Sporten naast paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel sport jij naast het paardrijden?

1-2 keer per dag
9 (12%)
7-4 keer per week
9 (12%)
4-1 keer per week
26 (36%)
1-2 keer per maand
4 (5%)
Heel soms
5 (6%)
Niet
19 (26%)

Totaal aantal stemmen: 72

rikkybergy

Sporten naast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:26

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van het topic Dikkere mensen paardrijden

Ik lees ondertussen al heel veel topic's waarin heel vaak staat. Is je paard niet wat te dik?
Dan is mijn eerste reactie, dat valt nog wel mee moet je kijken naar dat mensen dat erop zit.
En dan heb je dus het gevolg dat je paard niet te dik mag zijn maar jezelf wel?

Het bekende spreekwoord zegt: Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Dus ik ben ook al elke dag aan het racefietsen of hardlopen.
Dan denk ik het kost misschien 1 uurtje per dag. Dat is niets vergeleken bij wat mensen hier achter bokt zitten.
En mijn vraag is dan ook wel hoeveel mensen sporten eigenlijk naast het ponyrijden (daarbij is fietsen naar school, gym op school en lopen op het werk niet mee gerekend)?
Willen jullie mijn poll ook eens invullen?
Laatst bijgewerkt door rikkybergy op 11-07-11 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

imkebirba

Re: Sporten naast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:28

ik rij iedere dag
plus 2 keer 2 uur gym in de week,
en als ik me verveel ga ik harlopen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:29

Ik rij nu 1 keer per week, daarvoor 4 keer per week, en binnekort elke dag/4 keer per week. Daarnaast fiets ik elke ochtend naar school dat is bij elkaar 1 uur fietsen per dag. En dan nog 4 uur gym per week.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:36

Ik vind je redenering een beetje cru, maar heb de poll wel ingevuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:38

nee dankje, naast 8 uur werken per dag vind ik een uur flink paard trainen wel genoeg! en 2 stallen uitmesten voeren e.d. waar haal je de tijd vandaan :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:39

Voor sommige mensen is 1uur per dag al ontzettend veel....
Naast m'n werk,de paarden en het huidhouden heb ik geen tijd om ook nog eens een uurtje te gaan sporten.

Ja ik ben gezet,echt niet slank en doe m'n best om een gezonde leefstijl erop na te houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:41

Ik rij zes keer per week (minimaal) en ik doe elke week één uur spinning, en dat wil ik ook graag blijven doen (met het oog op een drukke aankomende winter), want het is gewoon onwijs LEUK om te doen!

Ben zelf behoorlijk lang, en vind mezelf te dik. Voor buitenstaanders is dit helaas niet duidelijk te zien, en die vragen zich vaak af waarom ik in vredesnaam wil afvallen.
Nouja, ik ben gelukkig al zeven kilo kwijt. :)

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:46

Ik vind dat jullie van je paard vragen dat hij heel mooi slank veel spieren ed moet hebben.
Dan vindt ik dat je dan dat zelf ook wel eens mag ervaren.
En de tijd?
Je hebt nu toch ook tijd om op bokt te zitten. Die tijd kan je ook aan het hardlopen zijn

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:49

Ik voetbal naast het paardrijden, dat is 2x 1,5 uur trainen en op zondags 90 minuten wedstrijd. Daarnaast ga ik met de vierdaagse meedoen en probeer dus iedere week te wandelen.

Als je 40 uur in de week werkt snap ik best dat je niet zin hebt om iedere dag te gaan sporten, even wat tijd voor jezelf om lekker te relaxen is ook belangrijk om geestelijk gezond te blijven :) Zelf blijf ik wel voetballen, vind het gewoon onwijs leuk en het is voor mijn gevoel geen moeten maar mogen. Maar hardlopen oid vind ik gewoon onwijs saai (tenzij je echt in het ritme zit, dan wordt het een verslaving).

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:50

Ik racefiets veel,naast het rijden van mijn drie eigen paarden + het rijden van andermans paarden...Is dat sportief genoeg? :D

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:52

Op school krijgen we 2x per week 40 minuten gym waarbij ik goed mijn best doe.
Ik ga elke woensdag 1 uur boksen maar ga dat nu ook maandag en zaterdag doen.
Als ik ga boksen fiets ik er heen dat is 12km (heen en terug).
In het weekend loop ik vaak hard en soms doordeweeks ook.
Dan loop ik 2 uur waarvan 5 min. rennen, 3 min. lopen enz.
Ik rijd op dit moment geen paard maar ik ben opzoek naar een verzorgpaard.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:54

ik 2 keer per week handbal doe ik nog erbij

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:55

Ik rijd niet zoveel maar ben wel elke dag druk met de paarden (Uitmesten, mennen -en ja dat kan ook intensief zijn :D - lange lijnen, werken aan de hand -veeeeeel lopen-). Als ik niet werk (Houd in gemiddeld 4 uur in het zweet werken op een stal en dan nog elke dag heen 40 minuten fietsen en terug 40 minuten fietsen). Ren ik om de dag en de overige dagen doe ik krachttraining, verder fiets ik veel.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:55

rikkybergy schreef:
Ik vind dat jullie van je paard vragen dat hij heel mooi slank veel spieren ed moet hebben.

Knap dat je weet wat ik van mijn paard vraag....Ik vraag ontspanning en nageefelijkheid en verder ff helemaal niks.
Ze hebben een grasbuik en momenteel niet de bespiering van een wedstrijdpaard.
En dat vraag ik ook helemaal niet van hun,ik rij ze max 20min per keer met fatsoenlijke temp.

rikkybergy schreef:
Dan vindt ik dat je dan dat zelf ook wel eens mag ervaren..

Dankzij mijn werk heb ik spieren zat en kan ik ook datgene doen wat sommige hier niet eens kunnen qua kracht en uithoudingsvermogen
Het is meer dan enkel de hobby die je een uithoudingsvermogen/conditie geven

rikkybergy schreef:
En de tijd?
Je hebt nu toch ook tijd om op bokt te zitten. Die tijd kan je ook aan het hardlopen zijn

En nu hardlopen? Ben je al buiten geweest? Het is benauwd en warm,nu hardlopen? nee echt niet veelste warm..
Bovendien een glas drinken en bokt of een andere internetsite gaat heel best samen.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:58

Ik rijd 2x paard in de week soms 3, ik ben begonnen met hardlopen dat is om de 1à2 dagen, Ik zit bij een sportschool waar ik mee doe aan sh'bam 1à2x in de week en daarnaast wil ik ook nog gaan fitnissen, dat moet ik alleen nog in proberen te passen.
daarnaast werk ik ook nog dus ik ben wel van mening dat ik goed mijn best doe wat sporten betreft... alleen het gewicht gaat er bij mij niet echt vanaf.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:04

Mensen ik heb echt medeleiden met de meeste paarden hier.
Volgens mij zijn er heel veel mensen die altijd maar zeggen "wat een lekkere spieren op dat paard"
En jullie boeien jezelf niet eens dat je sport.
Sorry maar dat vindt ik echt heel laag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:06

paardtrainen is ook sport ;)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:07

rikkybergy schreef:
Mensen ik heb echt medeleiden met de meeste paarden hier.
Volgens mij zijn er heel veel mensen die altijd maar zeggen "wat een lekkere spieren op dat paard"

Dit is appels met peren vergelijken. ;)

Ik roeide vorig jaar nog 4 keer in de week, dit jaar 2 keer per week. En ren af en toe een rondje. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:07

rikkybergy schreef:

waarom ben je zelf niet aan het hardlopen nu dan ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:10

Maar als we nu allemaal eens eerlijk zijn, we begrijpen de insteek van de TS natuurlijk wel.
Als je je paard in vorm wilt houden, moet je jezelf ook onderhouden.

Zoals een Adelinde elke dag een work out doet, die vorig jaar eens in de Bit heeft gestaan.
Zoals Anky fitnessed om zichzelf gezond te houden.

Als wij willen dat onze paarden presteren, moeten we gewoon zorgen dat we zelf fit zijn. Dat we daar wat voor moeten doen, staat gewoonweg vast.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:12

Ik snap de insteek ook vandaar dat ik ook gewoon heb gereageerd... Snap wel de reacties van mensen want TS komt op mij ook wel een beetje overtrokken over, ondanks dat ik het wel snap :)

TS: Wat doe jij aan sport naast paardrijden? Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:16

Annemeik schreef:
Ik vind je redenering een beetje cru, maar heb de poll wel ingevuld.

Ik ook. :o

Maar ik rijd 6 á 7 dagen paard in de week. Daarnaast wielren ik meestal 2-4x per week (de afgelopen weken even niet, maar dat komt wel weer).

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:16

linnke schreef:
Ik snap de insteek ook vandaar dat ik ook gewoon heb gereageerd... Snap wel de reacties van mensen want TS komt op mij ook wel een beetje overtrokken over, ondanks dat ik het wel snap :)

Het komt nu over dat mensen die geen sport naast het paardrijden doen,gewoon fout zijn
rikkybergy schreef:
"

Dit vind ik nou niet echt vriendelijk....laat staan begrijpend.
Mensen hebben een baan en sommige werken meer dan 40uur per week.
Tel daar huishouden bij op,onderhoud weide,paarden,paardespullen en ook nog rijden,
Waar moet je dan de rest vd tijd weg halen om ook nog een andere sport ernaast te doen?

**edit,m'n appels van hyves tuintje zijn nu klaar dus ga ik nou weer aan de gang buiten**nee niet hardlopen,wel paarden water geven,rommel opruimen etc. Tijd vliegt dan echt om.
Laatst bijgewerkt door Dav op 11-07-11 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:17

Fietsen en wandelen. fietsen is 11km heen 3uur werken als stalhulp en dan 11km terug. Wandelen half uur 3x daags 7 dagen per week met 2 boxers. en dan nog 3x per week paardrijden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:17

linnke schreef:

TS: Wat doe jij aan sport naast paardrijden? Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar :)

Wellicht komt het overtrokken over omdat TS niet helemaal duidelijk kan maken wat ze nu exact bedoelt.
Voor mij is het totaal niet overtrokken in ieder geval, het is gewoon een feit dat mensen veel te weinig bewegen/sporten en te veel slechte dingen eten. We weten natuurlijk allemaal dat obesitas en gewoon overgewicht ook een probleem aan het vormen is in Nederland.