Paard gooit hoofd omhoog tijdens het rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaisaMiss

Paard gooit hoofd omhoog tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 08:01

Hoii,,

Als ik op een manegepaard rijd gooit die zn hoofd omhoog tijdens het rijden. Wat kan ik hier aan doen?

silver2000a

Re: Paard gooit hoofd omhoog tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:10

dat heeft mijn pony ook meestal komt dat door spanning steeds als hij zijn hoofd omhoog gooit een beetje druk geven hij zal het dan niet fijn vinden om zijn hoofd omhoog te gooien veel ik denk niet dat het bij een manege pony helemaal lukt omdat er ook anderen op rijden maar het vast wel minder succes ermee /3 *\o/*

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:57

Het is een soort protest op iets wat het paard niet bevalt. Dit kan spanning in jou lijf zijn, te hard landen met lichtrijden, maar ook een slecht passend zadel zijn, waardoor je paard niet lekker kan lopen.

Ik denk dat je het beste je instructrise kunt vragen waar het aan ligt.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:07

Of je rijdt met teveel hand, zit inderdaad gespannen, en ondersteun je je paard niet voldoende met je benen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:51

Ik denk aan een aantal dingen, ik ken het probleem bij mijn pony die het veel deed.
Zij had last van wolfskiezen, het werd daarna een stuk minder. Af en toe doet ze het nog wel als ze niet ontspannen loopt.
Probeer samen met je instructrise het probleem te achterhalen, er kunnen meerdere oorzaken zijn, je moet alleen de juiste zien te vinden en dat is makkelijker als je instructrice je daarbij helpt. (evt. fysio kan ook zeker geen kwaad)