Roxet (v. Zuidhorn) @ onderling L1 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAppelmoes

Roxet (v. Zuidhorn) @ onderling L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:07

Hello,

link naar vorig topic ;
[RT-HAW] Mijn eerste wedstrijd, 185 punten (filmpje)

12 juli had ik mijn (onderlinge) L1 debuut. Het was mijn vierde wedstrijd maar thuis ging het zo goed dat ik gewoon L1 ben gestart. Helaas worden Roxet en ik vrij gespannen op wedstrijd dus dat wil nog wel eens botsen. :') Ik moest na mijn 2e proef ook naar de jury toe, ze vond het een mooi paard maar het paard had nogal veel spanning en ik kon daar nog niet zo goed mee omgaan. Dat klopt helemaal, maar over 6 dagen wordt mijn eigen paardje beleerd en gaat mijn moeder alleen met Roxet verder (we rijden er nu allebei op). Mijn moeder mag nu officieel L1 met haar starten.

Ik had trouwens 180 en 182.

Even info;

Roxet
13 jaar
Zuidhorn x Belfalas
vroeger mee gesprongen

foto's staan op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de proef, dit doet ze dus zodra ik in de ring ben en echt alleen als er iemand begint met lezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na de proeven, ik liet haar even gaan zodat de spanning weg was.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes Larissa

Nerol

Re: Roxet (v. Zuidhorn) @ onderling L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:49

Vind het er netjes uitzien. Wel zie je de spanning ietsje. Gewoon rustig blijven zitten en niet te veel aan de voorkant zitten op die momenten.

mogley74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:31

probeer de kont van je paard iets meer te laten zakken, valt een beetje op de voorhand. Als de benen er meer onder treden ziet het geheel er stukken actiever uit.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:19

Waarom laat je haar even lekker gaan ná de proef om de spanning kwijt te raken?
Je kan dit stukje ook meepakken juist bij het losrijden, sommige paarden moeten juist heel rustig in stap of draf opgepakt worden maar sommige paarden hebben er echt wel baat bij als je ze even lekker flink laat galoperen.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:39

Matheno schreef:
Waarom laat je haar even lekker gaan ná de proef om de spanning kwijt te raken?
Je kan dit stukje ook meepakken juist bij het losrijden, sommige paarden moeten juist heel rustig in stap of draf opgepakt worden maar sommige paarden hebben er echt wel baat bij als je ze even lekker flink laat galoperen.

Ik snap je punt, maar dit doen we na de proef omdat als we het voor de proef doen ze alleen maar heet wordt en nog meer gaat schudden met haar hoofd. :)

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:19

het ziet er af en toe iets gespannen uit,
als ze vervelend doet als iemand begint te lezen kun je misschien beter de proefjes uit je hoofd leren.
gewoon lekker werken aan de spanning en vaak op wedstrijden gaan zodat het normaal voor jullie wordt,
success :)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:36

is ze alleen vervelend op wedstrijd of ook als er bij jou thuis in de bak wordt voorgelezen?anders zou ik zeggen probeer iemand te strikken die elke keer als je in de bak gaat rijden even komt voorlezen... misschien helpt het.
en verder denk eraan dat je je voeten naar binnen toe draait :)

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:14

lauran__ schreef:
is ze alleen vervelend op wedstrijd of ook als er bij jou thuis in de bak wordt voorgelezen?anders zou ik zeggen probeer iemand te strikken die elke keer als je in de bak gaat rijden even komt voorlezen... misschien helpt het.
en verder denk eraan dat je je voeten naar binnen toe draait :)

Dan doet ze het ook. We kunnen ze ook niet te vaak oefenen want dan kent ze de proeven uit haar hoofd en wacht ze niet meer op mij. En ja, mn tenen, het blijft een ramp. :')

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:39

ik zou ook niet elke keer dezelfde proef oefenen maar gewoon iedere keer een andere, en anders gewoon weer wat B proeven oefenen thuis gewoon om het idee dat er iemand staat te lezen maar jij wel gewoon rustig door kan rijden.

LSP89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:32

Ziet er toch best netjes uit, soms idd wat spanning maar over 't algemeen best netjes. Tenen iets naar binnen, als je probeerd echt je knieen naar beneden te duwen vallen je benen automatisch al mooier. De tip van het thuis oefenen met voorlezen zou ik inderdaad meenemen, is een goed punt om te oefenen als ze dit altijd doet als iemand gaat voorlezen. Hoef je ook niet elke keer dezelfde proef te nemen maar ook steeds een andere, dan raakt ze er ook niet aan gewend. Dat scheeld. Succes jullie komen er wel!!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:04

netjes,, probeer jehanden wat meer rechtop te houden!
gewoon goed oefenen met die spanning!
en veel succes met je eingenpaardje