Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

!Quir schreef:Nooit de "moeilijke" kant het meeste trainen, dan wordt de andere kant steeds stijver en moeilijker. Dus gewoon beide kanten even veel en zorgen dat ze gelijk worden.
Angela schreef:Quir schreef:Nooit de "moeilijke" kant het meeste trainen, dan wordt de andere kant steeds stijver en moeilijker. Dus gewoon beide kanten even veel en zorgen dat ze gelijk worden.
Ik denk dat je dit verkeerd ziet. Je traint toch juist naar verbetering toe? Door de moeilijke kant steeds meer te trainen, wordt deze juist alleen maar beter, en dus juist minder stijf en minder moeilijk. Je kunt je paard echt niet beter maken door er niets aan te doen.
We denken alleen beide dat we daar op een iets andere manier het beste komen
Angela schreef:daarmee ben ik het zeker met je eens. Nu vind ik alleen wel dat je dit het snelste bereikt door de moeilijke kant meer te trainen als de makkelijke kant, wat natuurlijk niet weg neemt dat je de makkelijke kant ook aan het trainen bent. Als je paard "recht" is, maakt dat dat je beide kanten evenveel traint, en als de moeilijke kant ineens de makkelijke kant is en andersom, dan train je dus de dan moeilijke kant weer het meeste.
Maar goed, ik denk dat we beide hetzelfde voor ogen hebben: een recht paardWe denken alleen beide dat we daar op een iets andere manier het beste komen
Angela schreef:begin met gemakkelijk om je paard uit te leggen wat je van hem/haar wilt. Dan de moeilijke kant. De moeilijke kant pak je altijd het langste, omdat deze kant meer getrained moet worden als de makkelijke kant. Sluit weer af met de makkelijke kant, om zo positief mogelijk de oefening af te sluiten.