonie86

Re: Zosja (Solitair X Samber) HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:56

Als eerste, wat heb je een verschrikkelijk mooi paard :D

Dit is de eerste keer dat ik hier in deze rubriek reageer.
Op foto 2vindt ik dat je erg ver naar achterleunt. Dit kan je verbeteren door alleen je schouders naar achteren te doen en je borst vooruit steken. En je hakken mag je wat meer uitdrukken.
Voor de rest vindt ik het er netjes uitzien ;) Ga zo door ;)
Daarbij leert iedereen elke dag wat bij. het kan nooit in 1x perfect gaan
Veel succes

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:58

vind het is een maand tijd al erg veel verschil haha kwa bouw van het paard ook!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:54

Er is inderdaad verbetering te zien :)
Ik krijg de indruk dat ze een beetje traag is, ze lijkt iets actiever te mogen draven voor mijn gevoel. Daarom lijkt het ook alsof ze wat op jouw handen hangt, klopt dat? Dat zou ook jouw stuwende houding verklaren.
Ook vind ik dat je de teugels een beetje te lang hebt. Neem ze wat korter, activeer je paard wat meer van achteren en dan wordt het plaatje al heel anders.
Ook mogen je beugelriemen wel een gaatje langer, je zit nu met je knieën over de wrong heen.

Succes :)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:09

Ik vind de eerste foto eigenlijk nog het netst, je paard heeft daar een mooie actieve achterhand, jij hangt daar niet teveel aan de teugels en zit rechtop.
Wat ik op de nieuwe foto's zie is dat je paard wat actiever mag en dat jij zo'n beetje aan de teugels hangt om je evenwicht te bewaren, niet in het zadel 'zit' en je handen te dicht bij je hebt.

Wat ik zou willen zien is dat je je handen wat verder naar voren doet, zodat je ze niet zo snel vast zet.
Je benen mag je iets langer maken en dan wat meer op je kont gaan zitten.
Ik denk dat je teveel met de voorkant bezig bent, probeer eerst je paard van achteren naar voren te rijden, zodat alles geactiveerd wordt, dan komt de ontspanning ook vanzelf.

Vind het wel een mooi paard! Hier kun je wat leuks mee bereiken :)
Heb zelf ook 1 van Solitair, en vind dat ze ontzettend graag voor je willen werken :j

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:28

Hoi ik ken je paard nog wel van sq stable ermelo ik ging daar wel eens met een vriendin heen heb je wel eens zien rijden. Heb al meerdere topics van je gezien en moet zeggen dat ik het niet een bijster verschil vind. Misschien dat je hem nu vriendelijker rijd. Zeker door geen oefeningen meer te doen waar jullienog niet aantoe zijn. Maargoed fotos zijn ook niet goed genoeg om daar een verder oordeel over te kunnen geven. Overings is je paard al wel meer opgeknapt maar er mogen nog veel meer kilos aan. Succes samen

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:22

Mooi paard!Je mag je hakken idd iets meer uitdrukken en je leunt idd iets te ver naar achteren.Daardoor zit je niet zo recht.Voor de rest vind ik het er mooi uitzien!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:11

ik weet het naar achteren zitten is soms iets te lekker haha net een luie stoel
maar de kilo's hoeven er niet aan mevrouw de pompadoer is zelf te dik impricipe dit is puur een kwesti van rijden voor de spieren elke keer als het was beter ging had ze weer wat.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:20

In de eerste foto van juni is je paard meer actief van achter dan nu. Je teugels zijn inderdaad wat lang maar ondanks dat ze lang zijn lijkt het nog alsof je best sterk inwerkt met je hand. Probeer je handhouding boven de schoft te houden en je handen op gelijke hoogte te houden. Nu zijn ze ongelijk en teveel naar je buik getrokken.

Je houding is ook niet ideaal, je leunt met je bovenlichaam naar achteren maar je onderlichaam gaat naar voren. Nu kan je rustig je beugels langer doen en proberen meer te ontspannen in je lichaamshouding en te letten op dat je hakken, heulp en schouders op 1 rechte lijn zitten, maar ik denk dat in dit geval je zadel na laten kijken en bijvullen meer helpt. Je zit nu ver achterin het zadel ipv in het dieptepunt wat meer naar voren ligt. Lijkt ook alsof je zadel nu te ver naar voren ligt, maar dat is lastig beoordelen. Na laten kijken is sowieso wel een goed idee.

Voor de opbouw van spieren kan je ook afwisselen door te longeren met bijzet of dubbele lijnen en balkjes lopen, veel overgangen rijden etc. Dan heb je over een paar maanden een heel ander paard.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:30

heb het zadel net nieuw.. XD
maar ik heb ook een ongeluk gehad vroeger aan me rugenwervels hierdoor kan ik niet lang recht op echt zitten ik probeer zo lang mogelijk maar is niet bepaald prettig met wedstrijd probeer ik het zolang mogelijk vol te houden maar is geen pretje kan er ook niet meer aan geholpen worden hellaas is blijvend letsel

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:50

Wel commentaar willen maar bij ieder puntje vervolgens "ja maar.." beginnen.

Toch kan ik het niet laten.

Vind aan het rijden qua je paard zijn lopen nog echt niet zoveel verschil....

Ze gaat op de voorhand en zakt met haar hoofd, ze is absoluut niet genoeg actief
van achteren naar voren gereden. Op de nieuwe foto's hang je achterover en hoe
je het ook wend of keert.. dit is een onnatuurlijke houding.. ZEKER op een veelzijdigheidszadel
want die kiepen je normaal zelfs wat voorover.

Doe je beugels wat langer en leg je hakken wat meer onder je kont ipv of naar voen
steken of je knieen zo klemmen aan je zadel.

Je teugels korter en je handen zo'n 7 cm meer naar voren boven de hals. En vanuit daar
veel tempowisselingen gaan rijden waarbij 1x been ook echt direct het gewenste effect moet
gaan geven.

Verder vind ik haar overigens niet zo heel schraal maar om bespiering te kweken zal ze ook
wat reserves nodig moeten hebben om wat meer energie te houden.

Wens je veel succes!