Haflingermerrie Marieke @ work, fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpecialPearl

Haflingermerrie Marieke @ work, fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 08:10

Marieke en ik zijn hard bezig met een beetje dressuur rijden. Eigenlijk ben ik niet zo van de dressuur en mijn pony ook niet. Vandaar dat we eigenlijk ook veel buiten rijden. Afgelopen maandag zijn er wat foto's van ons gemaakt, en ik ben best blij met het resultaat. :) Ook om te zien dat we toch elke keer wat vooruit gaan.

Marieke is een haflingermerrie van 10 jaar en ik mag al bijna 9 jaar van haar genieten. <3 Ook zijn er nog andere foto's gemaakt. Zie onder staande link:

[ITP] Knappe haflinger op fotoshoot!

Met rijden heb ik nog wat moeite om haar rustig in de aanleuning te houden. Ze is echt nog op zoek waar ze moet lopen met haar hals/ hoofd. Verder gebruikt ze haar achterhand goed en reageert ze steeds beter op mijn been. Wel zag ik dat ze met lange teugel op de voorhand valt, dus blijkbaar toch niet goed genoeg. De galop is nog wat minder en heb ik het gevoel dat ze heel stijf is en niet zoveel beweging gebruikt. Ik weet niet zo goed hoe ik dit kan oplossen.
Verder zie ik op foto's dat ik meer naar voren moet kijken en mijn bovenarmen dichter langs mijn lichaam moet laten lopen en dan heb je meteen als resultaat dat mijn handen niet zo ver van elkaar weg staan.

Hier zijn de foto's van het rijden afgelopen maandag. Ze zijn nog onbewerkt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

En nog 1 van ons samen. <3
13.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :) Een reactie zal leuk zijn!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:23

Je rijdt er heel vriendelijk en het ziet er heel leuk uit.
maar omdat het HAW is...
Hophophophophop handjes moeten rechtop ;) haha!

Milou_M

Re: Haflingermerrie Marieke @ work, fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:36

Waauw wat een mooie bos blonde manen zeg!! <3 Wat mij opvalt is inderdaad je handhouding, ook vind ik je te streng op je binnenhand, dat zie ik steeds terug op bijna elke foto! Ik vind je zit wel super mooi, probeer niet te ver naar voren te gaan zitten, maar dat is echt maar heel weinig hoor!! :D

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:26

Milou_M schreef:
Waauw wat een mooie bos blonde manen zeg!! <3 Wat mij opvalt is inderdaad je handhouding, ook vind ik je te streng op je binnenhand, dat zie ik steeds terug op bijna elke foto! Ik vind je zit wel super mooi, probeer niet te ver naar voren te gaan zitten, maar dat is echt maar heel weinig hoor!! :D

:o? Ik zie dat nergens hoor.
Ik zie wel iemand die stelling probeert op te vragen denk ik.
Leuke foto`s ziet er vriendelijk uit.
Wel oogt ze wat zwaar in je hand probeer haar goed aan het been te rijden en de druk wat van de voorhand af te halen en van achter naar voor te gaan rijden.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:14

Hey Chantal,
wat ziet ze er goed uit zeg!
wat fijn dat je weer wat meer aan het trainen bent met haar, ondanks dat ze het niet zo leuk vind als boscrossen natuurlijk!
ik weet dat ze een fijn en sterk achterbeen heeft, om haar hier nog meer op te krijgen, en dus wat meer op haar achterbeen te krijgen zou ik proberen veel te schakelen, overgangen, en dat vaak en korte stukjes.. misschien wordt ze daar wel fijner van!
sta je nog steeds op de zelfde plek?

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:15

GillyZidane schreef:
Hey Chantal,
wat ziet ze er goed uit zeg!
wat fijn dat je weer wat meer aan het trainen bent met haar, ondanks dat ze het niet zo leuk vind als boscrossen natuurlijk!
ik weet dat ze een fijn en sterk achterbeen heeft, om haar hier nog meer op te krijgen, en dus wat meer op haar achterbeen te krijgen zou ik proberen veel te schakelen, overgangen, en dat vaak en korte stukjes.. misschien wordt ze daar wel fijner van!
sta je nog steeds op de zelfde plek?

Eline! Ja ze staat nog steeds op dezelfde plek. :) Hoe is het met Vanity?

Bedankt voor de tips!

mogley74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:34

leuke foto's. denk aan je handen en je hakken, tenen naar binnen en je hakken uitdrukken. Helemaal gezien je sporen draagt, je prikt je pony zo desgewenst continu aan. sporen zijn voor de scherpe randjes en net die extra stimulatie, aansporen bij iedere pas doe je met je kuit.

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 05:24

Leuke haflinger,

ik zou de teugels ietsjes korter nemen, en dan lekker met de teugels spelen.
wil hij/zei makkelijk aan de teugel? en wil je dat hij/zei aan de teugel loopt?
schouders ellebogen en hakken 1 lijn. handen ietsjes rechterop, duim goed bovenop de teugel, bij foto 8 redelijk goed.
Veel Succes Samen!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:57

shannahorses schreef:
Leuke haflinger,

schouders ellebogen en hakken 1 lijn. handen ietsjes rechterop, duim goed bovenop de teugel, bij foto 8 redelijk goed.
Veel Succes Samen!

dat vind ik geen goede tip! Niks spelen met de teugels, dan krijg je dus een valse knik!
ik vind dat je dr heel netjes rijd, ziet er fijn en zacht uit :) mijn tip is ook handen rechtop houden, en tenen wat meer naar binnen :)

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:20

meeikk schreef:
shannahorses schreef:
Leuke haflinger,

Veel Succes Samen!

dat vind ik geen goede tip! Niks spelen met de teugels, dan krijg je dus een valse knik!
ik vind dat je dr heel netjes rijd, ziet er fijn en zacht uit :) mijn tip is ook handen rechtop houden, en tenen wat meer naar binnen :)

Ben ik mee eens.
Nageven komt vanuit je been en niet vanuit de hand.
Je kan best een beetje doorvragen voor lossigheid maar spelen wordt al gauw zagen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:48

Mooie haf, je kan ietsje meer naar achteren zitten dan komt het met je handen ook goed. Ze loopt mooi met haar achterhand.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:16

Mooie haflinger, jullie zijn een leuk setje samen.

Ik ben het wel eens met wat hierboven al gezegd wordt, ze loopt best wel op de voorhand en ook de foto's waar haar hoofd-halshouding redelijk lijkt, duikt ze erg op haar voorhand.
Ik zou het hoofd op zich nog een beetje het hoofd laten en werken aan de motor, die van achteruit moet komen.
Ik heb met mijn haflinger hetzelfde probleem, als hij met zijn hoofdhalshouding nageeflijk lijkt, duikt hij zo op zijn voorhand, dat het nog geen nageeflijkheid ís.
Ik ben nu echt veel aan het schakelen, achterhand erbij houden, kleine stukjes en bijv. met halthouden een halve pas achterwaarts vragen om hem zijn bekken weer te laten kantelen.
En aan de longeerlijn (bijgezet) veel laten galoperen, omdat hij in die beweging ook zijn hele bovenlijn rond moet maken en galoperen gemakkelijker is dan draven.

Veel succes!

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:33

Loopt precies wat op haar voorhand en iets te diep, zou de teugels iets korter nemen en er wat meer me "spelen" (NIET zagen). En tippen iets meer naar binnen. Maar echt mooie pony en foto's ! :D