Dressuurtraining 28 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloesxx

Dressuurtraining 28 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:12

hee allemaal :)
Dit zijn Paola en ik. Paola is een 14 jarige kwpn merrie van 163 hoog. Ik verzorg haar nu 3 jaar en rijd zelf ong 6 jaar. Sinds ong een half jaar heb ik privé les op haar. Ik rijd nog geen wedstrijden, maar ik ben het wel van plan. Nu zit ik nog een beetje rond het B niveau. Ik heb nu de ontspanning er een beetje inzitten, en wil nu graag wat oefeningen gaan doen zoals wijken enz. We hebben nog een beetje moeite met stelling en inbuigen op de volte. Dus daar ben ik nog een beetje mee aan het oefenen. Tips zijn van harte welkom Ook ben ik nog bezig mijn houding te verbeteren. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien heb ik mijn hakken niet goed naar beneden, heb mijn handen niet rechtop en ze kunnen wat hoger.

veel kijkplezier :D!

foto 1:
Afbeelding

foto 2:
Afbeelding

foto 3:
Afbeelding

foto 4:
Afbeelding

foto 5: even de hals laten strekken
Afbeelding

foto 6: even lekker uitstappen
Afbeelding

bedankt voor het kijken :D!
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-07-11 07:48, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: op verzoek van TS openingspost aangepast naar regels HAW

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:17

Leuk paardje!
Maar ik vind op sommige foto's je binnenhand wel streng.

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Dressuurtraining 28 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:09

De openingspost is aangepast, dus dit topic mag weer open!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:21

jeetje leuk paard,die kan volgens mij aardig bewegen!

wat denk ik als eerste belangrijk is,werk aan je eigen houding. ze je handen niet vast om nageeflijkheid te krijgen,let erop dat je binnenhand niet te streng is.
probeer ook jezelf lang te maken,rechtop te zitten en je hakken uit te drukken

succes!

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:25

Ziet eruit als een paard met potentie inderdaad!
Probeer op je handen te letten, en je houding over het algemeen, je hebt namelijk de neiging om voorover te vallen.
Verder vind ik jullie een leuk stel haha (: .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:02

Op foto 3 en 4 zie ik ook een knik in je polsen, probeer daar ook op te letten.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:47

Ik zie dat je je polsen knikt en op de 2e foto lijkt het wel alsof je haar hoofd probeert op te tillen :?
Ook zie ik dat je je handen wijd zet, is dat om haar na te laten geven? Zo ja, dan ben je op de verkeerde manier bezig. Die krul komt vanzelf als je haar goed van achter naar voor aan je hand rijd. De krul is een cadeautje, niet iets om af te dwingen.

Als ik jou was zou ik ook je beugelriemen iets langer maken, nu zit je erg kort en dat zorgt er ook voor dat je sneller naar voren valt (en dus je hakken optrekt). Probeer jezelf in je gedachten langer te maken. Zit trots op je paard oftewel, hakken naar beneden, kin omhoog, schouders ontspannen, bovenarmen langs je lichaam en je onderarmen in 1 lijn met de mond van je paard. Als je daarmee begint ben je al op de goede weg :)

Het kan zijn dat dit wat hard overkomt maar het is als opbouwende kritiek bedoeld hè ;)

Succes :)

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 22:21

Noisy schreef:
Ik zie dat je je polsen knikt en op de 2e foto lijkt het wel alsof je haar hoofd probeert op te tillen :?
Ook zie ik dat je je handen wijd zet, is dat om haar na te laten geven? Zo ja, dan ben je op de verkeerde manier bezig. Die krul komt vanzelf als je haar goed van achter naar voor aan je hand rijd. De krul is een cadeautje, niet iets om af te dwingen.

Als ik jou was zou ik ook je beugelriemen iets langer maken, nu zit je erg kort en dat zorgt er ook voor dat je sneller naar voren valt (en dus je hakken optrekt). Probeer jezelf in je gedachten langer te maken. Zit trots op je paard oftewel, hakken naar beneden, kin omhoog, schouders ontspannen, bovenarmen langs je lichaam en je onderarmen in 1 lijn met de mond van je paard. Als je daarmee begint ben je al op de goede weg :)

Het kan zijn dat dit wat hard overkomt maar het is als opbouwende kritiek bedoeld hè ;)

Succes :)

iig iedereen alvast bedankt voor jullie moeite en reactie :D!
jullie hebben gelijk, en de punten die jullie noemen waren ook bij mijzelf opgevallen :).
morgen heb ik weer les, en probeer ik er gelijk aan te denken.
en ik doe de beugels ook 1 gaatje langer, gewoon sowieso om het uit te proberen :)

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 22:22

Noisy schreef:

ja ik snap wat je bedoelt. Paola gaat soms heel erg hangen, en dan 'takel' ik haar als het ware een beetje omhoog omdat ze dan te zwaar wordt.

en de anderen haha bedankt dat jullie Paola een mooi beessie vinden :)
iedereen vindt hun eigen paard vaak het mooist, dus ben het met jullie eens :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-07-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:51

Als ze zo gaat hangen betekend het dat er niet genoeg impuls van achteren is. Dus kortom, niet "optakelen" met je handen maar drijven met je benen :)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:51

Leuk paard met potentie zo te zien.

Misschien een tip om zo nu en dan even zonder beugels te rijden om je houding te verbeteren, dit omdat je best in elkaar zit, dan moet je je wel lang maken.

Vind het trouwens goed dat je je zelf bewust van je verbeterpunten bent, super!

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:19

maykie schreef:
Leuk paard met potentie zo te zien.

Misschien een tip om zo nu en dan even zonder beugels te rijden om je houding te verbeteren, dit omdat je best in elkaar zit, dan moet je je wel lang maken.

Vind het trouwens goed dat je je zelf bewust van je verbeterpunten bent, super!

bedankt voor de tip! ik was al eens bezig om af en toe zonder beugels te rijden tussendoor, en rijd af en toe zonder zadel :)

ik zal vanmiddag alle tips uitproberen/toepassen!

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:05

Ik vind je wat naar voren zitten, misschien als je de beugels iets langer doet dat je onafhankelijker leert zitten en dan rechterop komt.
vooral de eerste foto vind ik jullie leuke combinatie :D
succes :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:04

Wat een ontzettend leuk paard!

Zoals je zelf al aangeeft, en tevens ook de reacties hierboven, valt je zit mij meteen op. Je lijkt jezelf een beetje vast te 'knijpen' met je knieën in het zadel, waardoor je wat verkrampt gaat zitten. (klinkt heel overdreven hoor zo) Daarbij komt ook dat, als gevolg van het knijpen, je je benen optrekt en het is op die manier ook erg lastig om met langere beugels te rijden. Ik denk dat je daardoor ook je beugelriemen kort hebt ingesteld. Soort oorzaak-gevolg dus. Met alleen met langere beugels los je dit probleem niet op. Tevens is dit denk ik ook 'the main problem' wat het verdere rijden en de moeite met stelling belemmerd.

Je geeft aan dat je de ontspanning er nu aardig in hebt zitten. Mijn tip is om intensief aan je eigen zit en ontspanning te gaan werken. Je zult zien dat de rest vanzelf komt en dat je paard laat zien wat hij in zich heeft. De zit is het meest moeilijke om aan te werken, maar ook hetgeen wat uiteindelijk te meeste vruchten af werpt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ermee verder kunt. Succes met trainen!!

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 16:20

gliss schreef:
Wat een ontzettend leuk paard!

Zoals je zelf al aangeeft, en tevens ook de reacties hierboven, valt je zit mij meteen op. Je lijkt jezelf een beetje vast te 'knijpen' met je knieën in het zadel, waardoor je wat verkrampt gaat zitten. (klinkt heel overdreven hoor zo) Daarbij komt ook dat, als gevolg van het knijpen, je je benen optrekt en het is op die manier ook erg lastig om met langere beugels te rijden. Ik denk dat je daardoor ook je beugelriemen kort hebt ingesteld. Soort oorzaak-gevolg dus. Met alleen met langere beugels los je dit probleem niet op. Tevens is dit denk ik ook 'the main problem' wat het verdere rijden en de moeite met stelling belemmerd.

Je geeft aan dat je de ontspanning er nu aardig in hebt zitten. Mijn tip is om intensief aan je eigen zit en ontspanning te gaan werken. Je zult zien dat de rest vanzelf komt en dat je paard laat zien wat hij in zich heeft. De zit is het meest moeilijke om aan te werken, maar ook hetgeen wat uiteindelijk te meeste vruchten af werpt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ermee verder kunt. Succes met trainen!!

ja daar kwam ik dus ook achter.. ik had gisteren met langere beugels gereden, maar dan heb ik dat ik ga 'bungelen' met mijn benen. Vandaag heb ik de beugels eraf gehaald en ben zonder beugels gaan rijden. ik moest echt mijn zit nog zoeken en ze was nog heel druk. Toen dacht ik van het ergste wat er gebeurd als ik mijn benen erbij laat bungelen dat ik eraf val, dus dat had ik gedaan. toen kon ik makkelijker zitten en toen kon ik Paola even ontspannen rijden. toen paola wat ontspannen was, toen begon ik weer naar mijn eigen zit te kijken en bij nagedacht van hakken laag, naar achter zitten enz. toen ging het heel goed en liep ze super :))!