Ik heb sinds mei eindelijk een verzorg/bijrijdpaard gevonden in de buurt
Het is een 7-jarige KWPN-merrie van 1.68 hoog en het is echt een dametje. Ik ben door een val jaren terug nogal angstig geworden, en hier maakt ze graag gebruik van. Voordat iedereen gaat roepen "je moet goede instructie nemen" even dit: ik heb geen beschikking over een bak (ook niet in de buurt) en kan alleen in het land rijden. Het is mede daardoor lastig voor mij om instructie te vinden. Verder heb ik ook geen vriendinnen in de buurt wonen die mij kunnen helpen. De eigenaren van het paard doen er zelf verder niks mee en kunnen wel een klein beetje helpen, maar niet zoveel omdat ze beiden last hebben van reuma.
Het belangrijkste "probleem" voor mij is dat ik vaak (gelukkig niet altijd) het gevoel heb dat ik niet de controle heb, maar dat zij bepaald wat er gebeurd. Ik heb dan ook nog maar een paar keer op haar gereden. Verder veel gepoetst en gelongeerd, en ook wat grondwerk gedaan
Soms gaat dit heel goed, maar dat kan dan ook ineens de volgende dag volledig omslaan. Zo was ik haar laatst bijvoorbeeld aan het longeren.. en dan moet ze langs een stukje bosjes, en elke keer dat ze daarlangs kwam, een half uur lang, ging ze uitwijken en versnellen. Niks wat ik deed veranderde daar wat aan... Ik wil heel graag op dit paard kunnen rijden, en ik ben er ook van overtuigd dat het geen vals paard is, maar op dit moment komen we niet echt verder helaas

Wie heeft er tips?

.