Blaxton (v. radisson) in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Blaxton (v. radisson) in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 22:33

Hi bokkers :wave:

het is alweer een poos geleden dat wij voor de laatste keer een dressuur topic hebben gemaakt, we maakte wel sprongen vooruit alleen tot een paar weekjes geleden stagneerde het een beetje... de laatste tijd gaat het weer echt stukken beter, ik heb meer constandheid qua lopen en ontspanning (echt ontspannen).

onze oude topics:
[RT-HAW] De nog donkere schimpie Blaxy aan het rondtouren!
[RT-HAW] 4,5 jarige blaxton (v. radisson) weer lichtjes aan het werk!
[RT-HAW] 4.5 jarige schimmel Blaxton (Radisson x Landwind II) o.h.z.

even wat achtergrond informatie: ik heb Blaxton sinds 14 maart dit jaar, erg kort dus nog eigenlijk! Ik heb echte en ontzettend goede klik met hem nu al, toen ik hem kocht was hij echter net onder het zadel, hij is nu net 5 jaar oud en het is een Radisson x Landwind II B. We zijn van plan om in augustus B te gaan starten. :) We werken vooral aan de lange en lage maar ook de wat kortere halshoudingen, Blax is ook wat scheef, hij wil - vooral na 20 minuutjes - zijn kont naar binnen gooien, dit kan ik goed corrigeren maar het is soms nog wat lastig! Ik heb goed les en mijn instructrise rijd hem zo nu en dan ook. :)

Ik ben super blij met de foto's die er gemaakt zijn, er zijn niet veel foto's van het 'langere halshouding' werk helaas, maar verder zitten er echt leuke plaatjes tussen. :) naja kijk en geniet hopelijk!!

1. hier hadden we al eventjes gestapt:
Afbeelding

2. kort niet helemaal 'echt' ontspannen:
Afbeelding

3. beetje een appart moment :p :
Afbeelding

4. dit was op het 'enge plekje' als je goed kijkt zie je dat ze daar een een of andere put? aan het verbouwen zijn, vandaar dat ie te kort in de hals word
Afbeelding

5. dit plaatje is al fijner :)
Afbeelding

6. middengalopje
Afbeelding

7. mooi galop moment, jammer dat ie ietwat kantelt
Afbeelding

8. mooi helemaal door ontspannen, hij zou een ietsie pietsie meer ruimte mogen krijgen van me :)
Afbeelding

9. mooi plaatje, jammer dat ie iets te diep komt, en mijn hak moet laag blijven!
Afbeelding

10. ben blij met dit plaatje :D alleen mijn houding daar mag wat aan gesleuteld worden maar ach.. je kan niet alles hebben :')
Afbeelding

11. handen lager en dichter bij elkaar!
Afbeelding

12. wijken; gaat over het algemeen goed maar hij kantelt hier helaas :n
Afbeelding

13. hij hangt hier ietsjes en word wat zwaar maar verder wel fijn :)
Afbeelding

14. gebroken lijntje 5 m
Afbeelding

15. wegrijden!! wel een leuk plaatje :)
Afbeelding

16. fijn hand galopje
http://i55.tinypic.com/2cnccar.jpg

17. een creatief momentje van de fotograve :D
http://i53.tinypic.com/qnadk8.jpg

18. en ja ook nog op de linkerhand een galopje gedaan :)) mooie afsluiter!
http://i52.tinypic.com/ogck6u.jpg

dit was het dan, er zijn nog veel werkpunten, zoals dat hij langer in de hals mag komen en dat mijn houding soms wat beter mag, maar ik ben blij met waar ik nu ben... Blax is een super fijn en slim dier, zo braaf als wat en echte allrounder die echt alles kan :)) ik hoop leuke reactie's maar ook onderbouwend en goed commentaar! Bedankt voor het kijken. :D

:wave:
Laatst bijgewerkt door Sica op 20-07-11 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 foto's, heb de rest in link gezet

irina_umbria

Re: Blaxton (v. radisson) in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:37

leuke beestje!

wat ik wel zie is dat je je hakken soms optrekt, probeer daar dus beetje op te letten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:43

Leuk dier hoor. Probeer eens zonder beugels te rijden want naar mijn idee heb je de neiging om scheef te gaan zitten. Valt op deze foto's al minder op dus ik denk dat je er al wel mee aan het werk bent maar op vorige foto's was het echt goed zichtbaar. En je kan natuurlijk niet verwachten dat het paard mooi recht wordt als je er zelf scheef op gaat zitten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 08:26

En van zonder beugels rijden gaan we recht zitten.. Helaas, was het maar zo'n wondermiddel.. :)
Zonder beugels rijden kan best helpen (onder goede hulp) maar wat vaak gebeurd is dat je zelf verkrampt, gaat klemmen met je knieën, hierdoor de beweging in je knieën/bekken en in je ruggegraat verliest, wat zorgt dat je juist slechter gaat zitten. Een goede zitles kan ook prima met beugels (sinds jij gewoonlijk ook met beugels rijd).

Leuk paardje, maar moet echt veeel meer richting de LL, zie weinig ontspanning, op de momenten dat hij '' er door heen'' loopt loopt hij juist veel te diep en op de voorhand.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 08:42

Houding is soms bagger maar die ontspanning valt echter mee. Als hij ontspant doet ie dat uit zichzelf en ontspant ie echt, behalve op dat 'enge' stukje.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 08:49

Leuk paardje! Persoonlijk vind ik ook foto 15 het mooiste beeld geven; van achter naar voren. Ik ga mee met ZusJacobs. Hij lijkt hier voor jouw idee wel te ontspannen maar loopt constant ver achter de LL. Probeer meer van achter naar voren te rijden en geef hem de ruimte aan de voorkant. Succes ermee.

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:15

Ziet er goed uit col. Lekker lang en laag en daarna oppakken! Alleen wel om je hakken denken, heb ik ook last van :=

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 11:56

Bedankt!! Maar ik blijf erbij dat de ontspanning op de enge hoek na prima is. Vertekend misschien wat. Maar hy is al uizichzelf goed ontspannen en v achter na voren. Alleen geenfotos van langere hals helaas

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:52

Al en aanta lkeer heb ik een topic van je voorbij zien komen, altijd een plezierig beeld om naar te kijken.
Leuk dier om te zien.

Op alle foto's trek je alleen je hakken en je knieen op :)
Probeer vanuit je bekken wat meer te ontspannen, op een aantal foto's lijkt het op je vanuit je heup wat naar buiten draait.

DrDiamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:58

Hakken uitdrukken, schouders naar achteren, handen voor het zadel en naast de schoft, wat soepeler in je polsen.
Veel succes en je hebt een leuk schimmeltje

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:38

Bedankt voor je leuke en leerzame reactie! Dat ga ik proberen! :D
Fifteen schreef:
Al en aanta lkeer heb ik een topic van je voorbij zien komen, altijd een plezierig beeld om naar te kijken.
Leuk dier om te zien.

Op alle foto's trek je alleen je hakken en je knieen op :)
Probeer vanuit je bekken wat meer te ontspannen, op een aantal foto's lijkt het op je vanuit je heup wat naar buiten draait.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:39

de rest ook erg bedankt voor de reacties!!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:55

Apart dat hij na 20 minuutjes scheef word, die oorzaak kun je misschien eens bij jezelf zoeken, misschien ben je zelf scheef in je bekken en/of rug, waardoor hij zich aanpast om fijner te kunnen lopen.

Ik vind het een leuk dier! Wel wat schraal.. Probeer hem wat meer ruimte van voor te geven, en wat meer gas te geven, hij hangt erg aan je teugels, en valt vooral!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:43

Leuk paard! Vind dat je hem netjes rijd, je geeft hem de ruimte om te ontspannen! (op enkele puntjes na dan :+ )
Bij de eerste paar foto's kreeg ik de indruk dat je wilde springen, je zit vrij kort heb ik het idee?
Probeer je handen even wat lager te dragen, zo kan hij je hand meer opzoeken,
verder ziet het er netjes uit!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:29

Vienna2007 schreef:
Apart dat hij na 20 minuutjes scheef word, die oorzaak kun je misschien eens bij jezelf zoeken, misschien ben je zelf scheef in je bekken en/of rug, waardoor hij zich aanpast om fijner te kunnen lopen.

Ik vind het een leuk dier! Wel wat schraal.. Probeer hem wat meer ruimte van voor te geven, en wat meer gas te geven, hij hangt erg aan je teugels, en valt vooral!

Dankjewel! Hij word scheef (gooit zijn kont naar binnen) omdat ie moe word, zal ook vast gedeeltelijk aan mij liggen :j nou schraal issie niet hoor haha :D zelfs beetje dik.. zal wel wat vertekenen :p

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:31

Lizzyy schreef:
Leuk paard! Vind dat je hem netjes rijd, je geeft hem de ruimte om te ontspannen! (op enkele puntjes na dan :+ )
Bij de eerste paar foto's kreeg ik de indruk dat je wilde springen, je zit vrij kort heb ik het idee?
Probeer je handen even wat lager te dragen, zo kan hij je hand meer opzoeken,
verder ziet het er netjes uit!

Hee bedankt! nou ik trek mijn hakken en knieeen op vandaar dat het kort lijkt, bedankt!

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 05:09

Wat een mooi paardje,

nu even ter zake;
probeer je onderbeen niet te ver naar achter leggen, schouders ellebogen en hakken op 1 lijn.
die hakken en schouders zitten om de meeste foto's wel aardig netjes alleen je ellebogen niet.
op foto 12 probeer aan te sporen onder het rijden niet met je hakken heel ver omhoog. handen lager, maar als je schouders ellebogen en hakken op 1 lijn houdt zitten ze waarschijnlijk al op de goede plek.
Veel Succes!

Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:02

leuk paard :j
probeer je hakken iets meer uit te drukken,
en je handen meer bij elkaar te plaatsen, op sommige foto heb je de teugels iets te lang,
maar vind het een fijn ontspannen beeld :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:35

denk dat je soms ook wat streng bent met je binnenhand, misschien dat hij daar op door pakt en daarom wat scheef trekt? lastig hoor, hopelijk heb je het er snel weer uit.
Je eigen houding zou wat ontspannender mogen maar volgens mij heeft hij ook flink wat energie als ik hem op foto 10 bijvoorbeeld zie lopen. Je moet het maar uit zien te zitten he ;) oefenen en veel feedback is het enige wat je kan helpen lijkt me.

Succes maar zo te zien aan sommige foto's komt dat helemaal goed!

ps gave laarzen! wat voor zijn het?

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:35

op foto 2 kropt ie zich iets op, daar mag het neusje er wel iets uit.
je trekt je binnenhand af en toe iets terug, misschien komt daar het hoofdkantelen van?
jullie zijn een leuke combinatie om te zien hoor :D
succes!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:12

thanks!
Het zijn derby laarzen :D
het is een vrij slome dikzak maar op de foto's wassie wat gespannen ivm bakspoken :D
de ene dag issie scheef, de andere dag super recht! waarschijnlijk ligt het er aan hoe moe die is zeg maar

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:35

misschien werken gpg beugels bij jou met het langer maken in je been, werkt sowieso ontlastend voor scheve houdingsproblemen... :j
ziet er wel fijn uit probeer soms je handen wat lager te plaatsen zodat hij zijn rug mooier kan rekken ipv hol maken en hals opdrukken. Je gaf al aan dat hij spannend was :o hahaha dus ik snap het wel!! :D

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:41

leuk paardje en mooi laarzen! <3
ik vind zelf dat hij/zij te veel op de voorhand loopt, probeer veel tempowisselingen, overgangen te rijden.
de B komt vast wel goed :j succes!