Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kaatje36 schreef:Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan het bit maar hij begint te bokken als je hem wilt gaan sturen. waarschijnlijk is het het karakter. ik heb een rubber bit wat niet scherp is.
Lijf en leden zijn pas door dierenarts nagekeken om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is. Mijn vraag is echter wat kunnen we nog meer proberen om hem en stuurbaar te krijgen. of dat iemand ervaring heeft met iets gelijks. We hebben ook al een bokstopper gebruikt maar dit hielt hem niet tegen. De ene dag doet hij alles goed en de dag erna hebben we weer feest.
kaatje36 schreef:Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan het bit maar hij begint te bokken als je hem wilt gaan sturen. waarschijnlijk is het het karakter. ik heb een rubber bit wat niet scherp is.
Lijf en leden zijn pas door dierenarts nagekeken om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is. Mijn vraag is echter wat kunnen we nog meer proberen om hem en stuurbaar te krijgen. of dat iemand ervaring heeft met iets gelijks. We hebben ook al een bokstopper gebruikt maar dit hielt hem niet tegen. De ene dag doet hij alles goed en de dag erna hebben we weer feest.
kaatje36 schreef:we hebben eerst alles aan de dubbele longe gedaan en dit stuiten al op veel verzet als hij terug genomen werd. Hij bleef hierop reageren. We hebben eerst alles aangeleerd op een trainings stalhalster , dus zonder bit. Dit ging redelijk goed. Daarom zijn we naar buiten gegaan en verder gegaan op het trainings stalhalster(dit werkt op de neus) Om het paard uit de routine te halen en er een positieve draai aan te geven. Dit ging goed totdat we weer iets meer gingen vragen.