dit is onze eerste HAW. Voor het eerst heb ik iemand kunnen vinden die duidelijke foto's maakt
Ik zal even wat meer over ons toelichten.
Naam pony: Annabel van de Musscheshoeve
Vader: Aschau
Moeder: Anne M van de Elzahoeve
Leeftijd: 6 jaar
Niveau: L2 startgerechtigd
Annabel is door onszelf gefokt en op drie jarige leeftijd heb ik haar zelf beleerd. Vrij snel waren we begonnen met wedstrijden en we begonnen goed. Na een tijdje ging alles tegen zitten en hebben we een wedstrijdstop gemaakt. Op 4 jarige leeftijd zijn we weer begonnen en we waren vrij snel de B dressuur door. Toen we L1 starten was het weer hetzelfde verhaal, we begonnen goed en tijdens de indoor wedstrijd ging het weer mis. Toen van de winter hebben we flink getraind en nu kunnen we eindelijk L2 starten. Dit gaan we ook doen, maar er zijn een paar punten waar we tegenaan lopen.
- Middendraf
- Middengalop
- Overgang galop - draf
Hebben jullie hier tips voor?
De foto's zijn van concours Meppel op 3 juli. Deze foto's zijn van de 1e proef. Hier hadden we 184 punten en een 3e prijs. 2e proef had ik had ik 177, dit kwam doordat ik erg veel impuls verlies had.
Mijn eigen verbeterpunten:
- tenen naar binnen
- handen omhoog
- achterover zitten in de galop
Hier de foto's
Even naar de anderen kijken
Snel proef doornemen
binnekomen
middendraf
wijken (goed voor een 7)
halsstrekken (ik moet achterover zitten en die tenen naar binnen)
middengalop

galopje (moet mijn binnenhand minder vast zetten)

tevreden na de proef
Ik heb erg veel moeite met mijn benen, dit komt mede door mijn lengte en haar grootte. Met les zijn we hard bezig met mij houding en haar impuls.
Ben benieuwd naar jullie tips