gliss schreef:Wat een ontzettend leuk paard!
Zoals je zelf al aangeeft, en tevens ook de reacties hierboven, valt je zit mij meteen op. Je lijkt jezelf een beetje vast te 'knijpen' met je knieën in het zadel, waardoor je wat verkrampt gaat zitten. (klinkt heel overdreven hoor zo) Daarbij komt ook dat, als gevolg van het knijpen, je je benen optrekt en het is op die manier ook erg lastig om met langere beugels te rijden. Ik denk dat je daardoor ook je beugelriemen kort hebt ingesteld. Soort oorzaak-gevolg dus. Met alleen met langere beugels los je dit probleem niet op. Tevens is dit denk ik ook 'the main problem' wat het verdere rijden en de moeite met stelling belemmerd.
Je geeft aan dat je de ontspanning er nu aardig in hebt zitten. Mijn tip is om intensief aan je eigen zit en ontspanning te gaan werken. Je zult zien dat de rest vanzelf komt en dat je paard laat zien wat hij in zich heeft. De zit is het meest moeilijke om aan te werken, maar ook hetgeen wat uiteindelijk te meeste vruchten af werpt!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ermee verder kunt. Succes met trainen!!
ja daar kwam ik dus ook achter.. ik had gisteren met langere beugels gereden, maar dan heb ik dat ik ga 'bungelen' met mijn benen. Vandaag heb ik de beugels eraf gehaald en ben zonder beugels gaan rijden. ik moest echt mijn zit nog zoeken en ze was nog heel druk. Toen dacht ik van het ergste wat er gebeurd als ik mijn benen erbij laat bungelen dat ik eraf val, dus dat had ik gedaan. toen kon ik makkelijker zitten en toen kon ik Paola even ontspannen rijden. toen paola wat ontspannen was, toen begon ik weer naar mijn eigen zit te kijken en bij nagedacht van hakken laag, naar achter zitten enz. toen ging het heel goed en liep ze super
!