Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Geryon schreef:Zij komt niet niet goed uit, maar jij. Jij moet haar helpen richting de hindernis om haar goed uit te laten komen. Dat is jouw taak! Vaak met een goed tempo en een mooi ritme, verbeterd het al. Soms moet je wat vooruit rijden, soms terug, als je ziet dat ze dan wel mooi uitkomt. Je moet je oog daarop gaan trainen, en je zal zien dat je paard het dan ook meer leert zien.
Ik snap alleen niet hoe je bedoeld dat ze bóven de hindernis terug komt? Dat is toch een vliegmoment dus dan kan ze toch niet opeens langzamer gaan? Bedoel je dat ze met onvoldoende kracht afzet? Of teveel terugkomt het moment dat ze wilt springen? Of dat ze te verticaal springt, dus meer de lucht in in plaats van naar voren? Dan is het natuurlijk logisch dat je tempo verlies hebt. Maar als je je eigen oog erop traint, komt dat ook vanzelf goed.
Denk dat ze mij aanvoelde, overigens ben ik er daarna op gaan letten en doe ik het niet meer, want MAN het is eng om in een oxer te kijken
aerdenhout1 schreef:Stomme vraag van mij misschien, maar hoe kan een paard, eenmaal in de sprong met zijn benen in de lucht, tempo terug nemen??????
In mijn ogen kan dat alleen voor de sprong!
andere manieren zijn er simpelweg niet. schoentje schreef:@MiniBoots, dat gaat dan toch echt in of voor de afzet al fout. Een paard heeft vleugels en kan dus niet remmen als het los is van de grond. Net zo min als dat het zou kunnen versnellen in de lucht.
Misschien als ie een flinke scheet laat?andere manieren zijn er simpelweg niet.